Б.Спіноза і Г.Лейбніца розробили відмінні теорії пізнання
У добу середньовіччя філософія розглядала теологію як служницю філософії
Для європейського Просвітництва характерним було наполягання на тому, що єдино вірним методом науки є індукція.
За А. Шопенгауером в основі світобудови лежить світовий розум.
Філософський напрям, прихильником якого був Р.Декарт, називається скептицизм.
Самосвідомість – це здатність свідомості фіксувати саму себе
Тома Аквінський був одним із перших представників гуманізму доби Відродження.
Оскільки істина не залежить від суб'єкта, що пізнає, - вона абстрактна.
Людина створює культуру, згідно Ф.Ніцше, для надолуження своєї вихідної немічності
Рівні свідомості та її різновиди це тотожні поняття, бо однаково розкривають структуру свідомості.
Сучасна наука вивчає прояви буття на рівнях мікро, макро та мегопроцесів.
Художньо-мистецька діяльність не має відношення до пізнання.
У проблемі походження людини протистоять одне одному креаціонізм та космоцентризм.
Оскільки не існує «людини взагалі», не існує і загальнолюдських цінностей.
Природа – це те, що ззовні протистоїть людині і суспільству.
До філософських дисциплін, що окреслюють природу людини, належать:
Схоластика, як напрям християнської філософії, базувалась на твердженні:
Напрям філософії, що суттєво впливає на її розвиток на межі ХХ-ХХІ ст., є:
Джерелами пізнання у філософії Нового часу вважали:
Онтологія як філософська наука про буття аналізує такі категорії:
Згідно позиції некласичної філософії буття – це є:
До основних функцій мови відносимо:
Методи емпіричного пізнання:
За К.–Г. Юнгом, вихідним елементом колективного несвідомого постає:
Гендерні дослідження стосуються з’ясування відмінностей в інтелектуальних та соціально-дійових проявах між:
Основні характеристики онтологічних напрямів у філософії Нового часу зводяться до таких ознак:
У розвитку філософсько-світоглядних ідей європейського Відродження можна виділити такі три періоди, які поступово змінювали один одного:
Згідно ідей Г.Гегеля, світ являє собою:
Серед концепцій виникнення свідомості:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома