Чому хвойні дерева не скидають на зиму свого листя»
Було це під осінь. Пташки відлітали у вирій. Одна пташка скалічила собі крильце і не могла відлетіти. Вона залишилась одна і мусила перебути зиму в нашім краї.
— Найкраще мені буде у лісі,— думає пташечка.— Деревина має густе листя і допоможе мені.
Першим ділом вона звернулась до берези.
— Прекрасна березо,— сказала пташечка,— у мене зламане крило, дозволь мені оселитися у твоїх гілочках.
— Ні,— відповіла береза.— Ми тут у лісі маємо своїх пташок, яким мусимо допомагати.
Пішла пташечка до старого дуба просити про допомогу. Дуб також відмовив їй. Він боявся, що пташечка поклює жолуді.
Просила пташечки й інші дерева, але всі вони не прийняли її під захист. Зажурилася вона, вирішила піднятися у небо.
Аж тут почувся голос:
—Люба пташко, куди ти хочеш летіти?
— Я й сама не знаю куди, голод і холод докучають мені,— відповіла пташечка.
— Тоді лети до мене,— сказала ялинка.— Глянь, ось гілочка, тут буде тепло, можеш сидіти на ній цілу зиму.
— І я тобі допоможу,— відізвався ялівець. Можеш ласувати цілу зиму моїми ягодами.
Так оселилась пташечка на гілочках привітної ялинки, а ялівець годував її своїми ягодами.
Одного дня подув вітер, заморозив листя. Усі дерева втратили зелені листочки.
— Чи можу я заморозити листя всіх дерев? — спитав вітер Мороза, який володів землею.
— Ні,— сказав Мороз.— З дерев, які дали бідній пташині притулок, не можна листків струшувати.
І від того часу з ялини, сосни, ялівцю не опадає листя. Стоять вони вічно зеленими, захищають птахів від негоди. (234 слова)
Як називаються дерева, на яких на зиму не опадає листя?
Чому пташка не полетіла у вирій?
До кого в першу чергу звернулася пташка?
Де оселилася пташка?
Хто годував пташку своїми ягодами?
Чому дуб відмовив пташці?
Після того, як всі дерева відмовили пташці, що вона вирішила зробити?
Що зробив вітер з листям дерев?
Хто заборонив вітрові заморозити листя всіх дерев?
Обери назви дерев, на яких вітер не заморозив листя.
Визнач жанр твору.
Як називають у тексті ялинку?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома