Діагностична робота. Робота з літературним твором

Додано: 20 квітня 2022
Предмет: Літературне читання, 4 клас
Тест виконано: 332 рази
11 запитань
Запитання 1

Прочитай.

                       Чудесні пташки

    Петрик жив зі своїми батьками на околиці великого міста.

    Якраз навпроти їхнього будинку стояла стара хатиночка. У тій хатиночці жила старенька бабуся. Біля її хатки був невеличкий город, де росли карто-

пля, цибуля, морква, петрушка, з десяток соняшників, а серед городини цві-

ли голубі кручені паничі та червоногарячі айстри. І ще росли там дві яблуні – одна антонівка, а друга путі́вка… Яблуні щовесни рясно цвіли ніжним цвітом, та яблук на них родило мало, бо листя об’їдала гусінь, а як і достигне якийсь десяток, -- усі були червиві…

     Чому?

      Та тому, що шкідники – плодожерка та золотогузка – звивали собі на яблунях кубельця з яєчками. Навесні з цих яєчок виплоджувалася ненажерлива гусінь, що поїдала яблука. А старенька бабуся не мала сил пообирати кубельця.

      Якось Петрик приніс у хату кілька дощечок та почав ці дощечки стругати.

      --І що ото ти майструєш? – запитав татко.

      --Я, татку, хочу зробити шпаківню! Повісимо шпаківню на каштані, прилетять навесні птахи, оселяться у нас і виведуть діточок. А як шпак, тату, співає, якби ти знав!

      Татко посміхнувся.

       --Я, Петрику, знаю, як співають шпаки! Вони не лише хороше співають. Шпаки сади наші, наші ліси й поля від шкідників бережуть, від гусені … Хочеш, я допоможу тобі шпаківню змайструвати?

       Шпаківню повісили на каштані. А на тому каштані, у стовбурі, височенько над землею було невеличке дупло. Через деякий час на гілочку сіла пташка, підстрибнула й пурхнула в дірочку.

       --Синичка! – вигукнув Петрик. – Це вона собі кубельце мостить. Треба стерегти, щоб часом собака її не налякала! Тепер у нас на каштані будуть і шпаки, й синички! От здорово!

        І таки справді, у дуплі на каштані звили собі гніздечко синички.

        Настала весна. Прилетіли шпаки і оселилися в Петриковій шпаківні.

        Зацвіли садки…

        Дуже рясно цвіли яблуні біля бабусиної хатинки…

        Якось бабуся вивела свою кізоньку пастися, побачила Петрика та й каже:

         --Ти не знаєш, хлопчику, де взялися пташки – шпаки і синички? Вони геть чисто всі кубельця гусені на моїх яблуньках поклювали.

         --То наші шпаки і наші синички, вони на нашім каштані живуть.

Восени на бабусиних яблунях рясно-рясно вродило яблук -- і антонівки, і путі́вки. (За Остапом Вишнею)

варіанти відповідей

Прочитав / прочила уважно

Не прочитав / не прочитала

Запитання 2

2. Визнач жанр прочитаного твору.

 

варіанти відповідей

Оповідання

Літературна казка

Легенда

Притча

Запитання 3

3. Що почав майструвати Петрик? 


варіанти відповідей

іграшку

шпаківню

годівничку

стілець для бабусі

Запитання 4

4.Чому восени рясно-рясно вродили бабусині яблуні?

варіанти відповідей

Бо птахи оберігали дерева від шкідників.

 

Бо навесні бабуся пооббирала всі кубельця гусені.

 

Бо влітку була хороша погода.

Бо Петрик позбирав на яблунях кубельця з яєчками

Запитання 5

5.Познач речення, в якому розповідається про користь шпаків.

варіанти відповідей

Наші сади , ліси й поля від шкідників та гусені бережуть.

Краще росте картопля, цибуля, морква, петрушка,соняшники. 

Гарно співають та весело стрибають.

Запитання 6

6. Познач речення з тексту.

варіанти відповідей

Яблуні щовесни рясно цвіли ніжним цвітом, та яблук на них родило мало.

А як шпак, тату, високо літає.                      

Тепер у нас на каштані будуть рости каштани.

Дуже рясно цвіли  картопля та петрушка.                         

Запитання 7

7. Познач прислів’я, яке найточніше виражає головну думку твору.

варіанти відповідей

Багато пташок - мало комашок.

Зробив діло, гуляй сміло.

Справа майстра боїться

Запитання 8

8.Познач правильну послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору.


а)  Шпаки прилетіли.

б)  Червиві яблука.

в)  Шпаківню повісили на каштані.

г)  Рясний урожай.

д)  Настала весна.

варіанти відповідей

д г в а б

б в д а г

б в а г д

б а в д г

Запитання 9

9. Позна рядочки , з яких ми дізнаємося про чудесних пташок

варіанти відповідей

-Ти не знаєш, хлопчику, де взялися пташки – шпаки і синички? Вони геть чисто всі кубельця гусені на моїх яблуньках поклювали.

Та тому, що шкідники – плодожерка та золотогузка – звивали собі на яблунях кубельця з яєчками. 

Повісимо шпаківню на каштані, прилетять навесні птахи, оселяться у нас і виведуть діточок. 

Біля її хатки був невеличкий город, де росли картопля, цибуля, морква, петрушка, з десяток соняшників, а серед городини цві-

ли голубі кручені паничі та червоногарячі айстри. 

Запитання 10

10. Про яких шкідників говориться в творі?

 


варіанти відповідей

Тля, колорадський жук.


Плодожерка, золотогузка.


Гусінь, бджола.

Запитання 11

11. Напиши назву пташки.


А на тому каштані, у стовбурі, височенько над землею було невеличке дупло. Через деякий час на гілочку сіла пташка, підстрибнула й пурхнула в дірочку.

варіанти відповідей

Горобець

Голуб

Синичка

Ластівка

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест