Адаптації на молекулярному рівні.

Додано: 21 вересня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 157 разів
9 запитань
Запитання 1

Які із цих речовин є такими, що порушення їх структури може спричинити порушення в роботі клітини:

варіанти відповідей

1. Моносахариди (прості цукри).

2. Полісахариди (високомолекулярні вуглеводи).

3. Амінокислоти.

4. Білки, які виконують роль ферментів.

Запитання 2

Процес "ремонту"пошкодження молекули ДНК має назву:

варіанти відповідей

1. Реплікація.

2. Репарація.

3. Реорганізація.

4. Денатурація.

Запитання 3

У хромосомах можуть вникати мутації - зміни, які порушують нормальну структуру ДНК. Які наслідки можуть мати мутації:

варіанти відповідей

1. Порушуються структури жирів.

2. Порушуються структури білків.

3. Порушуються структури вуглеводів.

4. Порушуються структури амінокислот.

Запитання 4

Якщо ми побували в гостях і смачно та надміру поїли, то надлишок тих поживних речовин, які надійшли в наш організм буде:

варіанти відповідей

1. Виведений із організму у складі неперетравлених решток.

2. Виведений із організму у складі продуктів життєдіяльності.

3. Окиснений і перетворений на енергію АТФ.

4. Відкладений у клітинах про запас.

Запитання 5

Відомо, що ферменти є біологічними каталізаторами, які знижують енергетичні витрати на проведення в клітині певних реакцій. Проте, було виявлено, що в багатьох випадках продукти таких реакцій можуть знижувати активність ферментів. Коли і чому це відбувається:

варіанти відповідей

1. Інколи і це є прикладом порушення в роботі клітини.

2. Інколи і це є наслідком невиліковних захворювань.

3. Часто і це запобігає синтезу зайвої в даний час кількості продуктів реакції.

4. Часто і це є першим сигналом до того, що в ДНК відбулася якась мутація.

Запитання 6

Відомо, що нестача Йоду в організмі людини викликає порушення обміну речовин і розвиток захворювання , відомого під назвою зоб. Але сам Йод не є речовиною, яка впливає на обмін речовин, то чому ж його нестача приводить до таких змін в організмі:

варіанти відповідей

1. Бо Йод прискорює обмінні процеси.

2. Бо Йод, приєднуючись до речовин, які надходять в організм людини, полегшує їх розщеплення та окиснення.

3. Бо Йод входить до складу гормонів, які впливають на обмін речовин в організмі.

4. Бо Йод впливає на рН середовища, що має вирішальне значення при обміні речовин.

Запитання 7

У ваших підручниках є рис.8 на ст. 14. Розглянувши його спробуйте спрогнозувати що буде відбуватися із активністю ферментативного процесу розщеплення сахарози до вуглекислого газу та етилового спирту клітинами дріжджів, якщо ми будемо постійно забирати із середовища певну кількість клітин дріжджів і при цьому додавати в середовище нові порції сахарози (бурякового цукру):

варіанти відповідей

1. Кількість вуглекислого газу та етилового спирту буде безперервно зростати.

2. Кількість вуглекислого газу та етилового спирту буде залишатися постійно на сталому рівні.

3. Кількість вуглекислого газу та етилового спирту спочатку залишатиметься на певному рівні, а потім почне знижуватися.

4. Додавання сахарози ніяк не вплине на кількість вуглекислого газу та етилового спирту, що будуть утворюватися.

Запитання 8

Гліколіз - безкисневе розщеплення глюкози. Цей процес передує кисневому окисненню цієї речовини. При кисневому окисненні утворюється значно більше АТФ, ніж при гліколізі. То чому ж при накопиченні в середовищі АМФ активізуються ферменти, які здійснюють гліколіз:

варіанти відповідей

1. Бо без гліколізу неможливе кисневе окиснення.

2. Бо гліколіз відбувається легше, ніж кисневе окиснення.

3. Бо гліколіз дає більше АТФ.

4. Бо гліколіз відбувається без доступу кисню, а при зменшенні АТФ у клітині і збільшенні АМФ кисень перестає надходити в клітину.

Запитання 9

Пригадайте будову та принцип функціонування лактозного оперона в кишкової палички. Якщо припустити, що такі ж механізми регуляції активності певних генів є і в інших прокаріот, то можна вважати, що запускає синтез і-РНК, яка несе інформацію про будову відповідних ферментів речовина, яка:

варіанти відповідей

1. Активує репресор.

2. Блокує репресор.

3. Блокує промотор.

4. Активує р-РНК.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест