24. Утвердження більшовицького тоталітарного режиму в Україні (1929–1939 рр.)

6. Причини політики насильницької колективізації. 

7. Сутність політики форсованої колективізації. 

8. Наслідки політики насильницької колективізації.

9. Причини Голодомору 1932-1933 рр. 

10. 1932-1933 рр. — Голодомор в Україні. 

11. Масштаби та наслідки Голодомору 1932-1933 рр.


Додано: 29 жовтня 2021
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 22 рази
24 запитання
Запитання 1

Який висновок можна зробити, аналізуючи цитований документ?

«Кампанія щодо виселення куркулів і їхніх родин проводиться передусім у таких регіонах СРСР: з України — 30 000–35 000 родин; з Білорусії — 6000–7000 родин; з Середньоволзького краю — 8000–10 000 родин; з Уралу — 10 000-15 000 родин».


А

Активний опір, який чинило селянство колективізації, спонукав радянську владу здійснювати репресивні заходи.

Б

Нестача вільних сільськогосподарських земель спричинила масове переселення селян у малозаселені регіони СРСР.

В

Наявність цілинних земель спонукала радянський уряд залучати до їх освоєння найбільш активних селян.

Г

Відведення земель під новобудови перших п’ятирічок спонукало владу до масового переселення селян.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 2

Із якою метою партійно-державне керівництво УСРР наприкінці 1920-х рр. розповсюджувало зображений плакат?

А

Спонукати одноосібників добровільно вступати в колгоспи.

Б

Викликати у селян зневажливе ставлення до одноосібників.

В

Посилити класову боротьбу на селі проти куркульства.

Г

Роз’яснити селянству завдання політики «ліквідації куркульства як класу».

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 3

У яких уривках із історичних джерел відображено особливості соціально-економічного життя України в 1930-х рр.?

1. «...У всіх колгоспах, які не виконали плану хлібозаготівель, в п’ятиденний строк вивезти всі без винятку наявні колгоспні фонди, у тому числі і насіннєвий, в рахунок виконання плану хлібозаготівель...»

2. «...Завдання семирічки в галузі сільського господарства ми зможемо виконати за п’ять років... Розрахунки показують, що посіви кукурудзи повинні орієнтовно складати 9 — 10 млн га і рівнятися приблизно половині всієї площі зернових...»

3. «Продукція соціалістичної індустрії України зросла більш як удвоє. Почали діяти нові величезні підприємства (Запорізький комбінат, Новокраматорський машинобудівний завод, Криворізький металургійний завод)...»


А

1, 2

Б

1, 3

В

2, 3

Г

1, 2, 3

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 4

Який висновок можна зробити, аналізуючи цитований документ?

«Кампанія щодо виселення куркулів і їхніх родин проводиться передусім у таких регіонах СРСР: з України — 30 000–35 000 родин; з Білорусії — 6000–7000 родин; з Середньоволзького краю — 8000–10 000 родин; з Уралу — 10 000–15 000 родин».


А

Активний опір, який чинило українське селянство колективізації, спонукав радянську владу до здійснення репресивних заходів.

Б

Нестача вільних сільськогосподарських земель спричинила масове виселення селян до малозаселених регіонів СРСР.

В

Освоєння цілинних земель спонукало радянський уряд залучати на цілину найбільш активну частину селянства.

Г

Забруднення сільськогосподарських угідь відходами промислового виробництва змушувало селян переселятися в безпечні регіони.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 5

У якому уривку з історичних джерел відображено особливості життя українського суспільства в 1930-х рр.?


А

«Прикметним явищем була поява кредитних спілок, які надавали селянським господарствам не тільки позики «живими» грошима, а й пропонували в кредит широкий спектр товарів виробничого призначення...»

Б

«Опір набув великого поширення. Зброя, що залишилася з воєнних часів, стала умовою для розгортання партизанської війни. Партизанські загони швидко розгорталися в степових і лісостепових зонах України...»

В

«Загальні збори бідноти... виносили постанови про відібрання у куркулів усіх засобів виробництва. Намічали день розкуркулення й розподіляли актив бідняків в господарства куркулів. У зазначений термін актив приходив до куркуля та описував усе його майно...»

Г

«...Завдання семирічки в галузі сільського господарства ми зможемо виконати за п’ять років... Розрахунки показують, що посіви кукурудзи повинні орієнтовно становити 9—10 млн га і рівнятися приблизно половині всієї площі зернових...»

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 6

Укажіть рік, у якому був проголошений курс на суцільну колективізацію сільського господарства.


А

1925 р.

Б

1929 р.

В

1930 р.

Г

1932 р.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 7

Утвердження в Українській СРР колгоспно-радгоспної системи господарю- вання, багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села – це наслідки здійснення політики


А

«воєнного комунізму».

Б

суцільної колективізації.

В

нової економічної політики.

Г

«коренізації».

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 8

З якою політичною метою партійно-радянське керівництво СРСР проводило суцільну колективізацію сільського господарства?


А

установлення державного контролю над сільськогосподарським виробництвом і використання його ресурсів для модернізації промисловості

Б

зміцнення матеріально-технічної бази сільськогосподарського виробництва та піднесення добробуту селян

В

допомога держави процесу колгоспного будівництва та вдосконалення агротехніки та агрокультури

Г

подолання продовольчої кризи в країні, заміна екстенсивного сільськогосподарського виробництва інтенсивним

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 9

Які судження щодо зображеного плаката є правильними?

1

Плакат створював негативний образ заможного селянства.

2

Появу плаката зумовили негативні наслідки спроби суцільної колективізації в 1929–1930 рр.

3

Плакат закликав до впровадження політики «воєнного комунізму».

4

Плакат агітував за усуспільнення індивідуальної власності селян.

5

Поява плаката свідчила про неспроможність влади подолати наслідки голоду 1921–1923 рр.

6

Плакат агітував за соціалістичне змагання виробничих бригад на селі.

7

Поява плаката засвідчила провал заходів із хлібозаготівлі 1927–1928 рр.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 10

Що було характерним для процесу колективізації в УСРР?


1

масовий добровільний вступ селян до колгоспів

2

проведення кампанії з розкуркулювання заможного селянства

3

ліквідація системи державної хлібозаготівлі

4

розширення мережі машинно-тракторних станцій

5

державне стимулювання приватних присадибних господарств

6

запровадження внутрішніх паспортів для населення міст і новобудов

7

майнове розшарування колгоспного селянства

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 11

Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр.


1

утвердження державної власності на засоби виробництва в сільському господарстві

2

стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства

3

запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами

4

«прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом

5

багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

6

розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 12

Постанова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвела до


А

ліквідації "куркулів" і "підкуркульників", виселення решти селян до Сибіру.

Б

конфіскації всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів.

В

надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників.

Г

вилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 13

Уривок джерела, у якому схарактеризовано часи Голодомору: «Урожай у нас був хороший, але радянська влада, «заготовляючи» наш хліб, до тих пір доводила свої плани й завдання до нас, до поки не залишились [ми] без фунта хліба», можна використати для пояснення його


А

причин.

Б

передумов.

В

значення.

Г

мети.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 14

«Закон про п'ять колосків» був складовою політики


А

введення госпрозрахунку між державою та колгоспами.

Б

передання земель заможних селян бідняцьким господарствам.

В

масових репресій проти селянства.

Г

освоєння цілинних та перелогових земель.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 15

У 1931 р. в УСРР діяло 226 дитячих будинків, у яких перебувало 39 318 дітей. Наприкінці 1933 р. таких будинків було вже 452, у яких перебувало 96 057 дітей. Що спричинило зазначені зміни?


А

«червоний терор»

Б

Голодомор

В

«Великий терор»

Г

«радянізація» Західної України

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 16

З якою політичною метою партійно-радянське керівництво СРСР проводило суцільну колективізацію сільського господарства?


А

установлення державного контролю над сільськогосподарським виробництвом і використання його ресурсів для модернізації промисловості

Б

зміцнення матеріально-технічної бази сільськогосподарського виробництва та піднесення добробуту селян

В

допомога держави процесу колгоспного будівництва та вдосконалення агротехніки та агрокультури

Г

подолання продовольчої кризи в країні, заміна екстенсивного сільськогосподарського виробництва інтенсивним

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 17

На картосхемі штрихуванням позначено області

А

активних дій повстанських загонів Н. Махна у 1920–1921 рр.

Б

розгортання перших машинно-тракторних станцій наприкінці 1928 р.

В

діяльності хлібозаготівельної комісії В. Молотова в жовтні 1932 р.

Г

з найбільшими людськими втратами від Голодомору 1932–1933 рр.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 18

На фото зображено плакати, присвячені Голодомору.

З'ясуйте, в основі якого плаката є символічне відображення народної пам'яті про одне зі знарядь геноциду українського народу.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 19

Занесення на «чорну дошку» – це захід, який використовувало партійно-радянське керівництво СРСР / УСРР для


А

запровадження терору голодом.

Б

боротьби з масовими епідеміями.

В

реалізації антицерковної політики.

Г

усунення наслідків політики «ножиць цін».

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 20

«Закон про п’ять колосків» був складовою політики


А

масових репресій проти селянства.

Б

ведення госпрозрахунку між державою та колгоспами.

В

перерозподілу земель заможних господарств на користь бідняцьких.

Г

освоєння цілинних та перелогових земель.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 21

У якому уривку з історичних джерел відображено особливості суспільно-політичного життя України в період радянської модернізації (1929–1938 рр.)?


А

«Почалась робота з ліквідації неписьменності, посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість радянської людини…»

Б

«На 28 вересня на Україні є ще 13764 заарештованих по куркульській операції, справи яких не розглянуті трійками; в обласних трійках НКВС УРСР є матеріали, на основі яких можна репресувати понад 15 тис. осіб…»

В

«…У період революційного оновлення радянського суспільства, коли розпочато процес демократизації, очищення всіх сторін нашого життя від викривлень загальнолюдських принципів гуманізму, у країні посилюється прагнення знати всю правду про минуле…»

Г

«…У роботі деяких радянських істориків були допущені серйозні помилки космополітичного характеру. …купка безрідних космополітів намагалася вести свою шкідливу роботу, поширюючи антипатріотичні погляди при висвітленні питань історії нашої Батьківщини…»

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 22

Укажіть наслідок дій партійно-радянського керівництва, зазначених в уривку з історичного джерела: «Щоб подолати куркульський опір хлібозаготівлям, установити занесення на “чорну дошку” колгоспів, що злісно саботують здачу (продаж) хліба за державним планом… Провести перевірку складу колгоспів та очищення від контрреволюційних елементів – організаторів зриву хлібозаготівель».


А

згортання політики «коренізації»

Б

початок «Великого терору»

В

розгортання Голодомору

Г

здійснення акції «пацифікації»

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 23

Що є наслідками індустріалізації, здійснюваної в Україні наприкінці 1920 – у 1930-х рр.?


1

обмеження впливу іноземного капіталу у вугільній та металургійній галузях промисловості

2

загальне одержавлення засобів виробництва, створення мілітаризованої економіки командного типу

3

збереження приватного сектору економіки, збільшення державної допомоги дрібним товаровиробникам

4

потужна урбанізація, швидке формування фабрично-заводського робітничого класу

5

домінування виробництва засобів виробництва, поглиблення підпорядкованості економіки республіки союзному центру

6

стрімке зростання заробітної плати, матеріального добробуту та життєвого рівня населення

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 24

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Ми маємо ряд індустріальних велетнів, що їх побудовано… і першим найліпшим є Дніпрельстан… У нас пущено за ці роки дванадцять доменних печей… Наша машинобудівна промисловість зростає нечуваними кроками… Ми збудували Краматорський машинобудівний завод… Луганський паротягобудівельний завод… Треба відзначити побудову Харківського тракторного заводу…»

У фрагменті доповіді голови Раднаркому УСРР В. Чубаря йдеться про


А

причини індустріалізації.

Б

наслідки індустріалізації.

В

джерела індустріалізації.

Г

передумови індустріалізації.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест