Прочитай текст мовчки.
ГАРБУЗ ІЗ ЗОЛОТОМ
Монтейру Лобату
Жили собі двоє сусідів: один бідняк, а другий багач, і жили вони як кіт із собакою. Багач усе намагався обдурити бідняка.
Раз прийшов бідняк до багача та й попросив дати йому клапоть землі, щоб посіяти там кукурудзу. Багач згадав, що є в нього клапоть сухої землі, на якій нічого не родить, навіть мурашки не плодяться.
Уклали угоду. Вдарили по руках.
Бідняк повернувся до своєї хатини, покликав дружину, і пішли вони глянути на ту землю. Як прийшли, то й знайшли гарбуза.
- Ой, жінко! В цьому гарбузі повно золотих монет! Ти тільки глянь!
- Золоті монети! - вигукнула жінка. - Оце пощастило!
- Ні, - сказав бідняк. - Я знайшов цей гарбуз на чужій землі, отже, він не мій. Я повинен оддати його власникові цієї землі.
Пішов він до багача і все йому розповів.
- О, це чудово! - вигукнув багач. - Наша угода розривається. Я не можу віддавати землю, на якій ростуть гарбузи із золотом.
Бідняк повернувся до своєї хатини, а багач побіг на поле, щоб забрати гарбуз. Але, прибігши, побачив: гарбуз повний ос, лютих та кусючих.
- Ага! - заволав багач. - Цей негідник надумав поглумитися з мене! Ну, хай начувається, я йому теж віддячу добрим жартом.
Поклав багач гарбуз з осами в мішок і пішов до бідняка.
- Гей, куме! Зачини двері й прочини віконце. Маю для тебе гарний подарунок.
Бідняк зачинив двері й прочинив віконце. А багач узяв та й укинув у віконце гарбуз з осами.
- Ось тобі, куме, гарбуз із золотом, який ти знайшов на моїй землі. Радій багатству!
І багач голосно зареготав. Але тільки-но гарбуз упав на долівку, як оси обернулись на золоті монети. Монети покотилися й задзвеніли. Почув багач із вулиці той дзенькіт і здогадався - щось тут не те.
- Куме, - каже, - відчини-но двері, я гляну, що то дзвенить. Але бідняк відповів:
- Що ти, куме! Тебе ж оси покусають!.. Такі кляті, такі кляті!.. Тікай, куме!..
Так бідняк забагатів, а багач став посміховиськом.
1. Подумай, до якого жанру відноситься прочитаний твір? Познач правильну відповідь.
2. Як жили сусіди?
3. Чому сусіди ніяк не могли примиритися?
4. Яке прислів’я найточніше передає головну думку твору?
5. На що обернулись оси?
6. Встанови, як відбувалися події у тексті. Познач правильну відповідь.
7. Чому нас вчить прочитаний твір?
8. Який інший заголовок можна дібрати до тексту?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома