діалог

Додано: 15 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 5 разів
24 запитання
Запитання 1

Закінчи визначення.


Пряма мова - це

варіанти відповідей

власне мовлення

чужа мова, передана дослівно від імені того, кому вона належить

переказ чужих слів

Запитання 2

Закінчи визначення.


Діалог - це

варіанти відповідей

дослівно відтворена розмова двох або більше осіб

власне мовлення

приблизне відтворення розмови кількох осіб

цитата

Запитання 3

Виділи речення які відповідають даній схемі (декілька)


СА: «ПМ (!?)»

варіанти відповідей

Дивуюсь, радію, у серця питаю: «Скажи, віще серце, чи скоро світ буде?».

«Іди, доню, — каже мати, — не вік дівувати».

У цілого війська девіз був один: «За волю, за рідну країну!» (Леся Українка).

”Мої друзі — вбогі бідолахи”, — говорить Кармель. (Марко Вовчок.)

Запитання 4

У котрому рядку записано речення з прямою мовою? ( Розділові знаки пропущено.)

варіанти відповідей

У народі говорили, що хліб – всьому голова.

Мама попросила доньку прибрати кімнату.

Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.

Софія Петрівна благала Аркадія, щоби він заспокоївся (За Коцюбинським).

Запитання 5

У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?

варіанти відповідей

 «Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся», - часто говорив мені дідусь.

- Брехун сам собі ворог, - казала наша сусідка.

 «А що таке щастя?», - спитав я у матері.

- «Разом із правдою ходить кривда, мій любий сину» - промовила мати.

Запитання 6

Слова учасників діалогу називають

варіанти відповідей

речення

думка

репліка

фраза

цитата

Запитання 7

Пряма мова супроводжується

варіанти відповідей

музикою

словами автора

реплікою

нічим

власними словами

Запитання 8

Доберіть до поданого речення схему (розділові знаки пропущено)


Лихе слово ранить навчала бабця а добре лікує

варіанти відповідей

“Пм, — са. — Пм… (?,!)”

Са: “Пм”.

«Пм», - са.

«Пм, - са, - пм».

Запитання 9

У реченні "Чого зажурився, мій любий козаче?" — питає дівчина вродлива слова автора стоять:

варіанти відповідей

перед прямою мовою

після прямої мови

немає слів автора

усередині прямої мови

Запитання 10

У реченні «Дівчатонька мої, голубочки! Глядіть, лишень не перехваліть його, — сміється Катря дівчатам: — Славні бубни за горами, а зблизька — шкуратяні» (Марко Вовчок). слова автора стоять:

варіанти відповідей

немає слів автора

перед прямою мовою

усередині прямої мови

після прямої мови

Запитання 11

Висловлювання (деякі розділові знаки пропущено)

 Тату, а ти плавав на теплоході? Доводилось, синку відповів тато. 

Цікаво?   Дуже! То незабутні враження! мрійливо сказав батько.

варіанти відповідей

 є реченням з прямою мовою

є діалогом із чотирьох реплік

є діалогом із двох реплік

є діалогом із п'яти реплік

Запитання 12

Який розділовий знак виноситься за лапки у кінці прямої мови?

варіанти відповідей

знак оклику

кома

знак питання

крапка

Запитання 13

В якому реченні вжите вставне слово , що виражає емоції?

варіанти відповідей

 Гірських вершин досягають, на жаль, не тільки орли.


Бувало, за вікном плакав вітер.


Чим  більше темніло,  тим вітер, мабуть, дужчав .

Запитання 14

В якому реченні правильно розставлені розділові знаки при вставних словах?

варіанти відповідей

Він, видно, спав, бо не ворушився. Біда, кажуть, не сама ходить, а з дітками (Панас Мирний).   

  Гори-  здавалось: стояли тут поруч (О. Гончар). 

Запитання 15

В якому реченні допущені пунктуаційні помилки?

варіанти відповідей

Ні спека сонця, ні бурі, ні морози : ніщо не вб’є любов мою живу (В. Сосюра).

Тихо було навкруги: і над широким плесом лиману внизу, і позаду над урвищами гори (Ю. Смолич).

Мальви такі розмаїті: білі, червоні, сині (О. Ющенко).

Запитання 16

В якому реченні допущені пунктуаційні помилки (розділові знаки)?

варіанти відповідей

Усе в очах юнацьких голубіло: долини, гори, береги круті (З. Гончарук).

На річці, в лісі, на полі : усюди німо, тихо (Панас Мирний).

Тихо було навкруги: і над широким плесом лиману внизу, і позаду над урвищами гори (Ю. Смолич).

 


Запитання 17

Оберіть речення з поширеним звертанням.

варіанти відповідей

Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим (А. Малишко).

Живи, Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі (О. Олесь).

Краю мій, люблю я тебе вдень і вночі, вранці і ввечері і не знаю краю своєї любові (Панас Мирний).


Запитання 18

Оберіть речення з поширеним звертанням.

варіанти відповідей

Батьківщино моя, мені в світі нічого не треба, тільки б голос твій чути (А. Малишко).

Неси ж мене, коню, по чистому полю (І. Франко).

Жив, живеш і будеш жити, мій народе! (М. Рильський).

Запитання 19

Оберіть речення із звертанням.

варіанти відповідей

   Капітан скомандував: «Звертай, Олег, на Дніпро!» (О. Донченко).

«Три біди є у людини – смерть, старість і погані діти», - вчить українське прислів’я (І. Цюпа).

«Будь здорова, чорноброва», - сказав Карпо, легенько кивнувши головою (І. Нечуй-Левицький).


Запитання 20

Оберіть варанти з правильно розставленими розділовими знаками.

варіанти відповідей

 «Цього року, мабуть, урожай буде», - каже Панас.

Я запитав: «Батьку, що таке людська байдужість?» (А. Чайковський).

«Я, б сонце засліпив, розхвастався Ліхтар, - якби ,мене, хтось підійняв до хмар» (В. Симоненко).

Запитання 21

Оберіть речення, в якому правильно розставлені розділові знаки.

варіанти відповідей

Люди питали одне одного: «Що робить ця дівчина?» (Г. Малик).


Завбачливі господарі нагадували: «Восени будь щедрим, а взимку – ощадливим» (В. Скуратівський).

«Так, бачу, ти усім  тут добре надоїв, - Кіт, Вовкові,  сказав (Л. Глібов).


Запитання 22

Оберіть варіант, в якому всі розділові знаки розставлені правильно.

варіанти відповідей

‒     Мамо каже Оленка вранці, - ой, як люблю я вас...

‒     А чого ти мені це говориш непокоїться мати.

‒    Бо хочу, щоб ви мене любили не менше, ніж Петрика... (В. Сухомлинський).

‒     Мамо!!!!!!! - каже Оленка вранці, - ой, як люблю я вас...

‒     А чого ти мені, це говориш? - непокоїться, мати.

‒    Бо хочу, щоб ви мене любили не менше, ніж Петрика... (В. Сухомлинський).

‒     Мамо, - каже Оленка вранці, - ой, як люблю я вас...

‒     А чого ти мені це говориш? - непокоїться мати.

‒    Бо хочу, щоб ви мене любили не менше, ніж Петрика... (В. Сухомлинський).

Запитання 23

Оберіть варіант, в якому всі розділові знаки розставлені правильно.

варіанти відповідей

‒     Дідусю, - запитав хлопчик, - ви не бачили тут каменя?

‒     Я прибрав його з дороги.

‒     Ви також спіткнулися й забили ногу?

‒     Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.

‒     Чому ж ви прибрали камінь?

‒     Бо я - людина (В. Сухомлинський).

‒     Дідусю, - Запитав хлопчик, - Ви не бачили тут каменя?

‒     Я прибрав його з дороги.

‒     Ви також спіткнулися й забили ногу?

‒     Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.

‒     Чому ж ви прибрали камінь?

‒     Бо я - людина (В. Сухомлинський).

‒     Дідусю, - запитав хлопчик, - ви не бачили тут каменя?

‒     Я, прибрав ,його ,з дороги.

‒     Ви також спіткнулися й забили ногу?

‒     Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.

‒     Чому ж ви прибрали камінь?

‒     Бо я - людина (В. Сухомлинський).

Запитання 24

Оберіть варіант, в якому всі розділові знаки розставлені правильно.

варіанти відповідей

‒     Хто ж твоя мама? - питає Соловей.

‒     Моя мама Сова. - гордо відповідає Совеня.

‒     Яка ж вона? - Питає Дятел.

‒    Моя мама найгарніша (В. Сухомлинський).

‒     Хто ж твоя мама? - питає Соловей.

‒     Моя мама Сова, - гордо відповідає Совеня.

‒     Яка ж вона? - питає Дятел.

‒    Моя мама найгарніша (В. Сухомлинський).

‒     Хто ж твоя мама? - питає Соловей.

‒     Моя мама Сова, - гордо відповідає Совеня.

‒     Яка, ж вона? - питає Дятел.

‒    Моя ,мама, найгарніша (В. Сухомлинський).

‒     Хто ж, твоя мама? - питає Соловей.

‒     Моя ,мама Сова, - гордо відповідає Совеня.

‒     Яка, ж вона? - питає Дятел.

‒    Моя, мама найгарніша (В. Сухомлинський).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест