Контрольна робота №3 (11 клас, українська мова (профіль)

Додано: 2 грудня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1257 разів
12 запитань
Запитання 1

Завдання 1–8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.


Словосполучення сидить задумавшись відповідає характеристиці… 

варіанти відповідей

дієслівне словосполучення, у якому головне й залежне слово поєднані зв’язком узгодження;

прислівникове словосполучення, у якому головне й залежне слово поєднані зв’язком керування

дієслівне словосполучення, у якому головне й залежне слово поєднані зв’язком прилягання;

дієслівне словосполучення, у якому головне й залежне слово поєднані зв’язком узгодження.

Запитання 2

Позначте складнопідрядне означальне речення.

варіанти відповідей

На рідні землі сіячі вертають, щоб сіяти святе зерно своє (М. Бажан)

Тоді, як грім під час негоди впаде на голову катів, нам сонце правди і свободи засяє в тисячах огнів (М. Вороний); 

Як я заплачу на малу хвилинку, то мусить хтось сміятися до смерті! (Леся Українка);

На обрії, одразу ж за селом, де оболоню тишею сповито, горять кульбаби, тішачи півсвіту своїм цнотливим молодим теплом (В. Стус).

Запитання 3

Тире між підметом і присудком не ставиться (розділові знаки випущено)

варіанти відповідей

Ти моє перше кохання (Л. Костенко);

Відколи усвідомлюю себе, людське обличчя для мене найяскравіше освітлена і найпривабливіша частка навколишнього світу (І. Андрич);

Мадонну малювати це не писати строфи, а очі річ тонка, далеко не проста (А. Малишко);

Моє життя для тебе незбагненне (В. Стус).

Запитання 4

Порівняльний зворот не виділяється комами (розділові знаки випущено).

варіанти відповідей

Хмара як ніч налетіла, і сонце сховалось (П. Гулак-Артемовський);

Школярі сиділи білі як крейда (Б. Грінченко);

Народна творча стихія вхопила як обценьками маленьке покривджене серце, завертіла ним як вітер билиною (С. Васильченко);

Стояло мов зачароване передгроззя (М. Хвильовий).

Запитання 5

Позначте рядок, у якому всі сполуки слів є словосполученнями, які поєднані зв’язком керува

варіанти відповідей

говорив пошепки, вміння говорити, якісно зроблений;

навчатимусь вишивати, роздуми над проектом, перше побачення;

у роздумах над твором, зустріти друга, слухав лекцію, чашка чаю;

небесна блакить, мої мрії, прочитаний вірш.

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання

1. Легендарний давньогрецький поет Гомер образно відзначав, що на крилатих словах летять думки з вуст мовця до слухача.

2. Продовжуючи цю думку, можна сказати, що крилаті слова передаються від покоління до покоління, від одного народу до інших.

3. З плином часу вони набувають нового значення, ніби осучаснюються, продовжуючи при цьому виражати багатогранний людський досвід, відкривати роздум і душу минулих поколінь.

4. Сьогодні не можна залишитися байдужим до цього неймовірного фразеологічного розмаїття, яке неможливо ні виміряти, ні описати.

5. Опанування фонду крилатих слів і вільне його використання неодмінна риса культурної людини, що даватиме їй перевагу в дискусіях і публічних виступах, у спілкуванні з іншими.

6. Той, хто вільно послуговується всім багатством фонду крилатих слів, активно їх використовує, завжди справляє враження культурної, освіченої людини (За О. Ханкевич).


Складнопідрядним з’ясувальним є речення.

варіанти відповідей

перше

четверте

п'яте

шосте

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання

1. Легендарний давньогрецький поет Гомер образно відзначав, що на крилатих словах летять думки з вуст мовця до слухача.

2. Продовжуючи цю думку, можна сказати, що крилаті слова передаються від покоління до покоління, від одного народу до інших.

3. З плином часу вони набувають нового значення, ніби осучаснюються, продовжуючи при цьому виражати багатогранний людський досвід, відкривати роздум і душу минулих поколінь.

4. Сьогодні не можна залишитися байдужим до цього неймовірного фразеологічного розмаїття, яке неможливо ні виміряти, ні описати.

5. Опанування фонду крилатих слів і вільне його використання неодмінна риса культурної людини, що даватиме їй перевагу в дискусіях і публічних висту[1]пах, у спілкуванні з іншими.

6. Той, хто вільно послуговується всім багатством фонду крилатих слів, активно їх використовує, завжди справляє враження культурної, освіченої людини (За О. Ханкевич). 


Підрядна частина стоїть у середині складнопідрядного речення

варіанти відповідей

першого

четвертого

п'ятого

шостого

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання

1. Легендарний давньогрецький поет Гомер образно відзначав, що на крилатих словах летять думки з вуст мовця до слухача.

2. Продовжуючи цю думку, можна сказати, що крилаті слова передаються від покоління до покоління, від одного народу до інших.

3. З плином часу вони набувають нового значення, ніби осучаснюються, продовжуючи при цьому виражати багатогранний людський досвід, відкривати роздум і душу минулих поколінь.

4. Сьогодні не можна залишитися байдужим до цього неймовірного фразеологічного розмаїття, яке неможливо ні виміряти, ні описати.

5. Опанування фонду крилатих слів і вільне його використання неодмінна риса культурної людини, що даватиме їй перевагу в дискусіях і публічних висту[1]пах, у спілкуванні з іншими.

6. Той, хто вільно послуговується всім багатством фонду крилатих слів, активно їх використовує, завжди справляє враження культурної, освіченої людини (За О. Ханкевич). 


Пунктуаційна помилка допущена в реченні.

варіанти відповідей

третьому

четвертому

п'ятому

шостому

Запитання 9

Завдання 9–12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких два правильні. Потрібно вибрати два правильні варіанти відповіді.


Речення Попрощалось ясне сонце з чорною землею, Виступає круглий місяць з сестрою-зорею, Виступають із-за хмари, хмари звеселілі (Т. Шевченко) відповідає характеристикам…

варіанти відповідей

безсполучникове складне речення із смисловим відношенням причини

безсполучникове складне речення з однорідними частинами

безсполучникове складне речення із смисловим відношенням послідовності подій, явищ

безсполучникове складне речення із смисловим відношенням часу

безсполучникове складне речення з неоднорідною підрядністю

Запитання 10

 Завдання 9–12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких два правильні. Потрібно вибрати два правильні варіанти відповіді.


До складнопідрядних речень способу дії, міри і ступеня не належать речен

варіанти відповідей

Так тихо, спокійно в зелених берегах, що хочеться сісти на човен й поплисти (М. Коцюбинський);

І чим глибше за пагорби поринало сонце, тим нижчою ставала заграва (Г. Тютюнни

Зроби так, щоб серце моє солов’їне забуло очей тих блакить (В. Сосюра

Обмерзлі кригою дерева дзвонили й лускотіли, неначе вони були скляні (І. Багряний);

Завтра вдосвіта, як вона вижене пасти отару, він уже поїде, поїде невідомо куди і на скільки (О. Гончар).

Запитання 11

Завдання 9–12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких два правильні. Потрібно вибрати два правильні варіанти відповіді. 


Речення Я знаю: слабкість — це одна з диверсій (Л. Костенко) відповідає характеристиці…

варіанти відповідей

безсполучникове складне речення з неоднорідними частинами;

безсполучникове складне речення з однорідними частинами;

безсполучникове складне речення із смисловими відношеннями послідовності подій, явищ

безсполучникове складне речення з пояснювальними смисловими відношеннями

безсполучникове складне речення із смисловими відношеннями умов

Запитання 12

Завдання 9–12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких два правильні. Потрібно вибрати два правильні варіанти відповіді.


До складнопідрядних з однорідною супідрядністю не належать речення.

варіанти відповідей

Мова — зброя, якою ми служимо народові, що нас породив, вигодував і виховав (М. Рильський);

Я ще не знаю, яка на смак Підлість, якого кольору Заздрість, якого виміру Смута, яка засолона Туга, яка незглибима Любов (І. Драч);

І тут його вразила дивовижна неправдоподібна краса зимової ночі, що легкими хмаринами напливала на підтемнений місяць, що блакитним снуванням єднала небо з землею, що спалахами вибухала навколо засніжених верб і стогів (М. Стельмах);

Стежка тяглась серединою гори, що нависла над чорним бездонним проваллям, до якого ніколи не доходить денне світло (В. Гжицький);

Людям потрібне лише те слово художника, яке чарує, яке бентежить, яке здатне сколихнути і серце, і розум (О. Гончар).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест