Прочитай те речення (цифра позначає наступне слово). (1)Одинадцятого (2)листопада (3)вантажівка (4)привезла цілий (5)причіп (6)курятини по (7)вісімдесят гривень на (8)оптовий ринок (9)сільськогосподарської продукції.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних є в усіх словах рядка
Букву И на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв є у всіх словах рядка
М'який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Відновіть початковий зміст речення, добираючи до кожного з пропусків правильний варіант
Нині Україна робить впевнені кроки до розбудови системи ________якості освіти, щоб .......довіру суспільства до ...... закладів, органів управління ....... та гарантувати високий рівень ......... навчання в школі.
Редагування потребує речення
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Безсмертні всі: (1) цей виховав дитину, (2) той пісню написав, (3) хоч і єдину, (4) а той, (5) що не зумів цього зробить, (6) коло дороги посадив ялину.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обгрунтування розділових знаків
Визначте варіанти послідовного заповнення пропусків в реченні ........суду ....... буде працювати в місті до 2025 року.
Визначте варіанти послідовного заповнення пропусків в реченні
Із ...... років життя П.Грабовського, що народився ......... року, ............. провів у неволі - у тюрмах, таборах. на засланні.
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку
Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку
Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні
Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Вчора почалася злива...» додати
Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
У якому рядку в усіх прикметниках, утворених від поданих іменників, треба писати суфікс -цьк-?
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм
1) Ти б краще матері допоміг, аніж ....
2) Ще недавно наша критика ..., прогнозуючи широкий наступ малої прози.
3) Сусіди почали .... , коли відчули запах газу в під'їзді.
4) Тоді писар почав .... о. Артемія - злісного хабарника.
А) бити в литаври
Б) бити лихом об землю
В) бити на сполох
Г) бити по кишені
Ґ) бити себе в груди
З'ясуйте, до якої частини мови належать виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
(1) Варто згадати (2)і книжку "Сентиментальні мандрівки Галичиною", (3)що вміщує в собі рефлексії письменниці (4)щодо її подорожей цим зачарованим куточком Західної України
1) варто 2) і 3) що 4) щодо
А) сполучник Б) прислівник В) приймен. Г) займен. Ґ) частка
Доберіть приклад кожного типу складного речення.
Тип речення
1) складносур. 2) складнопідряд.3) безсполуч 4) з різними видами зв'язку речення
А) Бідна волошко, чому ти у житі, а не на клумбі волієш рости? Б) Ми працю любимо, що у творчість перейшла.
В) З тихим дзвоном упали перші краплини, усе стрепенулося, і вже широкою чарівною музикою зашумів дощ.
Г) Десь далеко, у повитих туманом плавнях, уставало сонце; тихо курилися луки, переливаючись іскристими барвами.
Ґ) Ішов дрібний густий дощик, і сіра імла застилала берег.
Доберіть приклад кожного обгрунтування щодо вживання тире речення
1) Будеш сіяти із сумом - вродить печаль.
2) За вікном вагона мерехтіли далекі вогники сіл - теплі земні зірки.
3) Природа - наймудріший співрозмовник, рівного їй нема.
4) Пагорбки, трави, кущики - усе повито туманом.
обгрунтування
А) тире між підметом і присудком.
Б) тире на місці пропущеного члена речення
В) Тире в складному безсполучниковому реченні
Г) тире при відокремленій прикладці
Ґ) тире при узагальнювальному слову та однорідними чл.реч.
З'ясуйте, яким членом речення є кожне виділене слово
Слово
1) То не скрипка кличе, а волосся, що тобі спадає на чоло.
2) Я і сам був би сонячно радий, коли б віршів не вмів римувать.
3) Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.
4) Ой біжи, біжи, досадно, не вертай до хати, не пущу тебе колиску синову гойдати.
Член речення
А) підмет Б) присудок В) додаток Г) обставина Ґ) означення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома