біорізноманіття

Додано: 19 вересня 2020
Предмет: Біологія, 10 клас
Тест виконано: 285 разів
28 запитань
Запитання 1

Яка біологічна система об’єднує клітини?



варіанти відповідей

молекула;

клітина;

тканина .

Запитання 2

Для якого методу досліджень зазвичай застосовують контрольний дослід ?



варіанти відповідей

спостереження;

моніторингове дослідження;

експерименту.

Запитання 3

Розділ, який займається розробкою правил групування живих організмів ? 



варіанти відповідей

макроеволюція ;

біологічна номенклатура;

таксономія.

Запитання 4

Що таке поліфілетичні групи організмів?



варіанти відповідей

таксони об’єднують усіх нащадків одного предка;

організми,які знаходяться в одному середовищі існування;

таксони різних довільно обраних нащадків декількох предків.

Запитання 5

Етологічний критерій виду характеризується:



варіанти відповідей

особливостями поведінки тварин;

пошириннями видів в ареалах;

схожістю зовнішньої та внутрішньої будови організмів . 

Запитання 6

Фізіологічний критерій виду характеризується:



варіанти відповідей

схожістю зовнішньої та внутрішньої будови;

процесами життєдіяльності організму;

умовами існування виду та його місцем в біоценозі.

Запитання 7

. Репродуктивний критерій виду характеризується:



варіанти відповідей

схожістю процесів життєдіяльності і можливості схрещування;

схожістю зовнішньої та внутрішньої будови;

кількістю і структурою хромосом виду ,тобто його каріотип.

Запитання 8

Виявлення наявності всіх компонентів біорізноманіття та їх фіксація – це :


варіанти відповідей

моніторинг;

інвентаризація;

екологічне прогнозування.

Запитання 9

В 1990 році було запропоновано новий варіант систематики живих організмів :


варіанти відповідей

Т.Лавджой;

Е.О.Вілсон;

К.Воуз

Запитання 10

Таксономічна ієрархія – це :



варіанти відповідей

одна з галузей систематики,яка встановлює еволюційні зв’язки між різними групами організмів;

розташування систематичних груп за порядком,тобто включення одних груп до складу інших;

схема, яка відображає еволюційні зв’язки між таксонами.

Запитання 11

Інтродукція – це :

варіанти відповідей

цілеспрямоване переселення людиною одного з видів живих організмів за межі його ареалу в нові умови існування;

переселення видів на територію, яка раніше була частиною їхнього ареалу, але потім з якихось причин була ними залишена;

перенесення одного з видів живих організмів за межі його ареалу в нові умови існування,в результаті якого вид закріплюється у складі нової екосистеми й утворює новий ареал.


Запитання 12

. Екологічний критерій виду характеризується:



варіанти відповідей

кількістю і структурою хромосом виду ,тобто його каріотип;

процесами життєдіяльності організму;

умовами існування виду та його місцем в біоценозі.

Запитання 13

Біохімічний критерій виду характеризується:



варіанти відповідей

особливостями поведінки тварин;

пошириннями видів в ареалах;

перебігом біохімічних реакцій(будовою білків і нуклеїнових кислот.

Запитання 14

Концепція визначає вид виходячи з його монофілетичного походження.Не є вдалою для визначення видів,які виникли шляхом схрещування або симбіогенезу, це є особливістю:



варіанти відповідей

філогенетична концепція;

номіналістичної концепції;

типологічної концепції.

Запитання 15

До емпіричних методів дослідження належать:


варіанти відповідей

математична обробка;

моніторингове дослідження;

моделювання.


Запитання 16

Середовище,яке не було змінене людською діяльністю називають:



варіанти відповідей

антропогенно-змінене;

природне;

штучне.

Запитання 17

Інвазія – це :


варіанти відповідей

перенесення одного з видів живих організмів за межі його ареалу в нові умови існування,в результаті якого вид закріплюється у складі нової екосистеми й утворює новий ареал;

переселення видів на територію, яка раніше була частиною їхнього ареалу, але потім з якихось причин була ними залишена;

цілеспрямоване переселення людиною одного з видів живих організмів за межі його ареалу в нові умови існування.


Запитання 18

Назви таксонів одного рівня, за якими рослини й тварини різняться між собою, - це:

варіанти відповідей

царство-клас

клас-порядок

порядок-тип

порядок-ряд

рід-вид

Запитання 19

Подібність зовнішньої та внутрішньої будови організмів - це критерій;

варіанти відповідей

морфологічний,

фізіологічний,

біохімічний,

цитогенетичний,

молекулярно-біологічний,

географічний,

екологічний;

Запитання 20

Види -двійники, сттевий деморфізм, мімікрія, альбінізм -це вийняток з критерію:

варіанти відповідей

морфологічного,

 екологічного;

 біохімічного,

 цитогенетичного,

Запитання 21

Подібність усіх процесів життєдіяльності та можливість отримання плодючих нащадків - це критерій:

варіанти відповідей

морфологічний,

 фізіологічний,

 молекулярно-біологічний,

 географічний,

Запитання 22

Подібність процесів життєдіяльності у різних видів, міжвидові гібриди - це вийнятки з критерію:

варіанти відповідей

фізіологічного,

 географічого,

екологічного;

 біохімічного.,

Запитання 23

Близькі за біохімічним складом види - це вийняток з критерію:

варіанти відповідей

морфологічного,

 екологічного;;

 біохімічного,

цитогенетичного,

Запитання 24

Характерний для кожного виду набір хромосом, їх число, розміри та форма - це критерій:

варіанти відповідей

морфологічний,

цитогенетичний,

молекулярно-біологічний,;

 екологічний;

Запитання 25

Схожість або відмінність у структрурі ДНК різних видів- це критерій:

варіанти відповідей

морфологічний;

цитогенетичний;

біохімічний;

молекулярно-біологічний.

Запитання 26

Організми, що мешкають у межах певного ареалу- це ознака критерію:

варіанти відповідей

 географічного,

екологічного;

морфологічного,

 молекулярно-біологічного,


Запитання 27

Космополіти- це вийняток з критерію:

варіанти відповідей

морфологічного,

 екологічного;

 географічного,

цитогенетичного,

Запитання 28

Подібність за способом живлення, місцем мешкання, низкою чинників довкілля , які є необхідними для існування - це критерій:

варіанти відповідей

морфологічний,

 екологічний;

 географічний,

фізіологічний,

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест