Історичний диктант

Додано: 8 листопада 2023
Предмет: Історія України, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Добою героїчних походів називають


 

 

  

варіанти відповідей

Походи польського війська проти козаків

 Напади татарських орд на українські села і міста

  Морські походи козаків проти турків і татар

козацько-селянські повстання Северина Наливайка

Запитання 2

Як називалися козацькі човни?

 

  

 

 

варіанти відповідей

 Крейсери

 Галери

Ворони

Чайки

Запитання 3

Хотинська війна була між країнами


 

 

 

варіанти відповідей

Річ Посполита та Османська імперія

 Україна та Московське царство

  

 Україна та Річ Посполита

Московське царство та Річ Посполита

Запитання 4

Категорія козаків, які отримували платню за службу й мали певні привіл

варіанти відповідей

Низові

 Реєстрові

  Запорозькі

  Сторожові

Запитання 5

Історична назва нерозмежованих і слабо заселених Причорноморських степів від річки Рось до Чорного моря?

  

варіанти відповідей

  Дике поле

  Дикий степ

Чисте поле

Південний степ

Запитання 6

Укажіть провідників козацько-селянського повстання 1637–1638 рр. (3 відповіді)

варіанти відповідей

Іван Богун

Семен Палій

Дмитро Гуня


Іван Гонта

Северин Наливайко

Павло Павлюк

Яків Острянин

Запитання 7

Участь українських козаків у Хотинській війні

варіанти відповідей

забезпечила козакам право безперешкодного виходу в Чорне море.

поширила реєстрові права та привілеї на все козацтво.

відкрила шлях до скасування Берестейської унії.

врятувала Річ Посполиту від турецько-татарської навали

Запитання 8

Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний уславився тим, що (3 правильні відповіді):


варіанти відповідей

відстоював інтереси української шляхти на Люблінському сеймі.

підтримував видавничу діяльність Івана Федорова.

збудував першу Запорозьку Січ на о. Мала Хортиця.

знищив фортецю Кодак, збудовану поляками для контролю над Запорозькою Січчю.

очолював удалі морські походи козаків проти Османської імперії.

сприяв відновленню вищої ієрархії православної церкви на українських землях.

відіграв вирішальну роль у перемозі польсько-козацького війська в битві під Хотином.

Запитання 9

У якому році відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела: «...султан турецький Осман підійшов до Хотина з військом, що перевищувало християнські сили в десятки разів, і зупинився на відстані однієї милі від поляків... 18 серпня турецьке військо напало на польський табір, на ту частину, де були козаки. А козаки об'єдналися й, перехрестившись, почали бити чужинців, поки ті... не почали тікати...»?



варіанти відповідей

1621 р.

1625 р.

1632 р.

1637 р.

Запитання 10

«Ординацією Війська Запорозького реєстрового, що перебуває на службі Речі Посполитої» 1638 р. було передбачено:


варіанти відповідей

утворення реєстрового козацтва з правом на незалежність від польської адміністрації, звільненого від державних податків та повинностей

збільшення козацького реєстру до 10 тис. осіб, надання козакам права землеволодіння, власної судової влади, володіння містом Трахтемирів

скасовування реєстру та зрівняння в правах усіх козаків у Речі Посполитій, повернення прав та майна православній церкві

зменшення козацького реєстру до 6 тис. осіб, ліквідацію виборності козацької старшини, скасування козацького судочинства

Запитання 11

«Покозачення» в другій половині XVI – першій половині XVII ст. – це


варіанти відповідей

процес формування польським урядом списку-реєстру козаків, які набиралися на військову службу Речі Посполитій.

процедура прийняття кошовим отаманом новоприбулих на Січ до козацького товариства та закріплення їх за певним куренем.

форма козацького збройного виступу на захист власних інтересів, що мав локальний характер і відзначався слабкою організованістю.

перехід селян до козацького стану, що був спробою звільнитися від панщини та отримати право вільно працювати на власній землі.

Запитання 12

Спираючись на зображені гравюри, можна характеризувати діяльність

варіанти відповідей

Д. Вишневецького.

П. Конашевича-Сагайдачного.

К. Косинського.

С. Наливайка.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест