Контрольна робота №6 "П.Куліш, Марко Вовчок" 9 кл.

Додано: 6 травня
Предмет: Українська література, 9 клас
20 запитань
Запитання 1

Пантелеймон Куліш був відомим письменником, але не

варіанти відповідей

перекладачем, автором українського правопису

першим українським професійним літературним критиком

композитором, автором багатьох музичних творів

автором підручників для школи

Запитання 2

Події, зображені в романі П. Куліша «Чорна рада», відбувалися

варіанти відповідей

1773 року

1673 року

1663 року

1654 року

Запитання 3

Полковника-попа Івана Шрама найбільше турбавало те, що

варіанти відповідей

його син ніяк не одружується

в Україні чвари, боротьба за гетьманську булаву

люди занедбали церкву

його побратими змінилися, поховалися у своїх хуторах

Запитання 4

Шрам одночасно був попом...(за романом "Чорна рада")

варіанти відповідей

І вчителем

І лікарем

І полковником

І хорунжим

Запитання 5

Події доби Руїни описано у творі...

варіанти відповідей

"Наймичка"

"Чорна рада"

"Причинна"

"Тарас Бульба"

Запитання 6

Хто з названих осіб займався перекладами Біблії українською мовою?

варіанти відповідей

Т. Шевченко

П. Куліш

Г.Сковорода

В. Мономах

Запитання 7

Чорна рада — це

варіанти відповідей

віче новгородців

збори за участю найвищих осіб держави, знаті

таємні збори з метою перевороту

великі збори, вибори за участі простого народу

Запитання 8

Іван Брюховецький, герой роману П. Куліша «Чорна рада», завоював довіру запорожців і черні

варіанти відповідей

своїми обіцянками, панібратством

своєю сміливістю, мужністю, розсудливістю

своєю зовнішньою привабливістю, силою

своєю дружбою із царськими придворними

Запитання 9

Кому присвячена повість "Інститутка"

варіанти відповідей

Тарасу Шевченку

Івану Франку

Івану Котляревському

Запитання 10

За те, що Прокіп заступився за свою дружину (повість Марка Вовчка «Інститутка»), його

варіанти відповідей

віддали в солдати

посадили у в'язницю

побили батогами

відправили до Сибіру

Запитання 11

Весело золочити степ, поля красні! степ заланий наче втікає в тебе перед очима далеко кудись, далеко... Любо на волі


дихнути


У тексті вжито такі художні засоби:

варіанти відповідей

епітети, інверсія, риторичні окличні речення

гіпербола, рефрен, метафора

зменшувально-пестливі слова, антитеза, антитеза, синоніми

Запитання 12

Установіть відповідність між героями та їхніми виовлюваннями.

1 Та на волі і лихо і напасть — ніщо не страшне. На волі я гори потоплю!        


2 Приніс я тобі грошенят крихту, п'ять карбованців. Поживай здорові. ... Се не панські гроші —братерські: ними не зажуришся. Я собі зароблю.__


3 Було, мене й б'ють (бодай не згадувать!) — не здержу серця, заплачу; а роздумаюсь трохи — і сміюся.


4 І морено, й мучено нас — та все дурницею. І те вчи, і друге, й десяте, й п'яте... товчи та товчи, та й товчи!.. Нащо мені те знати, як по небу


зорі ходять або як люди живуть поза морями та чи в їх добре там, та чи в їх недобре там? Аби я знала, чим мені себе між людьми показати...


А Устин Б Назар В Прокіп Г бабуся Д Інститутка

варіанти відповідей

1- В 2- Б 3- А 4- Д

1- В 2- Г 3- А 4- Д

1- В 2- Б 3- А 4- Г

1- В 2- Д 3- А 4- Б

Запитання 13

Основним художнім прийомом, який використовує Марко Вовчок у повісті «Інститутка», є 

варіанти відповідей

гумор і сатира 

антитеза

ліричний відступ 

сон-передбачення

Запитання 14

Як ставився чоловік ( Морко Вовчок "Інститутка") до жорстокості та постійних вибриків дружини?

варіанти відповідей

Намагався не помічати цього.

Часто зчиняв сварки та скандали.

У всьому потурав коханій.

Захищав своїх працьовитих і добрих кріпаків.

Запитання 15

Для Кирила Тура та Петра Шрама наслідком викрадення та повернення Лесі Череванівни було те, що

варіанти відповідей

Леся поскаржилася Сомкові й той покарав супер­ників 

Леся відмовила женихам 

тяжко поранено обох — Петра й Кирила 

вони відмовились від Лесі

Запитання 16

Установіть відповідність між героєм і його портретом.       


 ...Був високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже чи ступить, чи заговорить, то справді по-гетьманськи...


2      Хто б не споглянув на його високий зріст, на тонкий да хисткий стан, хто б не завважив молодецьку силу в руках і в ногах, усяк бисказав, що не зовсім іще лихо.  


3  Чоловічок сей був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях, чоботи шкапові попротоптувані — і пучки видно. Хіба по шаблі можна було б догадуватися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота, да й та на йому була мов чужа.


4  ...Другий по одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду — старий «козарлюга».


А Михайло Черевань БПетро Шрам В Іван Шрам Г Яким Сомко Д Іван Брюховецький

варіанти відповідей

1-Г, 2-Б, 3-Д, 4-В

1-Г, 2-В, 3-Д, 4-А

1-А, 2-Б, 3-Д, 4-В

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В

Запитання 17

Марко Вовчок протиставляє аристократизм за духом аристократизму за походженням через образи

варіанти відповідей

Устини й інститутки

старої пані й інститутки

Прокопа й Назара

бабусі й Катрі

Запитання 18

Він пригорне мене та подивиться в вічі так-то любо, що чую, наче в мене крила виростають.


У тексті вжито такі художні засоби:

варіанти відповідей

порівняння, фразеологізм

гіпербола, рефрен, метафора

зменшувально-пестливі слова, антитеза, антитеза, синоніми

Запитання 19

- Ох, бабусю! І морено, й мучено нас - та все дурницею. І те вчи, і друге, й десяте, й п'яте... товчи та товчи, та й товчи!.. Нащо мені те знати, як по небу зорі ходять або як люди живуть поза морями та чи в їх добре там, та в чи їх недобре там? Аби я знала, чим мені себе між людьми показати...


У тексті вжито такі художні засоби:

варіанти відповідей

порівняння, фразеологізм, повтори

гіпербола, рефрен, метафора

зменшувально-пестливі слова, антитеза, повтори

Запитання 20

Полковий лікар, чоловік панночки з повісті Марка Вовчка «Інститутка», виявив себе як людина

варіанти відповідей

сильна, мужня, розсудлива

безвільна, безпринципна, байдужа

жорстока, запальна, нестримна

весела, товариська, добра

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест