Визначте художній засіб, який використано у рядку
Никне трава жалощами, а дерево з тугою к землі приклонилося
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
Чи не той то хміль,
Що коло тичин в’ється?
Ой той то Хмельницький,
Що з ляхами б’ється.
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
Нехай тебе турки уб’ють,
Нехай тебе огні спалять,
Нехай тебе звірі з’їдять ,
Нехай тебе води втоплять
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
Стоїть явір над водою,
В воду похилився,
На козака пригодонька:
Козак зажурився.
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
Зібрав собі славних хлопців...
Що ж кому до того?
Засідаєм при дорозі
Ждать подорожнього.
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
Зажурилась Україна,
Бо нічим прожити,
Витоптала орда кіньми
Маленькіі діти…
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
Та глибокими ярами,
Та широкими степами,
Та байраками
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
На той останній Страшний Суд
Мертві за правдою встають
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
І потече сторіками
Кров у синє море
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
І в темній темниці
Голодом змучив
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
Так із його, сердешного,
Кров, як воду, точить
Визначте художній засіб, який використано в рядку
Доборолась Україна до самого краю
Укажіть, який троп виділено в поданому уривку:
А в ніженьках коник плаче
Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках твору «Чи не той то хміль»:
Не пий, Хмельницький, дуже той Жовтої Води:
Іде ляхів сорок тисяч хорошої вроди.
Укажіть засіб поетичного синтаксису, використаний у фрагменті народної пісні
«Із-за гори вітер віє…».
Із-за гори вітер віє,
А в долині тихо,
Добре було на Вкраїні,
А тепера лихо.
Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках пісні «Віє вітер на долину»:
Ой привикла, мій братику,
Поміж ворогами,
Як у полі криниченька
Поміж ворогами.
У рядках «Слова о полку Ігоревім»:
О, стогнати руській землі,
Спом’янувши давнішню годину і давніх князів! —
використано художньо-виражальний засіб:
Укажіть, яка синтаксична фігура є переважною у фрагменті твору Т. Шевченка«Плач Ярославни»:
Святий, огненний господине!
Спалив ecu луги, степи.
Спалив і князя, і дружину.
Спали мене на самоті! —
Вкажіть засіб мовного вираження:
"Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно...
Далека красо моя! Щасливий я, що народився на твоєму березі"
Серце вяне ... у цьому виразі є художній засобів
Бодай же вас, чорні брови, нікому не мати...
Затопчу неволю босими ногами...
Як ягодку, як пташечку, кохала, ростила...
Як роса та до схід сонця, покапали сльози...
Який прийом яскраво виражений у наведених нижче рядках?
Не вернуться сподівані,
Не вернеться воля,
Не вернуться запорожці,
Не встануть гетьмани,
Не покриють Україну
Червоні жупани.
Який троп яскраво виражений у наведених нижче рядках?
Вітре буйний, вітре буйний!
Ти з морем говориш,
Збуди його, заграй ти з ним,
Спитай синє море…
Який прийом яскраво виражений у наведених нижче рядках?
Не журиться Катерина –
Слізоньки втирає…
Не журиться Катерина –
Вмиється сльозою.
Який троп яскраво виражений у наведених нижче рядках?
Німець скаже: «Ви моголи».
«Моголи! Моголи!»
Який троп яскраво виражений у наведених нижче рядках?
І Коллара читаєте
З усієї сили,
І Шафарика, і Ганка
Укажіть літературний термін за його визначенням:
злобне, в′їдливе висміювання глибоких вад вдачі персонажа, подій та явищ громадського й побутового життя…
Визначте художньо-виражальний засіб, ужитий у рядках:
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива.
У рядках
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди. Цілуй їй очі.
Кохана спить...
В уривку з поезії П.Тичини:
Ви знаєте, як сплять старі гаї? –
Вони все бачать крізь тумани
Є всі зазначені художні засоби ОКРІМ
Лексичні засоби, використані П.Тичиною «самодзвонними, златоцінно, ніжнотонними, дитинно» - називаються:
Який художній засіб наведений в рядках поезії А.Малишка:
Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
І зелені луги, й солов’їні гаї:
Господи, гніву пречистого
благаю — не май за зле.
Де не стоятиму — вистою.
В уривку використані
.
Перетворення хлопчика на соняшник у «Баладі про соняшник» — це:
Такі художні засоби наявні у рядках:
Все повторялось: і краса, й потворність.
Усе було: асфальти й спориші.
Поезія - це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі.
«Що смерть моя і смерть моїх дітей? – думав Запорожець – І що мої мізерні муки, коли зникають у небуття тисячі наших людей. Гинуть родини, гинуть роди без числа і без краю…».
У цьому уривку твору О. Довженка «Україна в огні» НЕ використано
У рядках
Все повторялось: і краса, й потворність.
Усе було: асфальти й спориші.
Поезія – це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі.
основним художнім засобом є
В уривку з пісні «Засвіт встали козаченьки»
Засвіт встали козаченьки
В похід з полуночі,
Заплакала Марусенька
Свої ясні очі.
використано
Він не вмер, він ще живе!
Хоч від тисяч літ родився,
Та аж вчора розповився
І о власній силі йде.
Ці рядки поезії І. Франка «Гімн» є прикладом
П.Тичина використав у рядку «Квітне сонце, грає вітер» художній засіб
У рядках
Йде весна
Запашна,
Квітами-перлами
Закосичена
провідним художнім засобом є
У строфі з поезії Є.Маланюка
Вже кров’ю кленів перші рани
Позначив вересень в лісах.
Крізь туск, крізь ранішні тумани,
День хилиться, від сонця п’яний,
І на осонні – загаса…
використано художній засіб
Поетичний вислів, який розкриває особливість одного предмета чи явища через перенесення на нього ознак і властивостей іншого предмета чи явища на основі подібності це
У рядках
В соняшника були руки і ноги,
Було тіло – шорстке і зелене.
Він бігав наввипередки з вітром,
Він вилазив на грушу,
І в пазуху рвав гнилиці,
І купався коло млина,
І лежав у піску,
І стріляв горобців з рогатки
основним художнім засобом є
Чи не той то хміль,
Що коло тичин в'ється?
Ой той то Хмельницький,
Що з ляхами б'ється.
В уривку використано
В уривку
«За царського режиму, як свідчать дореволюційні рибалки-письменники, сом важив до чотирьохсот кілограмів, ковтав собак і ведмедів. Можливо, що з розвитком рибальства сом важитиме тонну і ковтатиме симентальських бугаїв і невеличкі буксирні пароплави»
основним художнім засобом є
Прочитайте рядки.
Остання в світі казка сидить під образами.
Навшпиньки виглядають жоржини через тин.
У цьому уривку використано
В уривку
Одчинились двері -
Горобина ніч!
Одчинились двері -
Всі шляхи в
крові!
є такі художні засоби
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома