Контрольна робота №2. Література українського романтизму. П. Гулак - Артемовський, Є. Гребінка, М. Гоголь

Додано: 23 липня 2021
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 3930 разів
20 запитань
Запитання 1

1. Епіграфом до балади "Рибалка" П. Гулак - Артемоський дібрав слова з твору...

варіанти відповідей

А. Дж. Барона;

Б. О. Пушкіна;

В. Й. Гете;

Г. Г. Гейне

Запитання 2

2. За що героїня дорікала рибалці? (П. Гулак - Артемовський "Рибалка") Бо він:

варіанти відповідей

А. Був необачним і байдужим до всього;

Б. Нівечив її рід;

В. Не звертав на неї уваги;

Г. Мав неохайний вигляд.

Запитання 3

3. Блиск води русалка порівнює (П. Гулак - Артемовський "Рибалка") ...

варіанти відповідей

А. із льодом;

Б. золотом і сріблом;

В. склом;

Г. дзеркалом.

Запитання 4

4. На прикладі якої риби дівчинонька намагалася продемонструвати гарне життя в морі? (П. Гулак - Артемовський "Рибалка")

варіанти відповідей

А. щуки;

Б. карася;

В. лина;

Г. сома.

Запитання 5

5. Установіть відповідність (П. Гулак - Артемовський "Рибалка")

Сюжетний елемент

1. Експозиція

2. Зав’язка

3. Кульмінація

4. Розв’язка


Подія

А. І більше вже ніде не бачили Рибалки!

Б. Рибалка встав, Рибалка йде, / То спиниться, то вп’ять все глибшенько пірнає! 

В. Аж гульк… з води Дівчинонька пливе, / І косу зчісує, брівками моргає!

Г. На березі Рибалка молоденький.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Б;

1 - Г, 2 - В, 3 - Б, 4 - А;

1 - В, 2 - Г, 3 - Б, 4 - А

Запитання 6

6. Установіть відповідність (П. Гулак - Артемовський "Рибалка")

Художні засоби

1. зменшувально - пестливі слова

2. епітети

3. метафори

4. порівняння


Приклади

А.  «Вода шумить… гуля», «рибка смик», «серце тьох», «серденько віщує», «хвиля утікає», «сонечко і місяць… хлюпочуться… виходять», «зіроньки блищать», «вода кісточки займає», «приснули скалки».

Б. «сонечко і місяць… веселенькі, червоненькі», «темна ніч», «зрадний гак», «парубоцькеє серденько».

В. «молоденький», «рибочки», «маленькі», «серденько», «рибалочка», «коханнячко», «дівчинонька», «брівки», «гарненький», «рибки», «сонечко», «червоненький», «веселенькі», «зіроньки», «ніженьки», «глибшенько».

Г. «вода-дзеркало», «Зо мною будеш жить, як брат живе з сестрою!».

варіанти відповідей

1- А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Б, 2 - А, 3 - В, 4 - Г;

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г;

1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - А

Запитання 7

7. Ідея вірша Є. Гребінки "Човен" записана в рядку:

варіанти відповідей

А. уславлення щирого почуття кохання, за допомогою якого можна звабити людину, змінити умови її життя;


Б. заклик бути оптимістом та жити в гармонії з природою;

В. зображення всіх негараздів та випробувань людського життя;

Г. возвеличення духовної величі людини з народу; засудження покірності долі, владі та застарілим звичаям.


Запитання 8

8. Позначте рядок, у якому розкрито алегоричне значення образів вірша Є. Гребінки "Човен".

Алегоричний образ

1. човен

2. море

3. хвилі, вітер, хмари, громи


Приклад

А. Людина

Б. Життя

В. Життєві негаразди, випробування

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - А, 3 - В;

1 - В, 2 - Б, 3 - А;

1 - А, 2 - Б, 3 - В.

Запитання 9

9. У вірші "Човен" Є. Гребінка висловив:

варіанти відповідей

А. свої роздуми про проблеми української мови;

Б. свої міркування про можливості досягнення волі людини в сучасних умовах;

В. своє бачення на те, як впливає оточення на виховання людини;

Г. свої душевні переживання, свої побоювання, свої роздуми про майбутнє життя.

Запитання 10

10. Установіть відповідність (Є. Гребінка "Човен")

Художні засоби

1. Епітети

2. Метафори

3. Порівняння

4. Зменшувально - пестливі слова


Приклад

А. синєє море, буйнії вітри, чорнії гори, темная нічка.

Б. хвиля гуляє, мов чорнії гори; в тих хмарах, мов голос небесної кари: як човнові море, для мене світ білий; як темная нічка, насупились хмари.

В. хвиля гуляє, грає синє море;

Г. нічка, весельце.


варіанти відповідей

1 - а, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - В, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г;

1 - А, 2 - В, 3 - Б, 4 - Г;

1 - Г, 2 - В, 3 - Б, 4 - А

Запитання 11

11. Перший збірник М. Гоголя, який приніс йому популярність, називався:

варіанти відповідей

А. «Миргород»;

Б. «Петербурзькі повісті»;

В. «Вечори на хуторі біля Диканьки»;

Г. " Сорочинська ярмарка".

Запитання 12

12. За жанром твір М. Гоголя «Тарас Бульба» є:

варіанти відповідей

А. літописом                               

Б. історичним романом  

 В. епічною поемою

 Г. історичною повістю

Запитання 13

13. Повість «Тарас Бульба» складається з:

варіанти відповідей

А з трьох частин                         

Б. з десяти частин   

В. з дванадцяти частин


Г. з шістнадцяти частин

Запитання 14

14. У повісті «Тарас Бульба» НЕ порушено проблему:

варіанти відповідей

А батьків і дітей

Б. вірності і зради

В життя і смерті

Г. кріпацтва

Запитання 15

15. Про кого йдеться?


"Чотири рази закопував він свого букваря в землю і чотири рази, відшмагавши його немилосердно, купували йому нового.

Але, без сумніву, він зробив би те і вп'яте, коли б батько врочисто не заприсягся віддати його на цілих двадцять років у монастирські служки й не пообіцяв привселюдно, що він довіку не побачить Запорожжя, якщо не навчиться в академії всякої науки".

варіанти відповідей

А. про Андрія;

Б. про Остапа;

В. про Бовдюга;

Г. про Кукубенка.

Запитання 16

16. Про що Тарас Бульба говорить: "Там вам школа. Там тільки наберетесь розуму..."?

варіанти відповідей

А. про київську бурсу;

Б. про сімейне життя;

В. про Запорізьку Січ;

Г. про життєвий досвід.

Запитання 17

17.  Установіть правильну послідовність подій у повісті «Тарас Бульба».

Сюжетний елемент

1. Зав'язка

2. Розвиток дії

3. Кульмінація

4. Розв'язка

Подія

А. повернення у батьківський дім синів Тараса Бульби Остапа й Андрія 

Б. загибель Тараса Бульби

В. Зрада Андрія, вбивство Тарасом Бульбою сина за зраду; Полон та страта поляками Остапа

Г. приїзд Тараса з синами на Січ.Битва козаків з поляками, осада фортеці Дубно


варіанти відповідей

1 - А, 2 - Г, 3 - В, 4 - Б;

1 - Г, 2 - А, 3 - В, 4 - Б;

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г;

1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - А.

Запитання 18

18.  Установіт відповідність між характеристикою і героєм повісті «Та­рас Бульба».


1    ...Був страшенно впертий. То був один із тих характерів, які могли з'явитися лише тяжкого XV сторіччя в напівкочовому закутку Європи, був із корінних полковників давнього гарту: весь він удався на бойове завзяття і відзначався крицевою щирістю своєї вдачі...

2    ...Почав з того свою науку, що першого ж року втік додому. Його повернули, тяжко випарили й посадовили за книжку. Чотири рази закопу­вав він свого букваря в землю і чотири рази, відшмагавши його немилосердно, купували йому нового...

3    ...Мав живішу і трохи тоншу вдачу. Він був беручкіший до науки й опановував її легше, ніж тяжкі, дужі натури. А ще він був меткіший од свого брата; частіше верховодив у найне- безпечніших витівках і не раз завдяки своєму спритному розумові відкручувався від кари...

4    ...Виріс на цілий аршин. Це вже не був той не­сміливий виконавець легковажних забаганок вільного товариства; тепер це був необмеже­ний володар. Це був деспот, що знав тільки наказувати...


А Янкель

Б Тарас

В Кошовий

Г Андрій

Д Остап



варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - Д;

1 - Б , 2 - Д, 3 - Г , 4 - В;

1 - Г, 2 - Д, 3 - А, 4 - В.

Запитання 19

19. Романтизм - це:

варіанти відповідей

А. художній напрям у мистецтві та літературі XVII - початку XIX ст., для якого характерні піднесена громадянська тематика та суворе дотримання певних творчих норм і правил.

Б. напрям у європейській літературі, другої половини XVIII — початку ХІХ ст., що характеризується прагненням, відтворити світ почуттів простої людини й викликати співчуття читача до героїв твору.

В. літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищ.

Г. літературний напрям, що виник на­прикінці XVIII століття в Німеччині та існував у літературі Європи й Америки в першій половині XIX століття. Для нього характерне зображення виняткових характерів у виняткових обставинах

Запитання 20

20. Невеликий за обсягом вірш та музичний твір для сольного співу з інструментальним акомпанементом - це :

варіанти відповідей

А. сонет;

Б. балада;

В. романс;

Г. послання.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест