Геодезія

Додано: 28 жовтня 2020
Предмет: Географія, 11 клас
Тест виконано: 100 разів
20 запитань
Запитання 1

Карта – це:

варіанти відповідей

зменшене, закономірно спотворене внаслідок кривизни Землі зображення всієї земної поверхні або значних її частин.

зменшене зображення Землі;

математична модель Землі;

знакова модель Землі.

Запитання 2

За масштабом карти бувають:

варіанти відповідей

дрібномасштабними;

середньомасштабними;

крупномасштабними;

Світового океану.

Запитання 3

За початок висот в Україні приймають нульову позначку футштока на морі:

варіанти відповідей

Чорному;

Балтійському;

Азовському;

Середземному.

Запитання 4

Масштаб 1:5 000 означає що:

варіанти відповідей

1 см на плані відповідає лінії на місцевості, що дорівнює 5000 км;

1 см на плані відповідає лінії на місцевості, що дорівнює 50 м;

1 см на плані відповідає лінії на місцевості, що дорівнює 5000 см;

1 см на плані відповідає лінії на місцевості, що дорівнює 500 м.

Запитання 5

Берг-штрих вказує на:

варіанти відповідей

величину перевищення;

крутизну схилу;

напрям схилу;

вододільну лінію.

Запитання 6

За основу геодезичних обчислень приймають:

варіанти відповідей

кулю;

геоїд;

болід;

еліпсоїд.

Запитання 7

Топографічні карти складаються в масштабах:

варіанти відповідей

від 1:1 000 і крупніше;

від 1:20 000 до 1:200 000;

від 1:25 000 і дрібніше;

від 1:10 000 до 1:1 000 000.

Запитання 8

В Україні за основу при топографо-геодезичних роботах приймають еліпсоїд:

варіанти відповідей

Снелліуса;

Красовського;

Ератосфена;

Струве.

Запитання 9

Карти масштабу – називають топографічними планами:

варіанти відповідей

1:25 000, 1:50 000;

1:50 000, 1:100 000;

1:10 000, 1:20 000;

1:1000, 1:500.

Запитання 10

Потовщеними лініями зображають горизонталі:

варіанти відповідей

кожна друга;

кожна п'ята;

кожна четверта;

кожна десята.

Запитання 11

Числовий масштаб – це:

варіанти відповідей

графічне зображення пропорцій предметів місцевості;

дріб, у чисельнику якого – одиниця, а в знаменнику – число, яке показує ступінь зменшення;

величина кута нахилу трансверсалі;

пояснення до поперечного профілю лінії земної поверхні.

Запитання 12

Масштабу пояснення «в 1 см – 250 м» відповідає числовий масштаб:

варіанти відповідей

1:25 000;

1:2 500;

1:250;

1:250 000.

Запитання 13

Система позначення аркушів карт називається:

варіанти відповідей

номенклатурою;

розрізанням;

публікацією;

розграфленням.

Запитання 14

Площина, що проходить через центр Землі перпендикулярно до осі її обертання, називається:

варіанти відповідей

площиною географічного меридіана;

площиною земного екватора;

площиною магнітного меридіана;

площиною магнітних полюсів.

Запитання 15

Геодезія – це:

варіанти відповідей

наука, що вивчає форму і розміри Землі, зображення поверхні Землі на топографічних картах і планах;

наука, що вивчає будову і склад Землі;

наука, що вивчає природу магнітних полів Землі;

галузь науки, що вивчає еволюцію розвитку Землі, як небесного тіла.

Запитання 16

Відстань точки по прямовисній лінії до основної рівневої поверхні називається:

варіанти відповідей

надир;

позначка точки;

зеніт;

абсолютна висота точки.

Запитання 17

Стискання земного еліпсоїда визначається за формулою:

варіанти відповідей

α=(a-b)/а, a і b – довжини великої й малої півосей еліпсоїда;

α=l/R, R - радіус кривизни;

α=а/b;

α=b/а.

Запитання 18

Мережа меридіанів і паралелей, нанесених певним чином на земну поверхню, являє собою координатні осі:

варіанти відповідей

декартової системи координат;

географічної системи координат;

полярної системи координат;

системи плоских прямокутних координат.

Запитання 19

Різницю висот двох точок називають:

варіанти відповідей

перевищенням;

горизонтом приладу;

абсолютною висотою;

крутістю схилу.

Запитання 20

Під визначенням рельєфу розуміють:

варіанти відповідей

сукупність опуклих частин земної поверхні;

сукупність увігнутих частин земної поверхні;

рівнинні, плоскі ділянки земної поверхні;

сукупність нерівностей земної поверхні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест