Прочитай текст
Загублені рукавички
Товаришів у мене багато — у школі, в нашому класі й у сусідніх дворах. Але найбільше дружу з Ігорем. Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо за однією партою.
Яка в нас дружба — судіть з такої пригоди.
Коли похолодало й випав сніг, Ігореві, щоб не мерзли руки, купили зелені вовняні рукавички, м'якенькі й теплі-теплі.
Я теж захотів такі самі. Мама купила й мені.
Одного разу на великій перерві ми кидалися сніжками. Як подзвонили на урок, припинили гру, забігли в клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в Ігоря — правої.
Наступної перерви майже всім класом шукали. Перерили в шкільному дворі геть увесь сніг і не знайшли,
· Ну, де вона пропала? — сумував Ігор. — Тепер удома будуть лаяти....
· І мене лаятимуть.... — журився я.
Після того вже й учителів мало слухали на уроках. Усе думали про загублені рукавички і про те, як пояснити вдома, де вони поділися.
"А що, як віддати йому свою рукавичку? — раптом подумав я. — У нього ж права, в мене — ліва. Якраз і буде пара!.."
Авжеж, так і зроблю — віддам свою. Тоді вдома не дізнаються, що він загубив, і не лаятимуть. Але якщо вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він про це не знав!..
Так і зробив, Наприкінці останнього уроку засунув тихцем рукавичку в Ігорів ранець, глибоко, на саме дно.
Однак вийшло непередбачене, довелося самому дивуватися.
Коли я вдома виклав на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними витягнув і зелену вовняну рукавичку. Спершу подумав, що ми з Ігорем переплутали ранці. Таке вже не раз було, бо вони однакові. Щоб остаточно переконатися в тому, подивився на зошити. Ні, зошити мої. Значить, не переплутали. А як же тоді в мій ранець потрапила оця рукавичка? Адже я добре пам'ятаю, що засовував її не у свій, а в Ігорів.
Стривай, стривай, рукавичка ж із правої руки! Тепер усе ясно... виявляється, Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота, от комедія!..
Хапаю рукавичку й мерщій до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і його. Я тримаю зелену вовняну рукавичку, а в нього у руці така ж...
(За Борисом Комаром)
Визнач жанр твору
У якому реченні описано пригоду, що сталася з персонажами твору?
Яку з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?
Які слова тексту передають переживання хлопців через пригоду, що з ними сталася?
Обери рядок, у якому записано речення, що допомагає краще уявити стосунки між хлопцями.
Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності.12345
А Пошуки рукавичок.
Б Як виручити друга?.
Г Що знайшли хлопці в своїх ранцях?
В Зустріч хлопців на сходовому майданчику.
Д Загубили по рукавичці.
Установи відповідність між словами і їхніми лексичними значеннями.
А комедія
Б тихцем
В ранець
1. потай, непомітно, криючись
2. школярська сумка, яку носять на спині
3. драматичний твір з веселим, смішним сюжетом
Чому учні всього класу перерили в шкільному дворі увесь сніг?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома