Екологія. Контрольне тестування

Додано: 16 березня 2021
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 227 разів
38 запитань
Запитання 1

Вкажіть екологічний закон за описом

"Кожен чинник позитивно впливає на життєдіяльність організмів лише в певних межах"

варіанти відповідей

Закон мінімуму Лібіха

Закон оптимуму

Закон взаємокомпенсації екологічних факторів

Закон толерантності

Запитання 2

Екосистема це -

варіанти відповідей

Тваринне угруповання

Сукупність організмів, взаємопов´язаних між собою та середовищем існування.

Періодичні коливання чисельності особин.

Умови середовища, на які живі істоти реагують реакціями пристосування

Запитання 3

Що називається екологічними чинниками?

варіанти відповідей

Будь-які фактори, які можуть впливати на живі організми.

Будь-які фактори, які не впливають на живі організми

Вплив навколишнього середовища на людину.

Запитання 4

До характеристик популяцій належить:

варіанти відповідей

Життєздатність

Чисельність

Щільність

Вік

Запитання 5

Відновлення рослинності на місці лісової пожежі — це приклад

варіанти відповідей

первинної сукцесії.

вторинної сукцесії.

клімаксу.

еволюції.

Запитання 6

Укажіть, що є сигналом для підготовки рослин до листопаду?

варіанти відповідей

зменшення надходження води з ґрунту

зменшення тривалості світлового дня

уповільнення обмінних процесів у листках

зниження температури атмосферного повітря

Запитання 7

Назвіть, різновидами якого типу взаємозв'язків є квартирантство і нахлібництво:

варіанти відповідей

мутуалізму

паразитизму

коменсалізму

антагонізму

Запитання 8

Користуючись правилом екологічної піраміди, визначте, яка маса водоростей потрібна, щоб у морі виріс і міг існувати один дельфін, маса якого 400 кг.

Ланцюг живлення:

водорості - планктонні тварини - риби - дельфін

варіанти відповідей

400000 кг

4 кг

400 кг

Запитання 9

Прикладами мутуалізму є:

варіанти відповідей

стосунки синиці і гусені

стосунки синиці і дерева

стосунки двох синиць

стосунки синиці і людини

Запитання 10

Увідповідніть тип симбіозу з його прикладом.

1 мутуалізм 2 коменсалізм 3 рослиноїдство 4 хижацтво

А висмоктування попелицями рослинних соків

Б поїдання попелиць сонечками

В захист мурахами попелиць від поїдання сонечками

Г висмоктування соку з однієї рослини попелицями й комарами

Д використання мурахами хвоїнок для побудови мурашника

варіанти відповідей

1-д, 2-в, 3-а, 4-б

1-в, 2-д, 3-а, 4-б

1-в, 2-д, 3-б, 4- а

1-г, 2-д, 3-а, 4-б

Запитання 11

Суспільство організмів штучно створено людиною це-

варіанти відповідей

екосистема

популяція

агроценоз

біоценоз

Запитання 12

Вперше термін “екологія” був запропонований

варіанти відповідей

Ю. Ізраелем

В.І. Вернадським

Ч. Дарвіном

Е. Геккелем

Запитання 13

Екологія це наука, яка вивчає:

варіанти відповідей

живі та неживі організми

взаємодію живих організмів між собою та навколишнім середовищем

взаємодію неживих організмів з навколишнім середовищем

Запитання 14

Абіотичний фактор природного середовища - це

 

варіанти відповідей

діяльність людини 

взаємозв’язки між особинами в популяції

землеробство  

світло

Запитання 15

Фактори неживої природи називають:


варіанти відповідей

абіотичні

біотичні

антропогенні

домінуючі

Запитання 16

Що належить до біотичних факторів?

варіанти відповідей

світло, вода, температура

людина, тварина

рослина, склад грунту

людська діяльність

Запитання 17

Виберіть правильну послідовність ланцюга живлення

варіанти відповідей

жаба - слимак - капуста

слимак - жаба - капуста

капуста - слимак - жаба

капуста - жаба - слимак

Запитання 18

Виберіть правельну послідовність організмів у ланцюзі живлення

варіанти відповідей

пшениця - коник - ящірка- лисиця - жук навозник - гриби

гриби - коник - ящірка - лисиця - жук навозник - пшениця

пшениця - жук навозник - ящірка - коник - лисиця - гриби

коник - ящірка - лисиця - жук навозник - гриби - пшениця

Запитання 19

Оберіть з переліку консументи ІІ порядку:

варіанти відповідей

Корова

Орел

Вовк

Крокодил

Метелик

Яблуня

Запитання 20

Установіть відповідність між компонентами ланцюга живлення та їхньою загальною масою, якщо загальна маса консументів першого порядку становить 300 кг:


варіанти відповідей

3 кг

30 кг

300 кг

3000 кг

30000 кг

Запитання 21

Популяції автотрофних організмів, які можуть синтезувати органічні речовини з неорганічних

варіанти відповідей

продуценти

консументи

редуценти

Запитання 22

Популяції гетеротрофних організмів, які в процесі життєдіяльності розкладають відмерлі органічні речовини до мінеральних.

варіанти відповідей

продуценти

консументи

редуценти

Запитання 23

Скориставшись правилом екологічної піраміди, визначте біомасу продуцентів, необхідну для існування в екосистемі консументів другого порядку, суха маса яких становить 500 кг.

варіанти відповідей

5 т

5000 г

500000 кг

50 т

Запитання 24

Першою ланкою пасовищних ланцюгів живлення є:

варіанти відповідей

консументи І порядку

консументи ІІ порядку

редуценти

продуценти

Запитання 25

Прикладом детритного ланцюга живлення є:


варіанти відповідей

хвоя сосни – гусениця – синиця – яструб

мертва тварина – личинка мух – жаба – вуж

нектар квітки – осоподібна муха – павук – ящірка

конюшина – заєць – яструб – лисиця

Запитання 26

Згідно з правилом екологічної піраміди, ефективність кожної наступної ланки менша попередньої приблизно на ...

варіанти відповідей

на 1%

на 5%

на 10%

на 15%

Запитання 27

Визначте місце рослиноїдних тварин у трофічній структурі біоценозу

варіанти відповідей

редуценти

консументи І порядку

продуценти

консументи ІІ порядку

Запитання 28

Установіть відповідність між компонентами ланцюга живлення та їхньою загальною масою, якщо загальна маса консументів першого порядку становить 300 кг:


варіанти відповідей

3 кг

30 кг

300 кг

3000 кг

30000 кг

Запитання 29

Яку закономірність ілюструє зображена схема

варіанти відповідей

правило оптимуму

правило екологічної піраміди

ланцюг житвлення

закон Коммонера

Запитання 30

Правило екологічної піраміди

варіанти відповідей

екологічна ефективність кожної наступної ланки приблизно в 10 разів менша від попередньої внаслідок втрат енергії на кожному трофічному рівні

енергія, що її отримує екосистема, передається водному напрямку від продуцентів до консументів і редуцентів

графічне відображення трофічної структури ланцюга живлення

Запитання 31

Взаємозумовлений комплекс живих і неживих компонентів однорідної ділянки земної поверхні, що пов’язані між собою обміном речовин та енергії:

варіанти відповідей

біоценоз

біогеоценоз

біосфера

біотоп

Запитання 32

Зазначте, що таке ноосфера:


варіанти відповідей

розумова оболонка Землі; 

частина оболонок Землі, заселена живими істотами;

новий стан біосфери, зумовлений розумовою діяльністю людини;

сукупність усіх природоохоронних територій.

Запитання 33

 Визначте, як називають тип симбіозу, за якого організми різних видів отримують взаємну користь:


варіанти відповідей

коменсалізм;

конкуренція;

мутуалізм;

паразитизм.

Запитання 34

Ланцюг живлення - це:

варіанти відповідей

ряд видів організмів, пов’язаних між собою трофічними зв’язками, що складають певну послідовність у передаванні речовин і енергії

ряд видів організмів, пов’язаних між собою трофічними зв’язками

трофічні зв’язки, що складають певну послідовність у передаванні речовин і енергії

Запитання 35

Організми, що пристосовані до значних коливань температури середовища - це ...

варіанти відповідей

еврифаги

еврибати

евритерми

евригали

Запитання 36

Які типи зав'язків між популяціями різних видів у екосистемах пов'язані з перенесенням особинами одних видів особин іншого виду?

варіанти відповідей

фабричні зв'язки

форичні зв'язки

трофічні зв'язки

топічні зв'язки

Запитання 37

Що із названого не належить до передумов формування ноосфери?

варіанти відповідей

людство стало єдиним цілим

перетворення засобів зв'язку

нерівність всіх людей

відкриття нових джерел енергії

Запитання 38

Який процес забезпечує надходження Фосфору до організму рослин?

варіанти відповідей

фотосинтез

хемосинтез

транспірація

мінеральне живлення

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест