Актуальна фізика за технологією PISA

Додано: 13 листопада 2021
Предмет: Фізика, 9 клас
Тест виконано: 219 разів
9 запитань
Запитання 1

На графіках, представлених нижче, показано середнє значення швидкості вітру в чотирьох різних місцях протягом року. Який із графіків відповідає найбільш придатному місцю для створення генератора, що виробляє енергію за рахунок вітру?


варіанти відповідей
Запитання 2

Чим більша висота над рівнем моря, тим повільніше обертаються лопаті вітряних млинів при однаковій швидкості вітру.

Яке з наступних тверджень краще всього використати для пояснення, чому лопаті вітряних млинів, розташованих на більшій висоті над рівнем моря, обертаються повільніше при однаковій швидкості вітру?


варіанти відповідей

Чим вище над рівнем моря, тим менше щільність повітря.

Чим вище над рівнем моря, тим нижче температура.

Чим вище над рівнем моря, тим менше сила тяжіння.


Чим вище над рівнем моря, тим частіше йде дощ.


Запитання 3

На графіках, представлених нижче, показано середнє значення швидкості вітру в чотирьох різних місцях протягом року. Який із графіків відповідає найбільш придатному місцю для створення генератора, що виробляє енергію за рахунок вітру?


варіанти відповідей
Запитання 4

Назвііть недоліки виробництва енергії за рахунок вітру в порівнянні з виробництвом електроенергії, при якому використовується таке паливо, як вугілля чи нафта.


варіанти відповідей

Не виділяється вуглекислий газ (CO2)

Не витрачаються корисні копалини.

Виробництво необхідної кількості енергії неможливо

Енергія вітру невичерпна

Обмежена кількість площ, придатних для розміщення вітряних млинів

Вартість електричної енергії, що вироблена за рахунок вітру, менша

Від виробництва енергії за рахунок вітру немає відходів і / або не виділяються токсичні речовини

Використовуються сили природи або «чиста» енергія

Запитання 5

Петро ремонтує старий будинок. Він залишив у багажнику своєї машини пляшку води, декілька цвяхів і дерев'яний брусок. Після того, як машина три години простояла на сонці, температура усередині неї досягла 40 ºC.

Що сталося з предметами в машині?

Оберіть вірне твердження.


варіанти відповідей

Температура усіх предметів стала однаковою

Через деякий час вода почала кипіти

Через деякий час цвяхи розжарилися до червоного кольору

Температура в машині досягла 40 ºC.

Запитання 6

Петро налив собі чашку кави, температура якої була приблизно 90 ºC, і чашку холодної мінеральної води, температура якої приблизно 5 ºC. Обидві чашки однакові і обсяг напоїв теж однаковий. Температура в кімнаті, де перебував Петро, була приблизно 20 ºC.

Якою, найімовірніше, буде температура кави і мінеральної води через 10 хвилин?


варіанти відповідей

70ºC і 10ºC

90ºC і 5ºC

70ºC і 25ºC

20ºC і 20ºC

Запитання 7

Трьом подружкам-однокласницям, Оленці, Софійці та Мар’янці, дуже сподобалося останнє заняття з фізики, що було присвячено силі Земного тяжіння. На ньому вони дізналися багато цікавого: всі предмети у всесвіті взаємно притягаються, Земля притягує до себе усе, що знаходиться на її поверхні із однаковою силою прискорення (силою вільного падіння) – 9,8 м/с2 , сила тяжіння прямо залежить від маси об’єкта і є добутком маси та прискорення вільного падіння – тому відрізняється для усіх об’єктів, а, також, навіть звичайні механічні ваги працюють за рахунок сили тяжіння. Але її помітити, зважаючи на те, що вона діє постійно досить складно. У підтвердження цього явища вчитель викидав із вікна шкільної лабораторії одночасно кавун масою 11 кілограмів та куряче яйце масою 60 грамів. Також, дівчат зацікавило, що на вагу об’єкта впливає сила додаткового прискорення: якщо ця сила діє на об’єкт який рухається до поверхні землі –вага зменшується, а якщо – навпаки, то зростає. Завдання 1/6.


Допоможіть дівчаткам згадати формулу для знаходження сили тяжіння, яку вони забули записати у свої зошити на занятті в школі.

варіанти відповідей

F= gV

F= mg

F=mt

F= m/g

Запитання 8

Трьом подружкам-однокласницям, Оленці, Софійці та Мар’янці, дуже сподобалося останнє заняття з фізики, що було присвячено силі Земного тяжіння. На ньому вони дізналися багато цікавого: всі предмети у всесвіті взаємно притягаються, Земля притягує до себе усе, що знаходиться на її поверхні із однаковою силою прискорення (силою вільного падіння) – 9,8 м/с2 , сила тяжіння прямо залежить від маси об’єкта і є добутком маси та прискорення вільного падіння – тому відрізняється для усіх об’єктів, а, також, навіть звичайні механічні ваги працюють за рахунок сили тяжіння. Але її помітити, зважаючи на те, що вона діє постійно досить складно. У підтвердження цього явища вчитель викидав із вікна шкільної лабораторії одночасно кавун масою 11 кілограмів та куряче яйце масою 60 грамів. Також, дівчат зацікавило, що на вагу об’єкта впливає сила додаткового прискорення: якщо ця сила діє на об’єкт який рухається до поверхні землі –вага зменшується, а якщо – навпаки, то зростає


Дівчатка вирішили підрахувати силу тяжіння кавуна та курячого яйця. Вкажіть їх значення:

варіанти відповідей

105, 8 Н ; 0,885 Н

106,8 Н ; 0, 788 Н

108,7 Н ; 0, 688 Н

107,8 Н ; 0, 588 Н

Запитання 9

Галинка отримала завдання до дому підготувати повідомлення про наукове підґрунтя правил дорожнього руху. За основу вона взяла тематику обмеження максимальної швидкості руху у населених пунктах, намагаючись пояснити чому саме такі обмеження. Найчастіше зустрічається обмеження у 50 км – це є стандартним обмеженням швидкості у населених пунктах. І Галинка вирішила розібратися чому саме так? Для початку Галинка ознайомилася із розміром гальмівного шляху автомобіля при різних характеристиках дорожнього покриття. Довжина гальмівного шляху в залежності від швидкості та якістю дорожнього покриття

Пригадайте та оберіть із переліку яке явище (сила) природи уможливлює процес гальмування


варіанти відповідей

Сила тяжіння

Сила тертя

Сила Коріоліса

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест