Діагностувальна робота. Читання мовчки. "Покинуте гніздо" (Іван Складанний)

Додано: 10 березня
Предмет: Літературне читання, 4 клас
10 запитань
Запитання 1

Інструкція

Щоб виконати цю діагностувальну роботу підготуй годинник (мобільний телефон) - постав таймер на 3 хвилини.

В наступному завданні перед тобою буде текст.

Запусти таймер.

Прочитай текст мовчки.

По сигналу таймера запам'ятай місце, де ти зупинився.

Дочитай текст до кінця.


 

  


варіанти відповідей

 Інструкцію не прочитав(ла).

 Інструкцію прочитав(ла).

Інструкцію прочитав(ла). Підготував(ла) все необхідне. Мені зрозуміло що робити!

Запитання 2

Починай читати текст, коли запустив(ла) таймер на 3 хвилини. Читай мовчки цей текст. Запам'ятай місце, де ти зупинився(лась) по сигналу таймера. Дочитай текст до кінця.

Читай уважно!

"ПОКИНУТЕ ГНІЗДО"

(Іван Складанний)

У Матросовому яру поросли густі, колючі кущі терну. Усі чомусь їх обходять. А мені захотілося дізнатись, що між ними, адже дзвінко співає там якась голосиста пташка. Той спів не раз я слухав, а тепер не чути.

Розгорнув кущ, другий. Нічого, тільки кропива внизу жалка — попекла ноги. Розгорнув третій кущ, а перед моїм обличчям якась пташка як пурхне, аж душа заніміла.

Дивлюсь: гніздечко маленьке, а в нім— п'ятірко голубих, як намистинки, яєчок.

Про свою знахідку я розповів Миколці.

— Не вигадуй,— зблиснули Миколчині очі. — Злови пташку, тоді повірю.

— Як зловити? Адже вона пташенят висиджує.

— Отож і зловити її в цей час найлегше, яєчок своїх вона не покине.

Послухався я Миколки. Став стежити за пташиним гніздечком. Одного разу підкрався до куща, у якому звила пташина гніздечко, а вона сидить, ніби й не помічає мене. Простягнув руку й накрив долонею пташину. Аж тільки тоді вона затріпотіла з переляку. Але я, радий, що тепер доведу

Миколці, пташку не випускав. Вона пручалася, щипала дзьобиком за пальці, а я забрав її та й поніс додому. А тут сусідський хлопець:

— Так ти — справжній живодер! — каже. — Покажи пташку батькові.

Як на лихо, тут і батько підходить. Я до нього:

— А в мене ось пташка!

— Звідки вона в тебе? — не повірив батько.

Я й признався, де її зловив. Дісталося ж мені тоді на горіхи!

— Зараз же віднеси її до гнізда! Це ж мати, вона виведе маленьких пташенят, і її сім'я буде більша. Розумієш?

З великою досадою ішов я в Матросів яр. Ось і кущі терну. Садовлю пташину в гніздо, а вона — кулею в небо, більше я й не бачив її. Відбилася вона від свого гнізда. А блакитні яєчка так і пропали.

Тепер я не ходжу тією стежкою, що біля тернових кущів, але мені й досі щемлять пальці, які щипала пташка, вириваючись на волю. Так легковажно я її скривдив! Отож недарма кажуть: «Не слухай чужого розуму...» Я вже нікого й не слухаю. Хоч би там що!

З тих пір я ніколи не заглядаю в пташині гнізда, бо збагнув: то велика таємниця.

варіанти відповідей

Я прочитав більше половини тексту ( або весь текст) за 3 хвилини.

Я читав пошепки, трохи шевелив губами.

Я читав мовчки, не шевелив губами.

За 3 хвилини я прочитав половину тексту.

Запитання 3

До якого жанру відноситься прочитаний твір?

варіанти відповідей

легенда

оповідання

казка

Запитання 4

Кущі якої рослини росли в Матросовому яру?

варіанти відповідей

ожини

терну

малини

Запитання 5

Що знайшов хлопчик в кущах?


варіанти відповідей

жалючу кропиву

пташенят

гніздечко з яєчками

Запитання 6

Яке прислів’я найточніше передає головну думку твору?


варіанти відповідей

Чужим розумом розумний не будеш.

Нікому сама птаха в руки не вскочить.

Дурне діло не хитре.

Запитання 7

Продовж речення.

Садовлю пташину в гніздо, а вона ...

варіанти відповідей

сидить, ніби й не помічає мене.

кулею в небо, більше я й не бачив її.

затріпотіла з переляку.

Запитання 8

Вкажи правильну послідовність подій у тексті.


варіанти відповідей

1. Так легковажно я її скривдив!

2. Про свою знахідку я розповів Миколці.

3. — Так ти — справжній живодер!

4. Не слухай чужого розуму...

5. Той спів не раз я слухав...

1. Той спів не раз я слухав...

2. Про свою знахідку я розповів Миколці.

3. — Так ти — справжній живодер!

4. Так легковажно я її скривдив!

5. Не слухай чужого розуму...

1. Так легковажно я її скривдив!

2. Не слухай чужого розуму...

3. — Так ти — справжній живодер!

4. Про свою знахідку я розповів Миколці.

5. Той спів не раз я слухав...

Запитання 9

Заміни одним словом.

Дісталося на горіхи -

варіанти відповідей

покарали

похвалили

пожартували

Запитання 10

Чому нас вчить прочитаний твір?

варіанти відповідей

Прислухатися до порад товаришів.

Слухатися батьків, щоб не покарали.


Не відноситься легковажно до природи, а берегти її.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест