Діагностична робота (узагальнення з теми "Вступ")

Додано: 13 вересня
Предмет: Біологія, 7 клас
23 запитання
Запитання 1

Оберіть властивості живого.

варіанти відповідей

Ріст, текучість, дихання, вологість

Колір, форма, розмноження, текучість

Розвиток, живлення, подразнення, дихання

Запитання 2

Сукупність організмів одного виду, які мешкають на певній території, - це...

варіанти відповідей

біосфера

екосистема

популяція

Запитання 3

Сфера життя на Землі, сукупність усіх екосистем - це...

варіанти відповідей

організм

біосфера

вид

популяція

Запитання 4

До якого рівня організації життя належить прайд левів?

варіанти відповідей

Молекулярний

Організмовий

Клітинний

Екосистемний

Популяційно-видовий

Запитання 5

Оберіть правильне твердження.

варіанти відповідей

Чим менше біорізноманіття, то стійкіша екосистема

Чим більше біорізноманіття, то стійкіша екосистема

Чим більше біорізноманіття, тим слабша екосистема

Біорізноманіття не впливає на стійкість екосистеми

Запитання 6

Що вивчає біологія?

варіанти відповідей

Будову Землі

Закони фізики

Живі організми та процеси, що в них відбуваються

Історію людства

Запитання 7

Який рівень організації живої матерії є найменшим?

варіанти відповідей

Популяційно-видовий

Клітинний

Молекулярний

Організмовий

Запитання 8

Який метод біологічних досліджень передбачає проведення дослідів?

варіанти відповідей

Спостереження

Експеримент

Опис

Порівняння

Запитання 9

Метод дослідження та демонстрування структур, функцій, процесів за допомогою їхньої імітації - це...

варіанти відповідей

експеримент

моделювання

спостереження

аналіз

Запитання 10

Найвищим рівнем організації живого є ...

варіанти відповідей

молекулярний

клітинний

організмовий

екосистемнмй

біосферний

Запитання 11

Встановіть правильну послідовність етапів наукового дослідження:


а) проведення експериментів;

б) представлення результатів та формулювання висновків;

в) висунення гіпотези;

г) збір відомих фактів.

варіанти відповідей

а б в г

г в а б

г в б а

б в г а

Запитання 12

Встановіть відповідність між рівнем організації існування живого та об'єктом, який на ньому знаходиться:


1) Озеро 2) ДНК 3) Клітинна мембрана 4) Зграя вовків 5) Дуб


А) Молекулярний Б) Клітинний В) Організмовий Г) Екосистемний

варіанти відповідей

1-Г 2-Б 3-В 4-А

1-Г 2-А 3-Б 5-В

1-А 2-Б 4-В 5-Г

1-Б 2-Г 3-А 4-В

Запитання 13

Розгляньте зображення. Позначте ті, що належить до об’єктів живої природи.

варіанти відповідей
Запитання 14

Характеристику якого рівня життя описано : "Компонентами живих організмів є неорганічні й органічні речовини. На цьому рівні вивчають будову та функції речовин, а також їхнє перетворення"?

варіанти відповідей

Біосферний

Організмовий

Молекулярний

Екосистемний

Запитання 15

Який метод біологічних досліджень застосовано на запропонованій світлині?

варіанти відповідей

Моделювання

Експеримент

Моніторинг

Математично-статистичний

Запитання 16

На занятті гуртка «Юний дослідник» діти з учителем планували наукове дослідження: «Визначення залежності продуктивності курчат породи Х від складу кормів». Установіть послідовність етапів цього дослідження.


А. Проводимо зважування на кожен п’ятий день дослідження протягом місяця, результати заносимо в таблицю.

Б. З’ясовуємо, що курчата породи Х залежно від вигодовування можуть набирати масу в межах 50–100 грамів на місяць.

В. Аналізуємо результати дослідження, визначаємо, який корм дав кращий приріст у курчат.

Г. Зображуємо у вигляді графіка приросту дані з таблиці про зважування.

Д. Робимо висновок, як впливають на приріст курчат звичайні та комбіновані корми.

Е. Обираємо для дослідження три групи курчат одного віку породи Х, готуємо звичайні та два різні комбіновані корми.

варіанти відповідей

А, Б, В, Г, Д, Е.

Е, А, Б, Г, В, Д.

Е, А, Г, Б, В, Д.

Е, Д, Г, В, Б,А.

Запитання 17

Галя цікавиться різними породами собак, особливо коргі й шпіцами.

Що саме є об’єктом її цікавості?

варіанти відповідей

Генетичне різноманіття

Видове різноманіття

Екосистемне різноманіття

Збереження біорізноманіття

Запитання 18

Під час роботи над проєктом учні й учениці обговорювали, як батьки застосовують біологічні знання у професійній діяльності. Учень висловив думку, що для роботи у власному овочевому магазині приватному підприємцеві знання з біології не потрібні. Учениця сказала, що її мама працює лаборантом у цитологічній лабораторії і постійно застосовує знання з біології.

Хто каже правильно?

варіанти відповідей

Лише учень

Лише учениця

Обоє помиляються

Обоє мають рацію

Запитання 19

Ольга та Ілля вирішили провести дослідження, яке дозволить з’ясувати, чи впливає на проростання насінин гороху додавання кухонної солі до води, якою змочували папір для пророщення насіння. Вони приготували 8 коробок з-під старих DVD-дисків, у які поклали однакові паперові рушники. У кожну з коробок поклали по 10 насінин гороху однакового розміру. Вирішили поливати їх щодня по столовій ложці на коробку протягом тижня, після чого підбити підсумки – порівняти кількість пророслих насінин. Для коробок 1–2 брали чисту питну воду, для 3–4 – питну воду, в яку на 100 мл води додали одну чайну ложку солі без «гірки», для 5–6 – воду з двома чайними ложками солі на 100 мл, для 7–8 – з трьома.

Яку гіпотезу могли перевіряти у своєму дослідженні Ольга та Ілля?

варіанти відповідей

Додавання солі сприяє кращому проростанню насіння.

Коробки з-під старих DVD-дисків кращі для пророщування насіння, ніж горщики.

Проростання насіння залежить від кількості розчину, яким зволожували папір.

Проростання насінин за різної кількості солі залежить від того, скільки горошин було взято. 

Запитання 20

Біологічна систематика (біосистематика) - це наука про...

варіанти відповідей

 різноманітність рослин

різноманітність живих організмів 

пристосування рослин

 тваринні угруповання

Запитання 21

Найменша одиниця систематики.

варіанти відповідей

Родина  

 Вид

Рід

 Клас

Запитання 22

Найвищою систематичною одиницею є...

варіанти відповідей

вид

порядок 

царство

ряд

тип

Запитання 23

Основні заходи зі збереження біорізноманіття такі:

варіанти відповідей

розмноження й утримання в штучних умовах популяцій рідкісних видів тварин (і рослин) з наступним переміщенням їх у природні умови

запровадження природоохоронних територій

створення списків видів, які потребують охорони (їх називають Червоною книгою або Червоними списками)

популяризація принципів раціонального використання ресурсів

використання пластикового посуду в повсякденному житті

скидання неочищених промислових стоків у водойми

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест