1. Чи кожне слово може називати предмет?
2. Чи кожне слово має своє лексичне значення?
3. Слова - частина мови, що вказують на назву предметів і відповідають на питання хто? що? - ...........
4. Редагуємо .
Біля годівнички зібралося багато синичок - штук п'ятнадцять.
5. Як вам відомо, в українсьій мові вживаються слова з прямим і переносним значенням.
Серед групи словосполучень виберіть тільки слова, вжиті у переносному значенні: велика кишеня, голодна кишеня, солодка мова, золота ложка, золота думка, кришталева ваза, холодний погляд, кришталева вода.
6. Слова-омоніми звучать однаково, але мають різне значення. Визначити речення, у якому вжито слова-омоніми.
Марічка у лісі зібрала неїстівні лисички. Лисички можуть поласувати мишами.
7. Визначити у кожному радку спільну частинку-корінь:
мова, розмова, мовний, мовити;
день, деньок, денний;
береза, березовий, березень;
сніжок, сніговий, сніжинка.
8. До поданих слів доберіть слова, протилежні за значенням (це слова- антоніми).
Мовчати-........, заходити - ..........., розв'язувати - ........., руйнувати - ........... .
9. Від поданих слів- назв предметів утворити слова - назви- дій.
Будова- .........., стрибок - ........., вітання - ..........., мовчання .............. .
10. Від слів - ознак предметів утворити слова - назви предметів.
Осінній -......., пухнастий - ......., пташиний - ........., хмарний - ......... , сосновий - ......... .
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома