Хочу .Можу. Треба. ( Стилістика. Лексика)

Додано: 13 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 694 рази
35 запитань
Запитання 1

Виділене слово вжито в прямому значенні в реченні

варіанти відповідей

Калина так хизується красою, що байдуже їй до всього на світі.

Дарма що серце чує гострий біль – я прагну знов у штурми й дальні рейси.

Коли з нещастям ти вже вступив на бій, не нарікай на те, що силою слабкий.

Гігантські тіні таємниче затиснулись в ущелині.

Запитання 2

Синонімічний ряд подано в рядку

варіанти відповідей

дружній, братерський, приятельський, приязний        

думати, міркувати, мислити, роздум                          

група, гурт, громада, товариство, сім’я 

злива, дощ, блискавка, хлющ

Запитання 3

Виділене слово в реченні є діалектизмом

варіанти відповідей

Дніпровими високими очима дитинно-сіро глянула весна.  

Пика йому почервоніла, а потім і зелена стала.            

Кругом дівчата танцювали в дрібушках, у чоботах, у свитках.

Гірські води шуміли на скоках, а плай радісно підіймався угору. 

Запитання 4

Виділене слово вжито у невластивому йому значенні в рядку

варіанти відповідей

Слід сказати, виявилося не так уже й легко.

Наслідувати чийсь приклад завжди простіше, ніж ним бути.

Потяг слідує без зупинок уже понад годину.

Він слідував за нею по п’ятах.

Запитання 5

Не належить до власне українських слів, а є запозиченим слово

варіанти відповідей

авантюрний

вродливий

бентежний  

тьмяний

Запитання 6

Замість слова військовий потрібно вжити воєнний у словосполученні

варіанти відповідей

військовий льотчик           

військовий парад          

військовий час          

військовий оркестр

Запитання 7

Антонімічна пара слів є в реченні

варіанти відповідей

Хто своєї мови цурається, хай сам себе встидається.      

Добре слово краще, ніж готові гроші.                   

Хвальби повні торби, а вони порожні.

Не будь людинкою, що до гори щетинкою.

Запитання 8

Прикметник особовий утворює словосполучення з іменником

варіанти відповідей

охорона

уподобання

життя

справа

Запитання 9

Характеристика «Розв’язання важливих актуальних суспільно-політичних проблем; активний вплив на читача, спонукання його до діяльності, до необхідності зайняти певну громадянську позицію; пропаганда певних думок, переконань, ідей» стосується стилю мовлення 

варіанти відповідей

офіційно-ділового

публіцистичного

наукового

розмовного

Запитання 10

Антоніми виділено в реченні


варіанти відповідей

Це просто осінь, осінь восени.

Ми ніби і мудріші, і багатші, але щасливих менше на землі.

Час - жорстока ріка, та шукатиму брід, щоб вернутись печальною притчею.

На тлінну стеблиночку пам'яті нанизано вічність і мить.

Запитання 11

Синонімічне значення мають обидва фразеологізми в рядку


варіанти відповідей

 хапати за душу, давати прочухана

 зарубати на носі, намотати на вус

пекти раків, пустити червоного півня

  вискочити на сухе, через пень-колоду

Запитання 12

Яким членом речення виступає фразеологізм у реченні Ця подія відбулася за царя Гороха.  

 

варіанти відповідей

підмет

присудок

означення

  додаток

 обставина

Запитання 13

Помилково утворено слово  

  

  

  

варіанти відповідей

гардеробниця

мандрівниця

художниця

продавщиця

захисниця

Запитання 14

Вкажіть рядок, у якому наведені діалектизми:

варіанти відповідей

мешти, вуйко, віл

ватра, вогонь, антонім

мешти, вуйко, ватра

вуйко, тітка, візерунок

Запитання 15

За похожденням лексика поділяється на...

варіанти відповідей

професіональну і діалектну

діалектну і власне українську

власне українську і запозичену

запозичену і діалектну

Запитання 16

До складу загальновживаної лексики належать...

варіанти відповідей

Назви кольорів, почуттів, смаків

Терміни, агонізми, назви тварин

Назви предметів побуту, професіоналізми, діалектизми

Назви річок, тварин, аргонізми

Запитання 17

Редагування не потребують словосполучення:

варіанти відповідей

а) прийняти міри; порушити питання; підвести підсумки

б) брати до уваги; дотримувати слова; прийти до згоди

в) брати участь; піддати критиці; набувати чинності

г) брати до уваги; приймати участь; підбити підсумки

Запитання 18

Редагування потребує словосполучення:

варіанти відповідей

а) повідомити Андрієві Івановичу

б) дозволити Богданові Семеновичу

в) заборонити товаришу Марчуку

г) передати листа дипломатові Петренку

Запитання 19

Знайдіть рядок, у якому всі фразеологізми мають однакове значення:


варіанти відповідей

а) вийти  на перші ролі; вийти на дорогу; вийти сухим із води

б) відкрити Америку; відкрити дорогу; відкрити очі

в) входити в норму; входити в колію; входити в русло

г) давати драла; давати перцю; давати гарбуза

Запитання 20

Вкажіть речення з контекстуальними антонімами:


варіанти відповідей

а) Говорити лихе, а промовчувати добре – однакове є зло.

б) Хто працював на мамону, на Бога працювати не може.

в) Наша Батьківщина благає допомоги красномовства, бо так багато її преславних подвигів поминається глибокою мовчанкою.

г) Вміти сказати “ні”, коли від тебе вимагають сказати “так".

Запитання 21

Усі пари слів – пароніми:


варіанти відповідей

а) усмішка- посмішка; компанія-кампанія

б) далекий– близький; рахманний-спокійний

в) свіжий- черствий; заможний- бідний

г) радісний – похмурий; туриськийтуристичний

Запитання 22

Знайдіть такі словосполучення, у яких вжито багатозначне слово:


варіанти відповідей

а) блок статей — опозиційний блок

б) літній день — літній чоловік

в) поставити хворому банки — купити дволітрові банки

г) стрижка під бокс — ходити на бокс

Запитання 23

Стилістично забарвлені слова записані в рядку:

варіанти відповідей

а) лампа, читати, твердий

б) чимчикувати, бубніти, гамселити

в) екран, відчинити, жовтий

г) картка, заходити, чистий

Запитання 24

Стилістика мови…


варіанти відповідей

а) є сукупністю мовленнєвих дій, кожна з яких має мету, що випливає із загальної цілі спілкування

б) вивчає реалізацію стилістичних ресурсів мови залежно від мовленнєвої ситуації

в) вивчає стилістичні ресурси всіх мовних рівнів: лексики, фразеології, морфології, синтаксису

г) включає поняття синонімії і варіативності

Запитання 25

Омоніми вжито в рядку:

варіанти відповідей

а) пара з чайника, весільна пара

б) носик чайника,носик дитини;

в) ніжка троянди, ніжка кресла

г) урок математики, життєвий урок. 

Запитання 26

До якого шару лексики належать слова:

чадо, живіт, перст, лицедій



варіанти відповідей

а) архаїзми

б) історизми

в) неологізми

г) варваризми

Запитання 27

Визначте рядок, у якому всі словосполучення потребують стилістичного редагування:

варіанти відповідей

зазначений в оголошенні, досягли успіхів рідного слова;

спланувати відпустку, підсумувати вивчене, мого зошита;

любий із присутніх, свою автобіографію, приймати участь;

страшні слова, широта кругозору, посієш вчасно.

Запитання 28

Позначте рядок, у якому правильно розкрито значення фразеологізму гордіїв вузол

варіанти відповідей

Сплутана волосінь рибальського спінінга.

Спеціальний спосіб зав'язування вірьовки.

Дуже складна, заплутана справа.

Один з прийомів вільної боротьби.

Запитання 29

Обидва слова, подані в дужках, можливі за змістом у реченні:

варіанти відповідей

"Повість минулих літ" - це (пам'ятка, пам'ятник) давньоруської літератури

У кінці книги є алфавітний (покажчик, показник)

У західних державах багато (мігрантів, емігрантів) з країн третього світу.

Директор школи оголосив прізвища всіх (дипломантів, дипломатів) конкурсу

Запитання 30

Граматичні помилки допущено у всіх словосполученнях рядка 

   

варіанти відповідей

зелене Тбілісі, злий собака, нуль цілих і три десятих

давній друг, широка авеню, гострий біль

вчена ступінь, синє Дніпро, важкий путь

рожева гуаш, барабанний дріб, прозорий тюль

Запитання 31

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

вступити до гімназії

дипломатичні відносини

розкрийте підручник

сказати зайве

Запитання 32

З'ясуйте, з якою стилістичною метою вжито виділені в реченні діалектизми. Спливали гаразди, продавались царинки одна по одній, маржина десь та­нула так, як по горах весною сніги.

варіанти відповідей

Як засіб словесної гри (каламбур).

Для контрастної характеристики образів, предметів, явищ, настроїв.

Як засіб створення гумористичних, іронічних ефектів.

Для надання мовленню урочистого, піднесеного забарвлення.

Для відтворення місцевого колориту.

Запитання 33

З якою стилістичною метою вжито виділені в реченні старослов'янізми? Все упованіє моє На тебе, мій пресвітлий раю, На милосердіє твоє, Все упованіє моє На тебе, мати, возлагаю (Т.Шевченко).

варіанти відповідей

Як засіб словесної гри (каламбур).

Для контрастної характеристики образів, предметів, явищ, настроїв.

Як засіб створення гумористичних, іронічних ефектів.

Для надання мовленню урочистого, піднесеного забарвлення.

Для відтворення місцевого колориту.

Запитання 34

 Слова, які вийшли з активного вжитку, тому що зникли названі ними предмети чи поняття :

варіанти відповідей

Архаїзми;

Історизми;

Діалектизми;

Неологізми.

Запитання 35

Діалектними є всі слова в рядку

варіанти відповідей

файний, ровер, когут

екстрений, біціглі , цирк

діаметр, закон, циркуль

коц, нероба, котяра

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест