Готуємося до ЗНО з української мови (2)

Додано: 5 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 277 разів
24 запитання
Запитання 1

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

ознака

загадка

течія

заробіток

Запитання 2

НЕПРАВИЛЬНО утворено відмінкову форму числівника в реченні

варіанти відповідей

Деякі представники лускатих плазунів мають хребет із чотирьохсот однакових хребців.

Відомо близько двохсот двадцяти видів черепах із кістковим панциром, у якому міститься тулуб.

Досліджено, що швидкість польоту бабки може сягати ста п’ятдесяти кілометрів за годину.

Динозаври були панівною групою тварин близько шестидесяти мільйонів років тому.

Запитання 3

НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення

варіанти відповідей

Вища школа активно впроваджує в навчальний процес інноваційні технології.

Молодь України – це передовий авангард нашої незалежної держави.

Ще й досі тривають дискусії та суперечки вчених щодо походження видів.

Важко уявити сучасне життя без засобів масової інформації та мас-медіа. 

Запитання 4

На перший склад падає наголос у слові


варіанти відповідей

щавель

злегка

жаркий

звести

Запитання 5

НЕПРАВИЛЬНО утворено відмінкову форму числівника в реченні


варіанти відповідей

Деякі представники лускатих плазунів мають хребет із чотирьохсот однакових хребців.

Відомо близько двохсот двадцяти видів черепах із кістковим панциром, у якому міститься тулуб.

Досліджено, що швидкість польоту бабки може сягати ста п’ятдесяти кілометрів за годину.

Динозаври були панівною групою тварин близько шестидесяти мільйонів років тому.

Запитання 6

Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні


варіанти відповідей

Листя під кленом було схоже на гору печива, яке щедро посипали цукровою пудрою.

Дітлахи з підстрибом побігли в кінець греблі, яку було обсаджено густими вербами.

Гості захоплено роздивлялися стіл, який застелили майстерно вишитою скатертиною.

Щука – річковий хижак, який полює на дрібну рибу в безмежних водних просторах.

Запитання 7

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

виключні здібності

поверхове уявлення

громадська думка

виконавча влада

Запитання 8

Іменником є виділене слово в реченні


варіанти відповідей

Яке добре гостювання було завжди в бабусі!

З усіх іспитів він отримав «добре».

Мені давно не було так добре й затишно.

У нього було добре, щире серце.

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Людина загубила кому й почала боятися складних речень, шукаючи простенькі фрази. (2) За примітивними репліками прийшли елементарні думки. (3) Потім вона проґавила знак оклику й стала говорити монотонно, з однаковою інтонацією. (4) Пізніше людина десь «посіяла» знак питання й припинила запитувати: жодні події не цікавили її, де б вони не відбувалися: у космосі, на землі чи навіть у власній квартирі. (5) Ще через кілька років наша роззява загубила […] і перестала пояснювати іншим свої вчинки. (6) Бідолаха не могла висловити жодної ідеї, увесь час когось цитувала користуючись лише лапками, а згодом не стало і їх, у неї залишилася тільки крапка. (7) Бережіть розділові знаки…


Спонукальним є речення

варіанти відповідей

друге

п’яте

шосте

сьоме

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Людина загубила кому й почала боятися складних речень, шукаючи простенькі фрази. (2) За примітивними репліками прийшли елементарні думки. (3) Потім вона проґавила знак оклику й стала говорити монотонно, з однаковою інтонацією. (4) Пізніше людина десь «посіяла» знак питання й припинила запитувати: жодні події не цікавили її, де б вони не відбувалися: у космосі, на землі чи навіть у власній квартирі. (5) Ще через кілька років наша роззява загубила […] і перестала пояснювати іншим свої вчинки. (6) Бідолаха не могла висловити жодної ідеї, увесь час когось цитувала користуючись лише лапками, а згодом не стало і їх, у неї залишилася тільки крапка. (7) Бережіть розділові знаки…


На місці пропуску в п’ятому реченні має бути слово

варіанти відповідей

двокрапку

тире

крапки

дужки

Запитання 11

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Людина загубила кому й почала боятися складних речень, шукаючи простенькі фрази. (2) За примітивними репліками прийшли елементарні думки. (3) Потім вона проґавила знак оклику й стала говорити монотонно, з однаковою інтонацією. (4) Пізніше людина десь «посіяла» знак питання й припинила запитувати: жодні події не цікавили її, де б вони не відбувалися: у космосі, на землі чи навіть у власній квартирі. (5) Ще через кілька років наша роззява загубила […] і перестала пояснювати іншим свої вчинки. (6) Бідолаха не могла висловити жодної ідеї, увесь час когось цитувала користуючись лише лапками, а згодом не стало і їх, у неї залишилася тільки крапка. (7) Бережіть розділові знаки…


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

третьому

п’ятому

шостому

Запитання 12

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Людина загубила кому й почала боятися складних речень, шукаючи простенькі фрази. (2) За примітивними репліками прийшли елементарні думки. (3) Потім вона проґавила знак оклику й стала говорити монотонно, з однаковою інтонацією. (4) Пізніше людина десь «посіяла» знак питання й припинила запитувати: жодні події не цікавили її, де б вони не відбувалися: у космосі, на землі чи навіть у власній квартирі. (5) Ще через кілька років наша роззява загубила […] і перестала пояснювати іншим свої вчинки. (6) Бідолаха не могла висловити жодної ідеї, увесь час когось цитувала користуючись лише лапками, а згодом не стало і їх, у неї залишилася тільки крапка. (7) Бережіть розділові знаки


У формі називного відмінка вжито іменник

варіанти відповідей

фрази

події

вчинки

знаки 

Запитання 13

Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка


варіанти відповідей

на[..]звуковий, [..]іалог, му[..]рець

баске[..]бол, пі[..]ручник, по[..]орож

пі[..]ніжжя, приро[..]ний, б[..]жілка

рі[..]ний, ін[..]ивід, проїз[..]ний

моло[..]ець, [..]оцільний, [..]звінкий

Запитання 14

Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ


варіанти відповідей

Данило Галицький, Ярослав Мудрий, Нестор Літописець

Західна Європа, Республіка Польща, Південне Полісся

Біла Церква, Мала Олександрівка, Холодний Яр

Київська Русь, Золота Орда, Чортомлицька Січ

Чумацький Шлях, Великий Віз, Комета Галлея

Запитання 15

Неповним є речення


варіанти відповідей

Наша мова – одна з найбагатших у світі.

Слово – ось дивний витвір розумної людини.

Джерело красномовства – у нашому серці.

Прекрасна справа – влучно володіти словом. 

Вишукано говорити – значить красиво думати.

Запитання 16

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Слово – перше дзеркало духу, – казав Петрарка, – а дух – головний поводир слова».

«Кожний українець повинен знати одну-дві чужі мови, – писав Борис Грінченко, – і вчити змалечку того своїх дітей».

«Якщо ми не дамо народові можливості вчитися своєю мовою, він стане вчитися чужою – і наша нація зникне», – стверджував Микола Костомаров.

Панас Мирний писав: «Найбільше славиться поміж людьми той народ,

у якого його мова розвинута та збагачена творами всякого письменства».

«Зречення рідної мови призводить до найбільшої кари – духовного каліцтва,– говорив Г. Нудьга і додавав – Дорослі мають пам’ятати цю велику істину й прищеплювати її своїм дітям».

Запитання 17

Прочитайте речення (цифри в дужках позначають наступне слово).


(1)Виробле(н,нн)і віками найкращі форми (2)віта(н,нн)ь у (3)повсякде(н,нн)ому

(4)спілкува(н,нн)і – це не якась забаганка, а наш (5)буде(н,нн)ий етикет, наша культура (6)взаєми(н,нн).


Без подвоєних літер треба писати слова, позначені цифрами


варіанти відповідей

1, 2, 3

2, 4, 6

1, 4, 5

1, 2, 6

3, 4, 6

Запитання 18

Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

зім..ятий, реп..ях, жираф..ячий

матір..ю, між..ярусний, бур..ячок

з..єднати, кур..йозний, міжгір..я

тім..я, розв..язання, св..ятковий

кав..ярня, черв..як, медв..яний

Запитання 19

Закінчення -ю у формі орудного відмінка однини треба писати в усіх іменниках рядка


варіанти відповідей

папороть, лють, насип

бандероль, ступінь, путь

радість, емаль, нежить

вісь, подорож, накип

ваніль, розкіш, мігрень

Запитання 20

Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

увеч..рі, увічл..во, упередж..ний

оч..видячки, змал..чку, ч..мдуж

беззаст..режно, гр..мить, змуш..ний

б..нтежний, к..рівний, кл..котить

кр..мезний, наб..рати, упевн..ний

Запитання 21

Потребує редагування речення


варіанти відповідей

Формуючи завдяки спорту міцні м’язи, людина вдосконалює своє тіло.

Спорт загартовує й характер, виховуючи наполегливість і силу волі.

Тренуючи різні групи м’язів, не забувай розвивати й свій інтелект.

Зміцнівши фізично, завжди ставай на захист слабших за тебе.

Попрацювавши на різних тренажерах, спорт стане ще більш корисним.

Запитання 22

Помилку в написанні особових закінчень дієслів допущено в рядку


варіанти відповідей

біжать, течемо

скачуть, шепочимо

бачать, булькаємо

полють, кричимо

поборють, варимо

Запитання 23

Подвоєні літери треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка


варіанти відповідей

іл..юмінація, ім..іграція, Брюс..ель

ал..о, гол..андець, Дарданел..и

Апол..он, ал..егорія, брут..о

мадон..а, ан..отація, Ген..адій

Стел..а, сюр..еалізм, апел..яція

Запитання 24

Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Як/би мені хотілося, щоб літо ніколи не закінчувалося!

Про/те, що сьогодні свято, ми дізналися випадково.

Як/би ви прокинулися раніше, то не запізнилися б.

Станьте за/те дерево, у якого розкішна крона.

Поміркуйте про/те, що порадити своїм друзям.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест