1.Прочитай текст вголос протягом 1 хвилини, порахуй слова.
2. Продовжуй читати текст до кінця.
3. Виконай тести.
Дівчинка і Ромашка
Сонячним ранком маленька Дівчинка вийшла погратися на зеленій галявині. Раптом вона почула: хтось плаче… Прислухалася. Плач долинав з – під каменя, який лежав у кінці галявини. Нахилилась Дівчинка до каменя та й питає:
- Хто там, під каменем, плаче?
- Це я, Ромашка, - почувся тихий, слабкий голос. – Звільни мене, Дівчинко, гнітить мене камінь.
Відкинула Дівчинка камінь і побачила ніжну стеблинку Ромашки.
- Спасибі торбі, Дівчинко, - сказала Ромашка, зітхнувши на повні груди. – Ти звільнила мене з – під кам'яного гніту.
- Як же ти потрапила сюди, під камінь?
- Підманув мене камінь, - розповіла Ромашка. – Була я маленькою насінинкою. Восени шукала теплого куточка. Камінь дав мені притулок, обіцяв оберігати від холоду та спеки. А коли я захотіла побачити сонечок, він ледве не задавив мене. Я хочу бути твоєю, Дівчинко.
- Гаразд, будь моєю, - погодилася Дівчинка
Подружилися дівчинка та Ромашка. Щоранку приходила Дівчинка до Ромашки, і вони разом зустрічали сонечко.
- Як добре мені бути твоєю, Дівчинко, - часто говорила Ромашка.
-А коли б ти виросла в лісі або при дорозі? Якби ти була нічиєю?
- Я б померла від горя, - тихо сказала Ромашка. – Але я знаю, що нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось той Маковий Дзвіночок товаришує з Сонечком. А ось та маленька квіточка Незабудка – подруга Весняного вітру. Ні, квітка не могла жити нічиєю. (205 слів)
(В. Сухомлинський)
До якого жанру належить твір?
Хто дійові особи казки?
Чому плакала Ромашка?
Як далі склалися стосунки між Дівчинкою і Ромашкою?
Що сталося б, якби квітка була нічиєю?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома