Контрольна робота № 4 (НМТ)

Додано: 17 травня
Предмет: Українська мова, 11 клас
22 запитання
Запитання 1

Прочитай те речення (цифра позначає наступне слово). (1)Одинадцятого (2)листопада (3)вантажівка (4)привезла цілий (5)причіп (6)курятини по (7)вісімдесят гривень на (8)оптовий ринок (9)сільськогосподарської продукції.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами 

варіанти відповідей

1,2,4,5

2,4,7,8

2,5,6.7

1,7.8,9

Запитання 2

Спрощення в групах приголосних є в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А) пристрас..ний, умис..ний, проїз..ний

Б) кіс..лявий, хрес..ний. проїз..ний

В) хворос..няк, якіс..ний, безшелес..но

Г) контрас..ний, проїз..ний, гіган..ський

Запитання 3

Букву И на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А) пр..садибний, пр..погано, пр..крити

Б) пр..черствілий, пр..подобний, пр..хилити

В) пр..шкільний, Пр..карпаття, пр..морозити

Г) пр..вокзальний, пр..силувати. пр..черствий

Запитання 4

Подвоєння букв є у всіх словах рядка

варіанти відповідей

А) намальован..ий, Апол..он, бездоріж..я

Б) розріс..я, щен..я, туш..ю

В) жит..євий, суд..івський, нал..ю

Г) Галич..на, л..яний, юн..ат

Запитання 5

М'який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А) с..огодні, тан..цювати, різ..бяр

Б) лял..ці, брин..чати, батал..йон

В) цвірін..чати, жен..шен.., вір..те

Г) запоріз..кий, насип..те, т..мяний

Запитання 6

Відновіть початковий зміст речення, добираючи до кожного з пропусків правильний варіант

Нині Україна робить впевнені кроки до розбудови системи ________якості освіти, щоб .......довіру суспільства до ...... закладів, органів управління ....... та гарантувати високий рівень ......... навчання в школі.

варіанти відповідей

А) забезпечуваності, сформувати, учбових, освітою, ознаки

Б) безпечності, створити, навчальних, освіченістю, якості

В) забезпечення, сформувати, навчальних, освітою, кількості

Г) забезпечення, сформувати, навчальних, освітою, якості 

Запитання 7

Редагування потребує речення

варіанти відповідей

А) Треба бути як однаково чесним у великому, так і в малому

Б) Хлопець знав, що тепер уже ніяка сила не зуміє відштовхнути його від цієї землі.

В) Уся природа радіє сонцю: сміються поля, дзвенять у повітрі бджоли.

Г) Лікарі попереджають, що читати лежачи шкідливо.

Запитання 8

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Безсмертні всі: (1) цей виховав дитину, (2) той пісню написав, (3) хоч і єдину, (4) а той, (5) що не зумів цього зробить, (6) коло дороги посадив ялину.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обгрунтування розділових знаків

варіанти відповідей

А) 1 - двокрапка при узагальнювальному слові при однорідних членах речення

Б) 2 - кома між частинами безсполучникового речення

В) 3 - кома перед підрядною частиною складного речення

Г) 4 - кома перед сурядною частиною складного речення

Ґ) 5,6 - коми при підрядній частині складного речення

Запитання 9

Визначте варіанти послідовного заповнення пропусків в реченні ........суду ....... буде працювати в місті до 2025 року.

варіанти відповідей

А) згідно рішення, компанія

Б) згідно до рішення, компанія

В) згідно з рішенням, кампанія

Г) згідно з рішенням, компанія

Ґ) за рішенням, кампанія 

Запитання 10

Визначте варіанти послідовного заповнення пропусків в реченні

Із ...... років життя П.Грабовського, що народився ......... року, ............. провів у неволі - у тюрмах, таборах. на засланні.

варіанти відповідей

А) тридцяти восьми, тисяча вісімсот шістдесят третього, двадцять

Б) тридцятьох восьми, тисячі вісімсот шістдесят третього, двадцятеро

В) тридцятьох вісьмох, тисяча восьмисот шістдесят третього, двадцять

Г) тридцяти восьми, тисяча вісімсот шістдесят три, двадцять

Ґ) тридцяти восьми, тисяча вісімсот шістидесяти третього, двадцятеро

Запитання 11

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

А) Перед приготуванням будь-якої страви рительно помийте руки

Б) Після цього розкладіть інгридієнти в потрібній для використання послідовності

В) Для нагрівання овочів і м'яса викорестовуйте дошку й спеціальні ножі.

Г) Особливо будьте уважними з нагрівальними приладами.

Запитання 12

Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку

варіанти відповідей

А) Сам бог поставив супроти тебе силу не/вблаганну сліпої долі.

Б) І в тьмі з'явився хтось не/ поборимий, якийсь дух часу,

В) Ця земля мені не/чужа

Г) Співай, радій, не/нависна чужинко.

Ґ) Прийдеться загинуть у вигнанні чужою-чуженицею, в не/славі

Запитання 13

Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку

варіанти відповідей

А) вищий, гнідіший, найбільш теплий

Б)більш дорожчий, швидший, щонайміцніший

В) найбільш сильніший, самий добрий, біліший

Г) якнайміцніший, прискіпливіший, найбільш вдалий

Ґ) найтонкіший, більш порожній, зрозуміліший

Запитання 14

Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні

варіанти відповідей

А) Данилко, якого батьки залишили вдома, почав телефонувати усім друзям.

Б) Душа, яку переповнило добро, ніколи не зачерствіє.

В) Усіх зацікавила інформація, яку передали по радіо.

Г) Колядки та щедрівки — пісні, які були важливою складовою частиною зустрічі Нового року.

Ґ) В історії української державності є постаті, про яких забули люди. 

Запитання 15

Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Вчора почалася злива...» додати 

варіанти відповідей

А) дарма що в прогнозі погоди пообіцяли ясний день.

Б) і продовжувалася протягом усієї ночі.

В) а тривала протягом п'яти годин.

Г) так що стався потоп на Парковій вулиці.

Ґ) і в місті підтопило низку вулиць. 

Запитання 16

Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено) 

варіанти відповідей

А) Головне тут тренування і спритність

Б) Забуде моє прохання я йому дам на горіхи!

В) Так він вигукнув і раптом потвора кинулася на чоловіка.

Г) При стрільбі ліве око онучею зав'язує у нього ліве око без правого не примружується.

Ґ) Далі так піде ми пройдемо повз цю гору ще засвітла.

Запитання 17

У якому рядку в усіх прикметниках, утворених від поданих іменників, треба писати суфікс -цьк-?




варіанти відповідей

Лохвиця, Чехія

Кривий Ріг, Новоселиця

Устилуг, Сиваш

Кременчук, Гадяч

Збараж, Черкаси

Запитання 18

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм

1) Ти б краще матері допоміг, аніж ....

2) Ще недавно наша критика ..., прогнозуючи широкий наступ малої прози.

3) Сусіди почали .... , коли відчули запах газу в під'їзді.

4) Тоді писар почав .... о. Артемія - злісного хабарника.


А) бити в литаври

Б) бити лихом об землю

В) бити на сполох

Г) бити по кишені

Ґ) бити себе в груди

варіанти відповідей

1 - А 2 - Г 3 - Ґ, 4 - Б

1-Ґ, 2 - А, 3 - В, 4 - Г

1-Ґ, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

1 - Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - Ґ

1 - В, 2 - А, 3 - Ґ, 4 - Г

Запитання 19

З'ясуйте, до якої частини мови належать виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)

(1) Варто згадати (2)і книжку "Сентиментальні мандрівки Галичиною", (3)що вміщує в собі рефлексії письменниці (4)щодо її подорожей цим зачарованим куточком Західної України

1) варто 2) і 3) що 4) щодо

А) сполучник Б) прислівник В) приймен. Г) займен. Ґ) частка

варіанти відповідей

1 - В , 2 - Ґ, 3 - Г, 4 - Б

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Ґ

1 - Б, 2 - Ґ, 3 - Г, 4 - В

1 - Ґ, 2 - А, 3 - Г, 4 - Б

1 - А, 2 - Ґ, 3 - В, 4 - Б

Запитання 20

Доберіть приклад кожного типу складного речення.

Тип речення

1) складносур. 2) складнопідряд.3) безсполуч 4) з різними видами зв'язку речення


А) Бідна волошко, чому ти у житі, а не на клумбі волієш рости? Б) Ми працю любимо, що у творчість перейшла.

В) З тихим дзвоном упали перші краплини, усе стрепенулося, і вже широкою чарівною музикою зашумів дощ.

Г) Десь далеко, у повитих туманом плавнях, уставало сонце; тихо курилися луки, переливаючись іскристими барвами.

Ґ) Ішов дрібний густий дощик, і сіра імла застилала берег.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Ґ, 3 - Б, 4 - Г

1 - Ґ, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

1 - Ґ, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В

1 - Б, 2 - Ґ, 3 - Г, 4 - В

1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В

Запитання 21

Доберіть приклад кожного обгрунтування щодо вживання тире речення

1) Будеш сіяти із сумом - вродить печаль.

2) За вікном вагона мерехтіли далекі вогники сіл - теплі земні зірки.

3) Природа - наймудріший співрозмовник, рівного їй нема.

4) Пагорбки, трави, кущики - усе повито туманом.

обгрунтування

А) тире між підметом і присудком.

Б) тире на місці пропущеного члена речення

В) Тире в складному безсполучниковому реченні

Г) тире при відокремленій прикладці

Ґ) тире при узагальнювальному слову та однорідними чл.реч.

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Ґ

1 - В, 2 - Г, 3 - А , 4 - Б

1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В

1 - В, 2 - Г, 3 - А, 4 - Ґ

1 - Г, 2 - Ґ, 3 - В, 4 - Б

Запитання 22

З'ясуйте, яким членом речення є кожне виділене слово

Слово

1) То не скрипка кличе, а волосся, що тобі спадає на чоло.

2) Я і сам був би сонячно радий, коли б віршів не вмів римувать.

3) Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.

4) Ой біжи, біжи, досадно, не вертай до хати, не пущу тебе колиску синову гойдати.

Член речення

А) підмет Б) присудок В) додаток Г) обставина Ґ) означення

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - Ґ, 4 - Г

1 - А, 2 - Ґ, 3 - В, 4 - Б

1 - Ґ, 2 - Б, 3 - А, 4 - В

1 - А, 2 - Ґ, 3 - В, 4 - Г

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест