Контрольна робота №7. Робота з літературним твором.

Додано: 23 квітня 2020
Предмет: Літературне читання, 4 клас
Тест виконано: 761 раз
8 запитань
Запитання 1

Прочитай текст.

ЕСКУЛАПОВА ЗМІЯ

Прогулюючись лісом, дівчатка побачили на пеньку гадюку. Розповіли хлопцям, а ті одразу за палиці - й до пенька. А там пусто. Потім гадюка налякала завгоспа Климовича.

— То, напевно, вуж! — сказала вчителька біології Тетяна Романівна.

— Ні ! У вужів жовті плями на голові. А це гадюка — довга, майже чорна...

— Хлопці, гадюка на підвіконні! - почувся крик на шкільному подвір'ї.

Що тут зчинилося! Лише Ігор не розгубився й пошпурив у гадюку кашкетом.На галас прибігла Тетяна Романівна. Вона тривожилася, чи нікого не вкусила змія.

Старшокласники обдивилися всі закутки шкільного парку, але гадюки не знайшли.

— Ти не помітив, куди вона сховалася? — спитав Павлик Ігоря.

— На тополю залізла, - тихо промовив Ігор.

— Чому хлопцям не сказав? - здивувався Павлик.

— Вони б її вбили. А гадюки — тварини корисні. Коли в мого дідуся був радикуліт, бабуся в аптеці купила ліків, зроблених із гадючої отрути, і хвороба відступила. Пропоную спіймати цю гадюку, посадити в акваріум, годувати її, а як хтось захворіє - самим лікувати людей.

— А як отруту братимемо? - поцікавився Павлик.

— Береш гадюку нижче голови, підсовуєш їй склянку, гадюка кусає скло і випускає кілька крапель отрути. Знаєш, яка вона дорога!

Хлопці подалися до тополі. Гадюка спускалася на землю. Та помітивши небезпеку, сховалася в дуплі.

— Таки вистежили? — почувся голос Тетяни Романівни.

Хлопці розповіли про свої наміри добувати зміїну отруту, допомагати хворим.

— Я хотіла віднести її в ліс.

— Тихіше ! — застеріг Павлик.— Вилазить!

— Не бійся! — усміхнулася Тетяна Романівна.— Змії майже глухі, але в них чудові зір і нюх. Змії відчувають тепло, яке випромінюють живі істоти, і таким чином знаходять їх.

Учителька розповіла, що це лісовий полоз, або ескулапова змія. Рідкісний плазун не боїться людей і добре приручається. В давнину римляни тримати їх удома і навіть брали їх із собою у походи. Античні народи називали бога лікування Ескулапом й зображали його дідусем з палицею, яку обвиває змія. Дочку Ескулапа, Гігію, вони малювали із змією, яка щось п'є із чаші. Від імені дівчини пішов термін «гігієна».

Чаша з гадюкою стала символом медицини. Вважають, що зображена змія і є лісовим полозом. Тому його ще називають ескулаповою змією. Полоз корисний, він нищить гризунів.

Невдовзі дівчатка знову подалися до лісу. Біля знайомого пенька побачили щит з малюнком ескулапової змії та написом:

«Тут ти можеш натрапити на лісового полоза. Він надзвичайно корисний та рідкісний. Не наступи на нього. Лісовий полоз охороняється законом».

Обережно ступаючи, дівчатка пішли далі.


За Анатолієм Давидовим, 377слів

 

Виконай завдання.

Вибери і познач жанр прочитаного твору.

варіанти відповідей

повість

оповідання

легенда

Запитання 2

Вибери і познач, де відбувалися описані події.

варіанти відповідей

у лісі, у школі

у полі, у музеї

на луках, у тераріумі

Запитання 3

Хто знайшов гадюку ?

варіанти відповідей

Павлик і Ігор

завгосп Климович

дівчатка

Запитання 4

Що зробив Ігор, коли діти побачили гадюку на підвіконні ?

варіанти відповідей

зачепив її палицею

пошпурив у неї кашкетом

покликав учительку

Запитання 5

Що хотіла зробити з гадюкою Тетяна Романівна ?

варіанти відповідей

посадити в акваріум

вистежити

віднести її подалі в ліс

Запитання 6

Продовж речення "В давнину римляни тримали їх..."

варіанти відповідей

брали із собою у походи.

удома.

удома і навіть брали їх із собою у походи.

Запитання 7

Від якого імені утворився термін гігієна ?

варіанти відповідей

бога лікування Ескулапа

народ римлян був чистолюбивим

від імені дівчини Гігії

Запитання 8

Вибери правильну послідовність подій.

варіанти відповідей

Учителька розповіла дітям про лісового полоза.

Дівчатка прогулювалися лісом.

Ігор і Павлик планують добувати зміїну отруту.

Хлопці подалися до тополі.

Ігор не розгубився.

Учителька тривожиться, чи нікого не вкусила змія.

Дівчатка прогулювалися лісом.

Ігор не розгубився.

Учителька тривожиться, чи нікого не вкусила змія.

Ігор і Павлик планують добувати зміїну отруту.

Хлопці подалися до тополі.

Учителька розповіла дітям про лісового полоза.

Хлопці подалися до тополі.

Учителька розповіла дітям про лісового полоза.

Ігор і Павлик планують добувати зміїну отруту.

Ігор не розгубився.

Дівчатка прогулювалися лісом.

Учителька тривожиться, чи нікого не вкусила змія.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест