Хто став зачинателем нової української мови та основоположником сучасної української мови. Позначте рядок
Позначте рядок, де є помилка у відповіді
1.Дорога. Ранок. Тиша.
2. Світанок розлютився.
3. Стою і милуюсь полем.
4. Посієш вчасно – збереш рясно.
5. Там ціле підземне місто
спорудили.
“Характеристика
речення”
Схарактеризуйте речення, вибравши правильну відповідь
Розплети задуму на полотнах сонця.
Вправа “Характеристика
речення”
Виберіть всі НЕ вірні відповіді.
Широкий лан.
РОБОТА З АФОРИЗМАМИ
1. Де добре,
2. Зв'яжи язика,
3. Наскільки хто сам себе
поважає,
4. Якби не було «якби»,
5. Треба жити для інших,
6. Стислість потрібна,
7. Не допоможе важкий
гаманець,
► Змоделювати афоризми у формі складнопідрядних речень,
поєднавши головну частину з підрядною.Позначте вірно змодельовані афоризми.
З’ясуйте, який вид підрядного відповідає кожному
фрагментові складного речення.
ФРАГМЕНТ РЕЧЕННЯ
1... Я ПЕРЕКОНАВСЯ, ЩО …
2... ТО Б НЕ ПЕРЕМОГЛИ.
3... НАСТАЛА ТА ХВИЛИНА, КОЛИ ...
ВИД ПІДРЯДНОГО РЕЧЕННЯ
А означальне
Б з’ясувальне
В обставинне
Позначте правильні варіанти характеристики частинок складносурядного речення.
Можна розділити на сто частинок пиріг , але не можна розділити землю.
Яке з поданих речень має три граматичні основи :
А)Сміються в траві ромашки, видзвонюють сині дзвіночки, а
з-під тонких гілок дикої яблуні тягнеться до сонця жовта рожа.
Б)Школа сяяла чистотою, острівці чорнобривців виднілись там і там.
В) Вечір загнав в хати дітлахів, санчата відпочивали в сінях чи комірках.
Г) Кожна пелюсточка айстри маму уподібнювала на мить .
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома