1. Риторика як мистецтво виникла (1 бал):
1. Схематично формулу мовленнєвої діяльності можна зобразити так (1 бал):
1. У мовленнєвій ситуації адресант – це (1 бал):
1. Викликає в аудиторії довіру й серйозне сприйняття така особливість мовця (1 бал):
1. До попередньої підготовки тексту до виступу належать усі елементи, ОКРІМ (1 бал):
1. Установіть відповідність між видами символічних жестів оратора та їх суттю (1 бал):
А пальці чи долоні рук з’єднуються;
Б шабельна відмашка пальця правої руки;
В схрещені на грудях руки;
Г руки виконують у повітрі рух «там» і «тут»;
Д описування овалу в повітрі одночасно обома руками.
1. Робота з текстом (3 бали).
Ознайомтесь із текстом і дайте відповіді на запитання:
1. Яка тема цієї промови?
2. У якому реченні промови висловлена головна думка, яка її суть?
3. Який тип зв’язку між першими трьома реченнями тексту?
У листопаді 1950 американському письменнику Вільяму Фолкнеру була присуджена Нобелівська премія. У зв’язку з цим він виголосив промову, у якій яскраво змалював високі завдання, які стоять перед молодими письменниками. Його промова має пряме відношення і до початківців-ораторів. «Я відкидаю думку про загибель людини. Легко говорити про те, що Людина безсмертна просто тому, що вона все витримає: коли віддзвонить і згасне останній передзвін дзвону долі із самотньої скелі, що безцільно зависла в червоній заграві на краю пітьми,— навіть тоді залишиться ще один звук: слабкий, але не знищений голос Людини. Я не визнаю цього. Я вірю, що людина не просто вистоїть, вона восторжествує. Вона безсмертна не тому, що ніколи не вичерпається голос людський, але тому, що за своїм характером, душею людина здатна на співчуття, жертви, непохитність. Обов’язок письменника, поета писати про це, допомогти людині вистояти, зміцнюючи людські серця, нагадуючи про мужність, честь, надію, гордість, співчуття, жалість, самопожертву – про те, що становить споконвічну славу людства. Голос поета не може бути простою луною, він повинен стати опорою, основою, що допомагає людині вистояти й восторжествувати».
1. Напишіть вільне есе на тему « Що я вважаю обтяжливим, нудним, але потрібним».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома