Контрольна робота №2. Практична риторика. Варіант 2

Додано: 16 листопада 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
8 запитань
Запитання 1

1.     Риторика як мистецтво виникла (1 бал):


варіанти відповідей

А в Давньому Римі 1500 років тому;        

Б в Стародавній Греції 2500 років тому;

В у Єгипті 1000 років тому;                                 

 Г у Китаї 2500 років тому.

Запитання 2

1.     Схематично формулу мовленнєвої діяльності можна зобразити так (1 бал):

варіанти відповідей

А хто – звідки – чому - за якої умови;  

Б що - про кого - як довго – з якою метою;

В хто – кому – чому - про що – де – коли;           

Г звідки – що – хто – коли – чому. 

Запитання 3

1.     У мовленнєвій ситуації адресант – це (1 бал):


варіанти відповідей

А людина, до якої звернена мова;           

 Б слухач, аудиторія;

В ініціатор діалогу;                                 

   Г учні класу.

Запитання 4

1.     Викликає в аудиторії довіру й серйозне сприйняття така особливість мовця (1 бал):


варіанти відповідей

А чарівність;

Б доброзичливість;  

В обізнаність;          

 Г об’єктивність.

Запитання 5

1.     До попередньої підготовки тексту до виступу належать усі елементи, ОКРІМ (1 бал):


варіанти відповідей

А виступ перед аудиторією;                     

 Б формулювання мети;

В збирання матеріалу;                              

  Г репетиція.

Запитання 6

1.     Установіть відповідність між видами символічних жестів оратора та їх суттю (1 бал):

   А пальці чи долоні рук з’єднуються;

  Б шабельна відмашка пальця правої руки;

  В схрещені на грудях руки;

  Г руки виконують у повітрі рух «там» і      «тут»;

Д описування овалу в повітрі одночасно обома руками.

варіанти відповідей

1.  жест категоричності   

2. жест протиставлення

3. жест об’єднання   

4. жест узагальнення  

Запитання 7

1.     Робота з текстом (3 бали).

Ознайомтесь із текстом і дайте відповіді на запитання:

1.     Яка тема цієї промови?

2.     У якому реченні промови висловлена головна думка, яка її суть?

3.     Який тип зв’язку між першими трьома реченнями тексту?

У листопаді 1950 американському письменнику Вільяму Фолкнеру була присуджена Нобелівська премія. У зв’язку з цим він виголосив промову, у якій яскраво змалював високі завдання, які стоять перед молодими письменниками. Його промова має пряме відношення і до початківців-ораторів. «Я відкидаю думку про загибель людини. Легко говорити про те, що Людина безсмертна просто тому, що вона все витримає: коли віддзвонить і згасне останній передзвін дзвону долі із самотньої скелі, що безцільно зависла в червоній заграві на краю пітьми,— навіть тоді залишиться ще один звук: слабкий, але не знищений голос Людини. Я не визнаю цього. Я вірю, що людина не просто вистоїть, вона восторжествує. Вона безсмертна не тому, що ніколи не вичерпається голос людський, але тому, що за своїм характером, душею людина здатна на співчуття, жертви, непохитність. Обов’язок письменника, поета писати про це, допомогти людині вистояти, зміцнюючи людські серця, нагадуючи про мужність, честь, надію, гордість, співчуття, жалість, самопожертву – про те, що становить споконвічну славу людства. Голос поета не може бути простою луною, він повинен стати опорою, основою, що допомагає людині вистояти й восторжествувати».


варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 8

1.     Напишіть вільне есе на тему « Що я вважаю обтяжливим, нудним, але потрібним».

варіанти відповідей

а

б

в

г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест