Визначте кількість підрядних частин у реченні:
Пишіть листи і надсилайте вчасно, коли їх ждуть далекі адресати, коли є час, коли немає часу і коли навіть ні про що писати (Л. Костенко).
Визначте кількість підрядних частин у реченні:
Віриться, що невдовзі все, створене і зібране художником, мистецтвознавцем, етнографом Іваном Макаровичем Гончаром, знайде своє місце в музеї його імені, який відкрито неподалік меморіального будинку майстра (За М. Кагарлицьким).
Визначте вид складнопідрядного речення.
Про що я зможу повісти, як стрінемось при зустрічі при нашій.(В. Стус).
Складнопідрядним реченням із підрядною порівняльною частиною є
Складнопідрядним реченням із підрядною частиною місця є
Складнопідрядним реченням із підрядною частиною міри та ступеня є
Складнопідрядним реченням із підрядною допустовою частиною є
Складнопідрядним реченням із підрядною частиною причини є
Складнопідрядним реченням із підрядною частиною мети є
Складнопідрядним реченням із підрядною частиною умови є
Складнопідрядним реченням із підрядною частиною часу є
Визначте вид складнопідрядного речення.
Я хочу так життя прожити, віддати днів тугий налив, щоб зло страшне й несамовите останній подих спопелив (А. Малишко).
Знайдіть речення, в якому підрядна частина стоїть на початку:
Укажіть складнопідрядне речення, в якому підрядне речення стоїть усередині головного
Установіть відповідність.
1) підрядне означальне;
2) підрядне часу;
3) підрядне умови;
4) підрядне мети (причини).
а) Як тільки завесніє, я знову повертаюсь у село.
б) Щоб зворушити інших, треба самому бути зворушеним.
в) Пахне хлібом земля, що дала мені сонце й крила.
г) Повела житами стежка неширока в поле, у якому тополя мріє одинока.
д) Кожна робота легка, коли її охоче робиш.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома