Члени речення. ЗНО

Додано: 17 листопада 2020
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 330 разів
12 запитань
Запитання 1

З'ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

(1) Звичай (2) плести навесні вінки (3) з давніх-давен (4) поширений у багатьох народів світу.

А підмет Б присудок В означення Гдодаток Д обставина

варіанти відповідей

1а, 2в, 3д, 4б

1 а, 2б, 3в, 4г

1б, 2а, 3д, 4г

1в, 2б, 3а, 4г

Запитання 2

З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово.

Член речення: 1 підмет 2 додаток 3 означення 4 обставина

Приклад речення:

А Як кажуть в народі, життя прожити – не поле перейти.

Б Перед виходом з дому Орест затримався перевірити квитки на потяг.

В Як виховує людину сама можливість зробити добро!

Г Батьки повинні навчити дитину долати життєві перешкоди.

Д Відчувати радість за успіхи ближнього – ознака альтруїзму.


варіанти відповідей

1 а, 2б, 3в,4г

1 д, 2г, 3в,4б

1 д, 2г, 3а, 4б

1б, 2а, 3в, 4г

Запитання 3

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.

Член речення:

1 підмет 2 присудок 3 означення 4 обставина

Речення:

А Щирі друзі глечики не поб’ють.

Б Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.

В На десерт подали кисіль з вишень.

Г Перехожі з подивом поглядали на дівчину.

Д Русявий день гаптує сни світанню.

варіанти відповідей

1а, 2б, 3в, 4д

1б, 2а, 3в, 4г

1б, 2в, 3г, 4д

1в, 2г, 3д,4а

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, 

прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.

У ролі підмета вжито в тексті виділене слово

варіанти відповідей

прозоре

проміння

тисячі

усе

Запитання 5

Простий підмет вжито у реченні

варіанти відповідей

Чумацький Шлях освічує дорогу від Криму до Києва

Крізь щілину пробивається декілька сонячних променів

Декілька парубків скочило до танцю, потягши за собою дівчат

Оця реальна мить вже завтра буде спомином

Запитання 6

Простий дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

Море було безбарвне, аж чорне.

Гірські печери ще затоплені водою.

Бдуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.

У ці дні починає світати о шостій.

Запитання 7

Складений іменний присудок вжито в реченні

варіанти відповідей

Будить спогад давня пісня, пада в трави і зника.

Художник щоразу все мусить відкривати заново.

Сорок вісім могутіх стуменів злелися в один могутній водоспад.

Вести всі роботи з дотриманням графіка - золоте правило.

Запитання 8

Додаток виділено в реченні

варіанти відповідей

Від козачиини до Чорнобиля - усе українське життя стає епосом.

Колись велика ріка Конка сьогодні стала річкою

Весна - художник дуже знаменитий.

Нашу індивідуальність створює пам'ять.

Запитання 9

Обставину виділено в реченні

варіанти відповідей

Теплий туман налив балку по вінця

Жити лише для розваг, для гри в ніщо - це аморально.

У ресторанах світу популярна наша котлета по-київськи.

Ще назва є, а річки вже немає.

Запитання 10

Узгоджене означення виділено в реченні

варіанти відповідей

Наше життя - бурхливий океан.

Роки життя не владні над тобою.

Стрижку наголо в нас назвають солдатською.

Клен напроти кидав тінь на грядки.

Запитання 11

Лише словосполучення наведено в рядку

варіанти відповідей

наперекір волі, швидко прочитаний, турбуватися про брата.

знайдена книжка, не сумління, промінь сонця

будуть читати, мрія про літо, найбільш успішний.

у присмерках ночі, дуже швидко, красива дівчина

Запитання 12

Простим за будовою є словосполучення

варіанти відповідей

проводити відповідно до положення

інструкція для складання кошторису

агент у справах продажу

мандрувати містами Європи

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест