Контрольна робота № 5 Морфеміка.Словотвір

Додано: 25 лютого 2021
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 18 разів
12 запитань
Запитання 1

* Завдання 1-10 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один

правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.


1.Укажіть рядок спільнокореневих слів:

варіанти відповідей

А блакитний, блакитнуватий, блакить;

Б блакитний, блакитніє, блакитного;

В блакитний, блакитнуватий, блакитноокий;

Г блакитний, блакитні, блакитного.

Запитання 2

2. Визначте, у якому рядку правильно вказано твірну основу до

поданого слова:

варіанти відповідей

А ніч - нічник;

Б ходити - хід;

В жити - прожиток;

Г вчити - вчителька.

Запитання 3

3.У якому рядку названі способи творення слів є неморфологічними.

варіанти відповідей

А   префіксальний,афіксальний, лексико-семантичний;

Б   морфолого-синтаксичний, лексико-синтаксичний, лексико-семантичний;

В  флексійний, безафіксний, абревіація;

Г   префіксально-постфіксалний, основоскладання, перехід однієї частини мови в іншу.

Запитання 4

4.Позначте рядок слів, у якому всі наведені слова є складноскороченими

варіанти відповідей

 А універмаг, агітпункт, головпостач, міндобриво;

Б  автопарк, жовтогарячий, світлошкірий, лунапарк;

В двотомник, рагс, правосторонній, лісостеп;

Г  військовослужбовець, ліворуч, хмарочос, начдив.

Запитання 5

5. Укажіть ряд іменників, від яких за допомогою суфікса –ськ- утворюються прикметники зі зміною кінцевого приголосного твірної основи.

варіанти відповідей

А Карпати, узбек, Золотоноша;

Б  казах, Калуш, козак;

В Вишгород, Запоріжжя, Париж;

Г латиш, ткач, Сиваш.

Запитання 6

6.Укажіть рядок сполучень слів, у яких зафіксовано плеоназми (тавтологію).

          

         

        

        

варіанти відповідей

А  головний фаворит, реальна дійсність, маршрут руху;

Б  нечуваний обман, феєричний виступ, щире зізнання;

В  головна думка, емоційні вигуки, спільне співробітництво;

 Г   природний розум, забутий вислів, особисто я.

Запитання 7

7. Укажіть рядок, у якому вказано суфікси, що є твірними для присвійних прикметників

        

        

         

        

варіанти відповідей

 А –ичн-, -ат-, -к-;

 Б -ов-, -ин-, -ів-;

В  -їв-, -ача-, -ка-

 Г  -уч-, -ит-, -ев-.

Запитання 8

8.  Укажіть рядок слів, у яких допущено помилку при творенні прикметників.

         

        

        

        

 

варіанти відповідей

А Збаразький, німецький, казахський;

 Б  запоріжський, цюріський, ірацький;

 В овруцький, цурюпінський, празький;

 Г  чорнуський, дрогобицький, градизький

Запитання 9

9. Позначте рядок, який містить форми того самого слова:






варіанти відповідей

А  сім, сьома, сімох, семеро

Б  високий, високе, висока, високо

В  шити, шитий, шиття, шила

Г   ріжте, ріжмо, ріж, хай ріже

Запитання 10

10.Укажіть рядок, у якому всі слова утворено префіксальним способом

          



           

варіанти відповідей

А прабабуся, довідник, прилетіти  

Б  розірвати, присмак, надприродний

В  захмарний, почувши, навушник

Г  усиновити, зацвісти, безуспішний  

Запитання 11

* Завдання 11-12 мають по п*ять варіантів відповідей, серед яких лише три правильні варіанти. Потрібно вибрати три правильні варіанти відповіді.

11.Укажіть рядки,у яких правильно утворено назви осіб за

національністю і територіальною ознакою:




варіанти відповідей

А Польща – поляк, полька/полячка;

Б Запоріжжя - запоріжець, запоріжка

В Луцьк – лунчинян, лунчинянка;

Д Харків - харківець, харківка;

Е Венгрія – венгерець, венгерка.

Запитання 12

12. Укажіть рядки, у яких правильно утворено присвійні прикметники від основ іменників:






варіанти відповідей

А Олег - Олежин;

Б Назар - Назарів;

В Віталій – Віталин;

Г Наталка - Наталчин;

Д Івась – Івасів;

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест