Готуємося до ЗНО (мова)

Копмлексний тест з української мови для підготовки до ЗНО.

Додано: 11 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 851 раз
34 запитання
Запитання 1

Неправильно написано особове закінчення дієслова в рядку:

варіанти відповідей

скріпляють, догоджаєш, терпиш

кроїш, говорять, мрієш

відхиляєшся, проаналізуїмо, одержать

підвищиш, усвідомлюєш, гудете

Запитання 2

Префікс при- пишеться в усіх словах у рядку:

варіанти відповідей

(при, пре) вчатися, (при, пре) цілитися, (при, пре) довгий

(при, пре)нести, (при, пре) чепуритися, (при, пре) багатий

(при, пре) зупинити, (при, пре) кладати, (при, пре) гіркий

 (при, пре) дивитися, (при, пре) життєвий, (при, пре) звичаїтися

Запитання 3

Складним є речення:

варіанти відповідей

Хіба я міг в ту пору зрозуміти, яка святиня – мамина любов.

Осінь, дівчину маленьку, я гойдаю на колінах.

Зводиться повний місяць, дроблячи світлом хмари.

У селищі лишалося ще багато людей, зокрема жінок і дітей

Запитання 4

Прочитайте текст. Виконайте завдання 4 – 6 до нього

 Текст

(1)  О рідна земле! Ти, як мати, - єдина і неповторна! (2) Ти не обов’язково найкраща, найгарніша. (3) У світі є, можливо, інші краї сповнені чарівної краси, краї, де ласкавий шум морского прибою поєднується з ніжним співом барвистих птахів, а пахощі лавру чи магнолії – зі свіжістю грозових південних вітрів. (4)То й що з того? (5) Хай ти скромніше вбрана, хай твоя краса не така показна і не кожному впадає у вічі, але від того ти не менш рідна і люба синівському серцю, рідна земле!

Допущено орфографічну помилку в написанні слова:

варіанти відповідей

морского

найгарніша

 синівському

південних

Запитання 5

Прочитайте текст. Виконайте завдання 4 – 6 до нього

 Текст

(1)  О рідна земле! Ти, як мати, - єдина і неповторна! (2) Ти не обов’язково найкраща, найгарніша. (3) У світі є, можливо, інші краї сповнені чарівної краси, краї, де ласкавий шум морского прибою поєднується з ніжним співом барвистих птахів, а пахощі лавру чи магнолії – зі свіжістю грозових південних вітрів. (4)То й що з того? (5) Хай ти скромніше вбрана, хай твоя краса не така показна і не кожному впадає у вічі, але від того ти не менш рідна і люба синівському серцю, рідна земле!

Допущено пунктуаційну помилку в реченні:

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

 четвертому

Запитання 6

Прочитайте текст. Виконайте завдання 4 – 6 до нього

 Текст

(1)  О рідна земле! Ти, як мати, - єдина і неповторна! (2) Ти не обов’язково найкраща, найгарніша. (3) У світі є, можливо, інші краї сповнені чарівної краси, краї, де ласкавий шум морского прибою поєднується з ніжним співом барвистих птахів, а пахощі лавру чи магнолії – зі свіжістю грозових південних вітрів. (4)То й що з того? (5) Хай ти скромніше вбрана, хай твоя краса не така показна і не кожному впадає у вічі, але від того ти не менш рідна і люба синівському серцю, рідна земле!

Вставним словом ускладнене речення:

варіанти відповідей

другому

 

 

третьому

четвертому

п’ятому 

Запитання 7

Апостроф треба писати у всіх словах у рядку:

варіанти відповідей

безвір..я, осв..ячений, пів..ящика

зв..язок, ластів..я, духм..яний

розм...якнути, дріб..язок, пів...місяць

 від..ємний, вм..ятина, горохв..яний

Запитання 8

Прийменник у треба писати в реченні:

варіанти відповідей

(У,в) творчості Ю.Яновського органічно поєднані традиції та новаторство.

Знімальна група ще залишалася знімати масові сцени (у,в) Трипіллі .

Автор передмови розглядає новели збірки (у,в) контексті нової художньої течії.

 Там втрат не буває, де жертва – здобутий (у,в) огні бастіон!

Запитання 9

Правильно утворено ступені порівняння прикметників у всіх словах у рядку:

варіанти відповідей

ліпший, найменш прийнятніший

найбільш цікавіший, солодший

ближчий, самий милий

конкретніший, якнайщедріший

Запитання 10

Потребує редагування словосполучення:

варіанти відповідей

сильніший за всіх

мудріший усіх

згідно з наказом

 активніший від усіх

Запитання 11

Літеру и треба писати в усіх словах іншомовного походження в рядку:

варіанти відповідей

 д..ктофон, міт..нг, д..аграма

опт..мізм, кл..єнт, міст..чний

віктор..на, ф..рма, діагност..ка

ет..кет, макс..мум, ц..стерна

Запитання 12

Не відбувається подвоєння в усіх словах іншомовного походження в рядку:

варіанти відповідей

ан..отація, крос..ворд, ман..а

гум..анізм, ім…унітет, ак..уратний

міс..іонер, нет..о, шос..е

 бюл..етень, ат..ракціон, Ус..урі

Запитання 13

З великої літери треба писати обидва слова в рядку:

варіанти відповідей

(Р,р)еспубліка (Б,б)ілорусь

(М,м)узей (М,м)истецтв

(С,с)тарокиївський (Р,р)айон

 (М, м)іністерство (О,о)борони

Запитання 14

Усі складні слова треба писати через дефіс у рядку:

варіанти відповідей

жовто/блакитний, інформаційно/обчислювальний, парламентсько/президентський

західно/сибірський, командно/адміністративний, високо/кваліфікований

солоно/гіркий, культурно/просвітницький, вельми/шановний

фізико/математичний, соціал/демократичний, мало/населений

Запитання 15

Визначте правильне тлумачення фразеологізму "вискалити зуби":

варіанти відповідей

сміятися     

скиглити 

 плакати

бідкатися

Запитання 16

Визначте правильне тлумачення фразеологізму "заливати за шкуру сала":     

варіанти відповідей

збагачувати когось

вигодовувати когось

дошкуляти комусь

бажати комусь

Запитання 17

Визначте правильне тлумачення "копилити губу":  

варіанти відповідей

 пишатися

перекривляти

 плакати

дивуватися

Запитання 18

Укажіть рядок з означено-особовим реченням: 

варіанти відповідей

Ні революцій, ані війн не відвернути,  не спинити.                                      

Не зобидь ні старця, ні дитину, поділись останнім сухарем.              

Над широким Дніпром у промінні блакить.                                                    

Нас зустрічають хлібом – сіллю.

Зупинись, помолись, перехожий, за мене.

Запитання 19

Укажіть рядок з неозначено-особовим реченням: 

варіанти відповідей

Ні революцій, ані війн не відвернути, не спинити.      

Не зобидь ні старця, ні дитину, поділись останнім сухарем.                                                               

Над широким Дніпром у промінні блакить.                                             

Нас зустрічають хлібом – сіллю.

Зупинись, помолись, перехожий за мене.               

Запитання 20

Укажіть рядок з безособовим реченням: 

варіанти відповідей

Ні революцій, ані війн не відвернути, не спинити.                                                    

Не зобидь ні старця, ні дитину,  поділись останнім сухарем.         

Над широким Дніпром у проміні блакить.

 Нас зустрічають хлібом – сіллю.

Зупинись, помолись, перехожий за мене.                          

Запитання 21

Укажіть рядок з узагальнено-особовим речення:

варіанти відповідей

Ні революцій, ані війн не відвернути, не спинити. 

Не зобидь ні старця, ні дитину,  поділись останнім сухарем.  

Над широким Дніпром у проміні блакить.

Нас зустрічають хлібом – сіллю.

Зупинись, помолись, перехожий за мене.     

Запитання 22

Укажіть рядок з підрядним обставинним допустовим реченням:                                          

варіанти відповідей

Очі матросів не відривалися від пароплаву, що зникав за  обрієм.              

Син я народу, що руки до сонця  простяг.               

У полі ще лежав сніг, хоч весна брала своє.           

Косарі затягли пісню так, що луна пішла понад станом.                        

Всі говорили разом, бо всіх  одне турбувало.       

Запитання 23

Укажіть рядок з підрядним обставинним реченням наслідку                                 

варіанти відповідей

 Очі матросів не відривалися від пароплаву, що зникав за обрієм.     

Син я народу, що руки до сонця  простяг.              

У полі ще лежав сніг, хоч весна брала своє.   

Косарі затягли пісню, так що луна пішла понад станом. 

 Всі говорили разом, бо всіх одне турбувало. 

Запитання 24

Укажіть рядок з підрядним обставинним реченням причини:                                      

варіанти відповідей

Очі матросів не відривалися від пароплаву, що зникав за обрієм. 

Син я народу, що руки до сонця  простяг.      

 У полі ще лежав сніг, хоч весна брала своє.           

Косарі затягли пісню так, що луна пішла понад станом.     

Всі говорили разом, бо всіх одне турбувало.   

Запитання 25

Укажіть рядок з підрядним обставинним з'ясувальним реченням:                                          

варіанти відповідей

От і не придумаєш, коли воно краще 

 Син я народу, що руки до сонця  простяг.           

 У полі ще лежав сніг, хоч весна брала своє.         

Косарі затягли пісню так, що луна пішла понад станом.     

 Всі говорили разом, бо всіх одне турбувало.    

Запитання 26

Укажіть рядок з підрядним обставинним означальним реченням:    

варіанти відповідей

От і не придумаєш, коли воно краще. 

 Син я народу, що руки до сонця  простяг.      

У полі ще лежав сніг, хоч весна брала своє.      

Косарі затягли пісню так, що луна пішла понад станом.     

Всі говорили разом, бо всіх одне турбувало. 

Запитання 27

Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні ( цифра позначає наступне слово).

(1) Зненацька ти помічаєш безліч кольорів, які за всі (2) ці похмурі дні непомітно надбала природа, (3) щоб тепер, (4) дивуючи, уразити в саме серце.

варіанти відповідей

1. дієприкметником, 2. дієсловом, 3.сполучником, 4.дієприслівником.

1.сполучником, 2. дієсловом, 3 прислівником., 4.дієприслівником.

1. прислівником, 2. займенником, 3.сполучником, 4.дієприслівником.

1. прислівником, 2. займенником, 3.сполучником, 4. дієприкметником.

Запитання 28

Укажіть рядок з відокремленою обставиною  

варіанти відповідей

Старий зараз ніякої роботи не визнає, окрім пасіки.

Вона, Леся Українка, мала залізну волю,безмежну сміливість і допитливість думки.

Він стояв на кормі з веслом, суворий і красивий, і дивився вперед повер хнас.

Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину!

Хвилюючись, і все ще не отямившись, солдат розповідав про себе.

Запитання 29

Укажіть рядок з відокремленим означенням 

варіанти відповідей

Старий зараз ніякої роботи не визнає, окрім пасіки.

Вона, Леся Українка, мала залізну волю,безмежну сміливість і допитливість думки.

Він стояв на кормі з веслом, суворий і красивий, і дивився вперед поверх нас.

 Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину!

Хвилюючись, і все ще не отямившись, солдат розповідав про себе.

Запитання 30

Укажіть рядок з відокремленою прикладкою 

варіанти відповідей

Старий зараз ніякої роботи не визнає, окрім пасіки.

Вона, Леся Українка, мала залізну волю,безмежну сміливість і допитливість думки.

 Він стояв на кормі з веслом, суворий і красивий, і дивився вперед поверх нас.

Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину!

Хвилюючись, і все ще не отямившись, солдат розповідав про себе.

Запитання 31

Укажіть рядок з відокремленим додатком:  

варіанти відповідей

Старий зараз ніякої роботи не визнає, окрім пасіки.

Вона, Леся Українка, мала залізну волю,безмежну сміливість і допитливість думки.

Він стояв на кормі з веслом, суворий і красивий, і дивився вперед поверх нас.

Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину!

Хвилюючись, і все ще не отямившись, солдат розповідав про себе.

Запитання 32

Помилку допущено в написанні числівникових форм у рядку: 

варіанти відповідей

п'ятдесяти восьми, шестистам, сімдесяти,сорока

ста двадцятьом двом, чотирьомстам, девяноста шістьом

сімомастами, на двохстах вісімдесятьох, двом цілим одній шостій

двадцятьох, шістсот сорока п'яти, стам сорока чотирьом

Запитання 33

Усі дієслова з часткою не пишуться окремо в рядку:

варіанти відповідей

не/доварити, не/дочувати, не/дошкуляти

не/дорожити, не/дошивати, не/докучати

не/доклеїти, не/довіряти, не/довиконати

не/переказати, не/пофарбувати, не/радіти

Запитання 34

Помилку в написанні прислівника допущено в рядку:

варіанти відповідей

уві сні, на світанку, поодинці, вдвоє

на завжди, на швидкуруч, будь-що-будь, надалі

завширшки, позаочі, віднині, врешті-решт

більш-менш,без уваги, рік у рік, хтозна-де

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест