Прочитай текст.
ЕСКУЛАПОВА ЗМІЯ
Прогулюючись лісом, дівчатка побачили на пеньку гадюку. Розповіли хлопцям, а ті одразу за палиці - й до пенька. А там пусто. Потім гадюка налякала завгоспа Климовича.
— То, напевно, вуж! — сказала вчителька біології Тетяна Романівна.
— Ні ! У вужів жовті плями на голові. А це гадюка — довга, майже чорна...
— Хлопці, гадюка на підвіконні! - почувся крик на шкільному подвір'ї.
Що тут зчинилося! Лише Ігор не розгубився й пошпурив у гадюку кашкетом.На галас прибігла Тетяна Романівна. Вона тривожилася, чи нікого не вкусила змія.
Старшокласники обдивилися всі закутки шкільного парку, але гадюки не знайшли.
— Ти не помітив, куди вона сховалася? — спитав Павлик Ігоря.
— На тополю залізла, - тихо промовив Ігор.
— Чому хлопцям не сказав? - здивувався Павлик.
— Вони б її вбили. А гадюки — тварини корисні. Коли в мого дідуся був радикуліт, бабуся в аптеці купила ліків, зроблених із гадючої отрути, і хвороба відступила. Пропоную спіймати цю гадюку, посадити в акваріум, годувати її, а як хтось захворіє - самим лікувати людей.
— А як отруту братимемо? - поцікавився Павлик.
— Береш гадюку нижче голови, підсовуєш їй склянку, гадюка кусає скло і випускає кілька крапель отрути. Знаєш, яка вона дорога!
Хлопці подалися до тополі. Гадюка спускалася на землю. Та помітивши небезпеку, сховалася в дуплі.
— Таки вистежили? — почувся голос Тетяни Романівни.
Хлопці розповіли про свої наміри добувати зміїну отруту, допомагати хворим.
— Я хотіла віднести її в ліс.
— Тихіше ! — застеріг Павлик.— Вилазить!
— Не бійся! — усміхнулася Тетяна Романівна.— Змії майже глухі, але в них чудові зір і нюх. Змії відчувають тепло, яке випромінюють живі істоти, і таким чином знаходять їх.
Учителька розповіла, що це лісовий полоз, або ескулапова змія. Рідкісний плазун не боїться людей і добре приручається. В давнину римляни тримати їх удома і навіть брали їх із собою у походи. Античні народи називали бога лікування Ескулапом й зображали його дідусем з палицею, яку обвиває змія. Дочку Ескулапа, Гігію, вони малювали із змією, яка щось п'є із чаші. Від імені дівчини пішов термін «гігієна».
Чаша з гадюкою стала символом медицини. Вважають, що зображена змія і є лісовим полозом. Тому його ще називають ескулаповою змією. Полоз корисний, він нищить гризунів.
Невдовзі дівчатка знову подалися до лісу. Біля знайомого пенька побачили щит з малюнком ескулапової змії та написом:
«Тут ти можеш натрапити на лісового полоза. Він надзвичайно корисний та рідкісний. Не наступи на нього. Лісовий полоз охороняється законом».
Обережно ступаючи, дівчатка пішли далі.
За Анатолієм Давидовим, 377слів
Виконай завдання.
Вибери і познач жанр прочитаного твору.
Вибери і познач, де відбувалися описані події.
Хто знайшов гадюку ?
Що зробив Ігор, коли діти побачили гадюку на підвіконні ?
Що хотіла зробити з гадюкою Тетяна Романівна ?
Продовж речення "В давнину римляни тримали їх..."
Від якого імені утворився термін гігієна ?
Вибери правильну послідовність подій.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома