1. Відносини, що виникають між організмами, що потребують подібних або однакових умов існування й харчових ресурсів називаються:
2. Відносини, при яких відбувається пряме знищення жертви і використання її для одноразового харчування іншими організмами, називаються:
3. Форма симбіозу, за якої співіснування корисне для обох видів, але не є обов'язковим:
4. Морські анемони ведуть прикріплений спосіб життя, полюють на рибу, паралізуючи її своїми отруйними щупальцями. Риби-клоун несприйнятливі до отрути анемона і фактично живуть в його щупальцях. Вони очищають щупальця анемона, роблячи їх вільними від паразитів, а також діють як приманка, заманюючи рибу і іншу здобич. Морська анемона забезпечує захист для риби-клоун, оскільки потенційні хижаки тримаються подалі від його
щупальців.
5. Якщо вирощувати різні види ряски окремо, то звичайний багатокорінник росте швидше за горбату ряску. Проте, якщо обидві рослини опиняються в одному водоймищі, багатокорінник несподівано припиняє свій ріст і поступається позиціями повільніше зростаючому виду. Парадоксальність результату пояснюється тим, що в умовах загущення горбата ряска розвиває повітряносну тканину, що дає їй велику плавучість і що дозволяє притопити і затінити суперника.
6. Позначте приклад паразитизму:
варіанти відповідей
7. Аменсалізм таке співжиття організмів, за якого:
8. Відносини, при яких деякі плісняві гриби продукують антибіотики, що пригнічують ріст бактерій, називаються:
9. Укажіть приклад мутуалізму:
10. Прикладами паразитизму є:
11. Прикладом конкуренції є:
12. Сукупність організмів, які живуть на грунті та в грунті морських та континентальних водоймищ, називають :
13. Укажіть, яка група гідробіонтів зображена на малюнку:
14. Укажіть нектонові форми гідробіонтів:
15. Позначте пристосування рослин до життя за високих температур та дефіциту вологи:
16. Посухостійкі - це рослини, що:
17. Укажіть рядок, що містить назви посухостійких рослин:
18. Укажіть світлолюбні рослини:
19. Популяція - це:
20. Приріст популяції - це:
21. Укажіть, які тварини осілі:
22.Коливання чисельності популяцій називають:
23. Популяційні хвилі сприяють:
24. Дрейф генів - це:
25. Імунітетом називають:
26. Укажіть, які агенти забезпечують клітинний (А) і гуморальний (Б) імунітети: 1) лізоцим; 2) макрофаги; 3) інтерферон; 4) Т-хелпер; 5) імуноглобулін; 6) хлоридна кислота; 7) "природні вбивці"; 8) Т-кілери.
27. Які з перелічених органів НЕ відносять до імунної системи ?
28. Цифрами 3, 5, 7 на рисунку позначено:
29. Штучний активний імунітет - це:
30. Імунітет, який виникає після перенесеної вітряної віспи називають:
31. Укажіть, що вводять в організм коня для отримання лікувальної сироватки:
32. Природний вроджений імунітет - це:
33. Наведіть приклади організмів поміж різних груп, що пристосувалися до наземно-повітряного, водного середовища існування. Поясніть адаптації цих організмів до певного середовища існування.
Поясніть, чому імунітет, набутий батьками, не передається їхнім дітям. Питання на вибір. Відповіді передаємо по вайберу.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома