1. Проаналізуйте твердження. Чи є з-поміж них правильні?
І. Чим менше електронегативність хімічного елемента, тим сильніші його металічні властивості.
ІІ. Флуор – найменш електронегативний елемент.
2. Укажіть кількість електронів, яких не вистачає атому Нітрогену до завершення зовнішнього електронного шару.
3. Укажіть, між атомами яких хімічних елементів виникає йонний зв’язок.
4. Укажіть ряд речовин, що утворені металічним зв’язком.
5. Укажіть хімічну формулу сполуки з найбільш полярним ковалентним зв’язком.
6. Укажіть неправильне твердження щодо ковалентного зв’язку.
7. Укажіть аномалію води, що зумовлена водневими зв’язками та є причиною м’якого клімату поблизу морів та океанів.
8. Увідповідніть назву речовини з типом хімічного зв’язку між атомами в її молекулі.
Назви речовин
А метанол
Б натрій сульфат
В азот
Г пропан
Типи хімічного зв’язку
1 водневий, ковалентний полярний
2 ковалентний полярний і неполярний
3 ковалентний неполярний
4 йонний, ковалентний полярний
9. Проаналізуйте твердження. Чи є з-поміж них правильні?
І. Кристалічні речовини мають певну температуру плавлення. ІІ. Аморфні речовини не мають упорядкованої структури.
10. Укажіть речовини, що мають аморфний стан:
1 клей 3 смоли
2 кухонна сіль 4 цукор
11. Укажіть правильні твердження щодо кухонної солі.
1 кристалічна речовина
2 крихка
3 розплав та розчин не є електролітом
4 розчинна у воді
Правильні з-поміж них лише
12. Увідповідніть назву речовини з типом її кристалічної ґратки.
Речовини
А йод
Б алюміній оксид
В залізо
Г силіцій(ІV) оксид
Типи кристалічних ґраток
1 атомна
2 молекулярна
3 металічна
4 йонна
13. Увідповідніть фізичні властивості речовини з типом кристалічної гратки.
Фізичні властивості речовин
А тверда, має специфічний запах, погано розчинна у воді
Б міцна, тверда, нерозчинна у воді
В тверда, кристалічна, крихка, розчинна у воді
Г тверда, тепло-, електропровідна, пластична
Типи кристалічних ґраток
1. атомна
2. металічна
3. йонна
4. мокулярна
14. Укажіть формулу сполуки з ковалентним неполярним зв’язком.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома