Оберіть неметалічний елемент, важливий для всіх форм життя, який утворює входить до складу білків, жирів, вуглеводів, нуклеїнових кислот, ферментів, вітамінів, гормонів. За нестачі якого в організмі відбувається загальне виснаження
Оберіть хімічний неметалічний елемент, який входить до складу білків, вітамінів, нуклеїнових кислот, ферментів, фосфоліпідів і бере участь в утворені АТФ, у формуванні кісткової тканини й зубів, стимулює процес запам'ятовування
Оберіть хімічні елементи (макроелементи), які у великій кількості потребують рослини для нормального розвитку
Мінеральні добрива бувають:
Мінеральні добрива за вмістом поживних елементів класифікують
Біологічне значенням йонів феруму для людського організму є
Оберіть клас неогранічних сполук, до яких належать мінеральні добрива
Віднайдіть ланцюжок сполук, що відповідає схемі перетворень:
метал → сіль → нерозчинна основа → основний оксид → сіль
Як називається наука, яка вивчає взаємопов'язані хімічні і біологічні процеси у грунті та рослинах, виявляє шляхи підвищення врожайності сільськогосподарських культур
Макроелементи, що функціонують у парі, регулюють водно-сольовий баланс людського організму:
Хімічні елемени, присутні в живих організмах у високих концентраціях:
Мікроелемент, що потрібен для утворення в організмі гормонів щитовидної залози:
Основними джерелами надходження цього елемента в організм людини є молоко, молочні продукти, яйця, риба :
Елементи -"рекордсмени" з позиції щоденної норми споживання:
Цінними джерелами цього елемента є горіхи, морська капуста, мед, листкові овочі, яблука, сухофрукти, горох, оливи, фініки, печена картопля, банани, апельсиновий і томатний соки. Він бере участь у передаванні нервового та м’язового імпульсу, у підтриманні нормального ритму скорочень серця, тонусу мускулатури, у регулюванні кров’яного тиску, ступеня кислотності шлункового соку тощо.
Хімічний елемент входить до складу хлорофілу, бере участь у формуванні нервової системи:
Цей хімічний елемент є складником різних тканин організму (найбільше його в гіпофізі та спинному мозку). Він підсилює процес гальмування в центральній нервовій системі, діє заспокійливо, активізує ліпазу, пепсин. Підсилює гормональну активність кори надниркових залоз, пригнічує функцію щитоподібної залози, бере участь у регуляції рівня цукру в крові.
Називають "серцевим" елементом завдяки його участі в процесах скорочення волокон міокарда.
•Джерела надходження цього елемента до організму - питна вода, морепродукти, морська риба, горіхи, печінка, вівсяна крупа, баранина, яловичина, зубна паста. Його засвоєнню перешкоджає вітамін С.
•Нестача його може призвести до карієсу зубів, нерівномірного росту кісток, зниженню імунітету.
•Надлишок - до крапчастості зубної емалі, ламкості кісток і зубів, остеопорозу, зниження рівня гемоглобіну крові; пригнічення утворення колагену тощо.
Джерелами цього елемента є кухонна сіль, вода, м’ясні, рибні, овочеві консерви, соєвий соус, житній хліб тощо.
•Добова потреба людини в цьому хімічному елементі - близько 1,0-1,5г і зростає вдвічі за сильного потовиділення.
•Нестача його в організмі може призводити до втрати апетиту та смаку, хронічного проносу, судом, спазмів, нервових розладів, шкірних висипок, м’язової слабкості, погіршення пам’яті, частих інфекційних захворювань.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома