З'ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
(1) Звичай (2) плести навесні вінки (3) з давніх-давен (4) поширений у багатьох народів світу.
А підмет Б присудок В означення Гдодаток Д обставина
З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово.
Член речення: 1 підмет 2 додаток 3 означення 4 обставина
Приклад речення:
А Як кажуть в народі, життя прожити – не поле перейти.
Б Перед виходом з дому Орест затримався перевірити квитки на потяг.
В Як виховує людину сама можливість зробити добро!
Г Батьки повинні навчити дитину долати життєві перешкоди.
Д Відчувати радість за успіхи ближнього – ознака альтруїзму.
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення:
1 підмет 2 присудок 3 означення 4 обставина
Речення:
А Щирі друзі глечики не поб’ють.
Б Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.
В На десерт подали кисіль з вишень.
Г Перехожі з подивом поглядали на дівчину.
Д Русявий день гаптує сни світанню.
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте,
прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.
У ролі підмета вжито в тексті виділене слово
Простий підмет вжито у реченні
Простий дієслівний присудок ужито в реченні
Складений іменний присудок вжито в реченні
Додаток виділено в реченні
Обставину виділено в реченні
Узгоджене означення виділено в реченні
Лише словосполучення наведено в рядку
Простим за будовою є словосполучення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома