Паралельне зображення явищ природи і почуттів - це...
Художні означення: золоті руки, темна душа, червона калина, - це...
Установіть відповідність (Тарас Шевченко "Доля").
Художні засоби
1. повтори
2. звертання
3. риторичне запитання
4. риторичні оклики
Приклад
А. "учися, серденько", "ходімо ж, доленько моя", "мій дуже вбогий, нелукавий";
Б. "Та дарма!";
В. "Які з нас люде?";
Г. "дальше, дальше", "слава...слава".
Установіть відповідність (П. Гулак - Артемовський "Рибалка")
Художні засоби
1. зменшувально - пестливі слова
2. епітети
3. метафори
4. порівняння
Приклади
А. «Вода шумить… гуля», «рибка смик», «серце тьох», «серденько віщує», «хвиля утікає», «сонечко і місяць… хлюпочуться… виходять», «зіроньки блищать», «вода кісточки займає», «приснули скалки».
Б. «сонечко і місяць… веселенькі, червоненькі», «темна ніч», «зрадний гак», «парубоцькеє серденько».
В. «молоденький», «рибочки», «маленькі», «серденько», «рибалочка», «коханнячко», «дівчинонька», «брівки», «гарненький», «рибки», «сонечко», «червоненький», «веселенькі», «зіроньки», «ніженьки», «глибшенько».
Г. «вода-дзеркало», «Зо мною будеш жить, як брат живе з сестрою!».
І потече сторіками кров у синє море
Палагна цвіла і веселилась, а Іван нидів і сох.
Цвіте терен, цвіте терен,
А цвіт опадає.
Хто в любові не знається,
Той горя не знає.
А Марфа біжить на роботу, мов птахою летить.
Спішу, щоб на вечірню зорьку спізнитись.
Зеленим сміхом засміялись трави.
Серед запропонованих варіантів знайдіть оксиморон
Згадаю єдину..., - ту найсумнішу втіху, далебі: комусь на світі гірше.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома