Діагностувальна робота. Перевірка навички читання мовчки

Додано: 4 листопада
Предмет: Літературне читання, 4 клас
12 запитань
Запитання 1

Інструкція

Щоб виконати цю діагностичну роботу підготуй годинник (мобільний телефон) - постав таймер на 3 хвилини.

В наступному завданні перед тобою буде текст.

Запусти таймер.

Прочитай текст мовчки.

По сигналу таймера запам'ятай місце, де ти зупинився.

Дочитай текст до кінця.

варіанти відповідей

Інструкцію прочитав(ла)!                                          

Мені зрозуміло що робити!

Інструкцію не прочитав(ла)!                                          

Мені не зрозуміло що робити!

Запитання 2

Запусти таймер на 3 хвилини. Прочитай МОВЧКИ цей текст. Запам'ятай місце, де ти зупинився по сигналу таймера. Дочитай текст до кінця.

Читай уважно!


ГРА В ШАШКИ

 

У Києві, в одному з наймальовничіших куточків, що зветься Русанівкою, жила дівчинка Уля.

Щодня після сніданку Уля та її бабуся виходили на прогулянку подихати свіжим повітрям, чи, як жартувала бабуся, «нагуляти дівочі рум'янці». Вони бродили над порослим вербами каналом, уголос читали на лавочці казки, а подеколи брали на човнярській станції човна й залюбки каталися між галасливих табунців чайок і диких качок.

Одного разу, вертаючись додому, Уля побачила біля свого під'їзду незнайомого хлопчика. Він сидів у легенькому, на велосипедних колесах візку, під парусовим наметиком від сонця, а на колінах у нього лежала товста, з барвистою обкладинкою книжка. Проте хлопчик зовсім не збирався гортати її. Він був якийсь примарнілий на личку, сумний і до всього байдужий.

— Ти що, наш сусід?- підступила до хлопчика Уля. — Досі я тебе тут не бачила...

— Ми переїхали сюди два дні тому, — дещо насторожено й наче знехотя відповів хлопчик.

— А чому ти не йдеш погуляти над каналом? Там така краса! Й мало не до самісінького неба б'ють водограї.

Хлопчик мить помовчав, а тоді ледве чутно прошепотів:

—  Мені не можна. В мене хворі ноги.

Уля зрозуміла, що повелася нетактовно. В душі їй зворухнулося гостре співчуття до хлопчика. Щоб хоч якось загладити свою необачність, легенько доторкнулася до його руки й запитала:

—  А хочеш, пограємо в шашки?

—  Я б з радістю, — сказав хлопчик. — Та гравець з мене нікудишній.

—  О, не бійсь, я теж не гросмейстер, — усміхнулася Уля.

Коли бабуся принесла їм шашки, Уля спритно розставила їх на дошці й великодушно запропонувала:

—  Нехай твої будуть білі. За ними — перший хід. А це хоч і маленький, але шанс перемогти.

Уля навчилася грати в шашки півроку тому й натренувалася так, що інколи вигравала навіть у тата.

Одначе зараз вона вирішила, що навмисне програє хлопчикові й, може, цим хоч трохи розважить його. Тим часом хлопчик виявив неабияку наполегливість. Він чинив завзятий опір, і Уля поступово так захопилася грою, що геть забула про свій намір.

—    О, який ти хитрик! — щоразу, роблячи свій хід, промовляла вона й раптом вибудувала таку мудру комбінацію, що хлопчик втратив аж три свої шашки, а її, Улину, пропустив у дамки. Тепер у нього не було вже ніякісінької надії на рятунок, і він, ніяково всміхнувшись, звів догори руки на ознаку того, що здається. Уля опам'яталася, та було пізно. Аби втішити хлопчика, вона сказала:

—    Мій тато в таких випадках любить повторювати: «За одного битого двох небитих дають». Ти не засмучуйся. Ми тепер щодня з тобою гратимемо, й ти обов'язково натренуєшся. А зараз можна тебе трохи покатати?

Не чекаючи згоди, вона зрушила з місця візок і прудко покотила його асфальтовою доріжкою. Весело миготіли в колесах блискучі шпиці. Лопотів на вітрі парусовий шатрик. А якийсь проворний горобець стрибав позаду них і голосно, мало не на всю Русанівку, цвірінькав, ніби просився до їхнього товариства.

 Анатолій Григорук

варіанти відповідей

Я прочитав(ла) весь текст за 3 хвилини або швидше.

Я читав(ла) мовчки, не рухав(ла) губами.

За 3 хвилини я прочитав(ла) половину тексту (менше половини).  Я читав(ла) пошепки, трохи рухав(ла) губами.

Запитання 3

Від чийого імені ведеться розповідь у творі А.Григорука "Гра у шашки"?

варіанти відповідей

Від імені автора.

Від імені бабусі.

Від імені Улі.

Від імені хлопчика.

Запитання 4

Уля з бабусею виходили на прогулянку,щоб...

варіанти відповідей

нагуляти апетит.

розім'яти ноги.

нагуляти дівочі рум'янці.

Запитання 5

Кого побачила Уля,повернувшись з прогулянки?

варіанти відповідей

 Однокласника.

Незнайомого хлопчика.

Подругу.

Запитання 6

Чому хлопчик не прогулювався над каналом?  

варіанти відповідей

 Йому не дозволяли йти на прогулянку.

 Він не міг,бо мав хворі ноги.

 У нього не було бажання йти на прогулянку.

Запитання 7

Уля вирішила пограти з хлопчиком тому, що...

варіанти відповідей

їй не було з ким гратися. 

вона хотіла в нього виграти.

зрозуміла,що перед цим повелася з ним не дуже чемно.

Запитання 8

Вибери слова, які називають риси характеру Улю.

варіанти відповідей

Байдужість, легковажність.

Співчуття,  доброта.

Невпевненість, нетерпимість.

Запитання 9

Вибери прислів'я, яке виражає головну думку твору.

варіанти відповідей

 Що тобі не миле,другові не зич.

 Старий друг-краще нових двох.

Справжнього друга в скруті пізнають.

Запитання 10

Визнач жанр твору.

варіанти відповідей

Це казка.

Це оповідання.

Це легенда.

Запитання 11

Познач речення з тексту.

варіанти відповідей

-- Я, Петрику, знаю, як співають шпаки! Вони не лише хороше співають. Шпаки сади наші, наші ліси й поля від шкідників бережуть, від гусені …

Він сидів у легенькому, на велосипедних колесах візку, під парусовим наметиком від сонця, а на колінах у нього лежала товста, з барвистою обкладинкою книжка. 

Восени на бабусиних яблунях рясно-рясно вродило яблук -- і антонівки, і путі́вки.

Запитання 12

Познач правильну послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору.

А) Прогулянка Улі та бабусі.

Б) Незнайомий хлопчик.

В) У хлопчика хворі ноги.

Г) Гра у шашки.

Ґ) Уля катає хлопчика на візку.

варіанти відповідей

Б) А) Г) Ґ) В)

Г) А) Ґ) В) Б)

А) Б) В) Г) Ґ)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест