Головні члени речення. Підготовка до ЗНО

Додано: 26 квітня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 250 разів
15 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.

Роль підмета виконують слова, виділені в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

молдавські вітри

кожний видавався

хвиля тривання

не/потрібне пір’я

Запитання 2

Позначте речення зі складеним дієслівним присудком:



варіанти відповідей

Книга – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття.

Я люблю очима тишу цілувати.

Там будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди.

Мені осіння ніч короткою здається.

Зоря на небі рожева вже почала займатись.

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.

Складений іменний присудок ужито в реченні


варіанти відповідей

першому

четвертому

п'ятому

шостому

Запитання 4

Тире між підметом і присудком НЕ ПОТРІБНЕ в реченні (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

У наш час екологія це розгалужена система наук.

Козак як мала дитина.

Природа ось законодавець смаку краси і досконалості.

Вода добрий друг і помічник людини.

Баобаб дуже високе дерево.

Запитання 5

Позначте речення зі складеним дієслівним присудком:


варіанти відповідей

Я хочу вам про рідний край сказать (Олександр Олесь).

Я берусь за важку роботу – виглядати синів (О. Сенатович).

Мені дальня зоря буде слати листи вересневими журавлями (М. Ільницький).

Вже клен, що казку розказав бузкам, ліг тінню спати на телігу (Богдан Бора).

У Марії хата була збудована по-новому (І. Сенченко).

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, 

прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.

У ролі підмета вжито в тексті виділене слово


варіанти відповідей

прозоре

проміння

тисячі

усе

Запитання 7

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії, заснованої ще в XVII столітті, їх передала британська компанія BBC. (2) А вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок […]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.

У ролі підмета в тексті вжито виділене слово

варіанти відповідей

час

сигнал

початок

хронометр


Запитання 8

Складений іменний присудок відсутній у реченні


варіанти відповідей

Сперечатись з Гомером – справа марна.

А діти – мов букети піднебесні.

Ти, бачу, гайдамакам був би рад.

Отари сірих хмар лежать безрушно й сонно.

Запитання 9

Складений дієслівний присудок вжито в реченні


варіанти відповідей

Поговорили на раді та й розійшлись, забули.

На Січ почали вчащати посли від турка.

Давнє золото було розміняно на мідяки дрібних, а інколи й приватних починань.

Турки рідко користались із рушниць.

Запитання 10

Виділене слово є підметом у реченні


варіанти відповідей

Надворі дмухав весняний скажено-веселий вітер.

Хвилястий вітер пелехатий мені спокою не дає.

Правду вітер той шепоче і розважить зорі хоче.

Нас пригоди впинить не в силі.

Не раз серед ночі маленький Устим прокидався від стукоту у вікні.

Запитання 11

Визначте, яким членом речення є виділене слово "І всюди встигав побувати писар Війська Запорозького".


варіанти відповідей

простим дієслівним присудком

складеним дієслівним присудком

складеним іменним присудком

додатком

обставиною

Запитання 12

Правильно визначено присудок у реченні


варіанти відповідей

Хмельницький був іншої думки.

А дівчина була як сонце.

Панська ласка – що вовча дружба

На провесні вовчі зграї ставали дедалі нахабнішими.

Настя була м’якої вдачі

Запитання 13

Яким членом речення виступають виділені слова

"Учіться ставити себе на місце іншої людини".


варіанти відповідей

додаток

присудок

підмет

означення

обставина

Запитання 14

В якому з поданих речень є іменний складений присудок


варіанти відповідей

Земля почала зеленіти тендітною травою.

Я вірші почав писать під вечір золотий.

Як прагне людство в злагоді іти назустріч сонцю, радості й труду!

Ми чисті перед совістю, нащадками й планетою.

Між людьми буду жить молодий і крилатий.

Запитання 15

В якому з поданих речень є складений дієслівний присудок


варіанти відповідей

Він був незвичний, той смуток.

Поет всюди залишається господарем свого настрою.

Василь Стус – справді великий поет.

В труді твори красу життя.

Почав жевріти схід сонця.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест