Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.

Додано: 12 грудня 2022
Предмет: Хімія, 7 клас
Тест виконано: 1575 разів
24 запитання
Запитання 1

 В яких твердженнях мова йде про фізичні явища:


варіанти відповідей

кисень скраплюється при дуже низьких температурах

кисень погано розчиняється у воді;

під дією чинників зовнішнього середовища вироби із заліза іржавіють

 молоко, не прибране в холодильник, через добу скисає

Запитання 2

В яких твердженнях мова йде про хімічні явища:


варіанти відповідей

кисень скраплюється при дуже низьких температурах

кисень погано розчиняється у воді

під дією чинників зовнішнього середовища вироби із заліза іржавіють

молоко, не прибране в холодильник, через добу скисає

Запитання 3

 Укажіть, які явища переважають у переліку:

1)  горіння магнію

2)  утворення осаду при додаванні хлоридної кислоти до аргентум (І) нітрату

3)  розм’якшення скляної палички при нагріванні

4) перетворення алюмінієвої стружки в порошок

 


варіанти відповідей

Переважають хімічні явища

Переважають фізичні явища

Хімічні явища відсутні

Фізичних і хімічних явищ порівну

Запитання 4

Не всі із наведених нижче тверджень правильні. Знайди у тексті можливі помилки.

варіанти відповідей

Розчинення лимонної кислоти у воді - хімічне явище, тому що при цьому вода набуває кислого смаку

Рослини і тварини вдихають кисень, а видихають вуглекислий газ

Під дією електричного струму вода розкладається на водень і кисень

При нагріванні цукру відбувається фізичне явище

 

Запитання 5

У яких випадках учень припустився помилки, називаючи фізичні явища,  він перелічив:



варіанти відповідей

почорніння срібної ложки

плавлення металу

гниття дерева

світіння нитки розжарення у лампочці

Запитання 6

 У яких випадках учень припустився помилки, називаючи хімічні явища,  він перелічив: 



варіанти відповідей

згинання мідного дроту

подрібнення деревини

протухання яєць

підгоряння їжі на пательні

Запитання 7

Явища – це


варіанти відповідей

будь-які зміни, які відбуваються у навколишньому світі

під час яких одні речовини перетворюються на інші

коли змінюється склад і властивості речовин

під час яких речовина не перетворюється на іншу

Запитання 8

Фізичними явищами називають


 

варіанти відповідей

зміни, внаслідок яких з одних речовин утворюються інші

таку зміну стану речовин, яка не впливає на її склад

зміни, внаслідок яких не відбуваються перетворення одних речовин на інші

будь-які зміни, які відбуваються у навколишньому світі

Запитання 9

 Хімічними явищами називають

варіанти відповідей

таку зміну стану речовин, яка не впливає на її склад

змінюється склад і властивості речовин

зміни, внаслідок яких не відбуваються перетворення одних речовин на інші

зміни, внаслідок яких з одних речовин утворюються інші

Запитання 10

Встановіть відповідність між хімічним і фізичним явищем (явищами), що супроводжує хімічні явища:

1) Етанова кислота взаємодіє з харчовою содою

2) Хлоридна кислота взаємодіє з купрум (ІІ)  оксидом

3)  Барій хлорид взаємодіє з калій сульфатом

4)  Сірка взаємодіє з киснем

 

А. Випадання осаду

Б. Зміна кольору

В. Поява світла

Г. Виділення газу

Д. Поява запаху


варіанти відповідей

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-Д   

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Д

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В   

1-Г, 2-В, 3-А, 4-Д 

Запитання 11

Укажіть ознаки, за якими мажна визначили хімічні явища

1) Горіння свічки

2) Нагрівання вершкового масла на сковороді

3) Іржавіння залізного цвяха

4) На стінках чайника внаслідок тривалого використання утворюється накип

 

А. Зміна кольору

Б. Поява запаху

В. Випадання осаду

Г. Виділення газу

Д. Поява світла

варіанти відповідей

 1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В 

1-Д, 2-Б, 3-А, 4-В

1-Д, 2-Г, 3-А, 4-В 

1-Д, 2-Б, 3-А, 4-Г

Запитання 12

Укажіть ознаки, за якими мажна визначили фізичні явища

1) Узимку гілки дерев вкриваються інеєм

2) При високому тиску повітя стає рідким

3) Кубик льоду в склянці перетворився на рідку воду

4) Виділення солі висушуванням її концентрованого розчину

 

А. Конденсація

Б. Випарювання

В. Кристалізація

Г. Плавлення

Д. Сублімація

 

варіанти відповідей

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-Д  

1-Д, 2-Б, 3-А, 4-В

1-В, 2-А, 3-Г, 4- Б 

1-А, 2-Б, 3-Д, 4-Г

Запитання 13

У вологому повітрі пам’ятники з бронзи вкриваються зеленим нальотом. Цей процес  супроводжується

варіанти відповідей

Виділенням газу

Появою полум’я

Зміною забарвлення

Появою запаху

Запитання 14

Процесами, які на шляху хліба з лану до столу супроводжуються хімічними перетвореннями, є


варіанти відповідей

Посів пшениці

Збір та обмолот

Помел на борошно

Випічка хліба

Запитання 15

Горінні бенгальських вогнів супроводжується


варіанти відповідей

Світінням

Появою запаху

Зміною кольору

Виділенням теплоти

Утворенням осаду

Виділенням газу

Запитання 16

 Речовини, які вступають у хімічні реакції, називають


варіанти відповідей

Реагенти

Продукти

Вихідними речовинами

Кінцевими  речовинами

Запитання 17

Речовини, які утворюються під час хімічних реакцій, називають

варіанти відповідей

Реагенти

Продукти

Вихідними речовинами

Кінцевими  речовинами

Запитання 18

Які умови мають бути витримані для початку хімічної реакції?

варіанти відповідей

З’єднати реагенти

Подрібнити

Розчинити у воді

Нагріти або охолодити

Кристалізувати 

Запитання 19

Скисання молока супроводжується

 

варіанти відповідей

Зміною смаку

Виділенням газу

Зміною кольору

Виділенням теплоти та світла

Утворенням осаду

Запитання 20

 Закінчити речення:

Я думаю, що поява у варенні кристаликів цукру - це ___________явище, тому що ________________________

 


варіанти відповідей

фізичне, тому що відбулася кристалізація цукру із розчину та не відбулося перетворення однієї речовини на іншу

хімічне, тому що відбулася кристалізація цукру із розчину та перетворення однієї речовини на іншу

фізичне, тому що відбулася кристалізація цукру із розчину та перетворення однієї речовини на іншу

хімічне, тому що відбулася кристалізація цукру із розчину та не відбулося перетворення однієї речовини на іншу 

Запитання 21

Закінчити речення:

Я вважаю, що  кування заліза - це _____________ явище, тому що _____________________________________


варіанти відповідей

хімічне, тому що відбулася зміна форми та зміна розмірів тіла речовини. Речовина не перетворилася  на іншу

фізичне, тому що відбулася зміна форми та зміна розмірів тіла речовини. Речовина не перетворилася  на іншу

хімічне, тому що відбулася зміна форми та зміна розмірів тіла речовини. Речовина  перетворилася  на іншу

фізичне, тому що відбулася зміна форми та зміна розмірів тіла речовини. Речовина  перетворилася  на іншу 

Запитання 22

Закінчити речення:

Я вважаю, що підгорання їжі на сковорідці - це _____________ явище, тому що _____________________________________

 

варіанти відповідей

хімічне, тому що змінився колір їжі та з’явився запах, от же речовини не перетворюються   на інші

фізичне, тому що відбулася зміна форми та зміна розмірів їжі. Речовина не перетворилася  на іншу

хімічне, тому що змінився колір їжі та з’явився запах, от же одна речовина перетворилася  на іншу

фізичне, тому що змінився колір їжі та з’явився запах, от же одна речовина перетворилася  на іншу

Запитання 23

Закінчити речення:

Я вважаю, що коли до кефіру додали невелику кількість соди - це _____________ явище, тому що ________________________________


варіанти відповідей

фізичне, тому що відбулася зміна форми та розмірів кефіру. Речовина не перетворилася  на іншу

фізичне, тому що відбулася зміна форми та розмірів кефіру. Речовина  перетворилася  на іншу

хімічне, тому що почав виділятися газ, от же речовина не перетворилася  на іншу

хімічне, тому що почав виділятися газ, от же одна речовина перетворилася  на іншу

Запитання 24

Хімічні властивості речовин - це



варіанти відповідей

їх здатність змінюватися під впливом різних умов та реагувати з іншими речовинами

означає як речовина може змінитися, з якими іншими речовинами та при яких умовах може вступати в реакцію

реакції, в яких із однієї складної речовини уворюється декілька простих речовин

реакції, в яких із кількох простих речовини уворюється одна   складна речовина

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест