Подвоєння відбувається в усіх словах рядка
А гордіст..ю, бажан..я, мід..ю
Б багат..я, стат..ей, задоволен..ий
В с..ати, л..яний, воз..’єднання
Г незрівнян..ий, буквен..ий, огнен..ий
Велику літеру треба писати в усіх словах рядка
А (Я,я)рославів (В,в)ал, (С,с)тусівські рукописи
Б (Д,д)ень (С,с)оборності, (Ш,ш)евченкове слово
В (Л,л)ьвівська опера, (П,п)рокрустове ложе
Г нові (Г,г)ітлери, (К,к)оролівство (Ш,ш)веція
Підкреслена буква позначає однаковий звук у рядку
А розумний, подумай ,помітив
Б корисний, сопілка, донька
В пестливий, березень, полудневий
Г милий, тихо, кричить
Усі слова пишуться з апострофом у рядку
А комп..ютер, ар..єргард, п..юпітр
Б дзв..якати, верф..ю, ум..яти
В лижв..яр, перед..ювілейний, з..юрмилися
Г Мін..юст, Монтеск ..є, зв..язав
Граматичну помилку допущено в словосполученні
А тепле кашне
Б кольорова заполоч
В екзотичний Чилі
Г рожевий фламінго
Помилку у відмінюванні числівника допущено в рядку
А шістдесятьома, трьомастами, двадцятьма
Б сьома, дев’яноста, семистам
В шестистами , ста, чотирма
Г трьома, тисячею, двохсот
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10
(1)На розі вулиці Свердлова, потрапивши знову в тиск, він на мить затримався й глянув уздовж рівного схилу, яким підіймався трамвай. (2)Там був несподіваний затишок поруч бурі, раптова заводь, де юрба, звернувши, розпадалась на окремі постаті завмираючи й ущухаючи геть. (3) Він провів очима трамвай, що зник на верховині, розчинившись у далекому мороці, і в цій синястій від ліхтарів смузі серед нерухомих, потуплених будівель відчув дивну красу міста. (4) Сміливі лінії вулиці, досконала рівнобіжність їх, тяжкі перпендикуляри обабіч, велична похилість бруку, що спалахував іскрами під ударами копит, війнули на нього суворою, йому ще незнаною гармонією.
7. Орфографічну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10
(1)На розі вулиці Свердлова, потрапивши знову в тиск, він на мить затримався й глянув вздовж рівного схилу, яким підіймався трамвай. (2)Там був несподіваний затишок поруч бурі, раптова заводь, де юрба, звернувши, розпадалась на окремі постаті завмираючи й ущухаючи геть. (3) Він провів очима трамвай, що зник на верховині, розчинившись у далекому мороці, і в цій синястій від ліхтарів смузі серед нерухомих, потуплених будівель відчув дивну красу міста. (4) Сміливі лінії вулиці, досконала рівнобіжність їх, тяжкі перпендикуляри обабіч, велична похилість бруку, що спалахував іскрами під ударами копит, війнули на нього суворою, йому ще незнаною гармонією.
8. У формі знахідного відмінка вжито іменник
А юрба (речення 2)
Б затишок (речення 2)
В трамвай (речення 3)
Г лінії (речення 4)
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10
(1)На розі вулиці Свердлова, потрапивши знову в тиск, він на мить затримався й глянув вздовж рівного схилу, яким підіймався трамвай. (2)Там був несподіваний затишок поруч бурі, раптова заводь, де юрба, звернувши, розпадалась на окремі постаті завмираючи й ущухаючи геть. (3) Він провів очима трамвай, що зник на верховині, розчинившись у далекому мороці, і в цій синястій від ліхтарів смузі серед нерухомих, потуплених будівель відчув дивну красу міста. (4) Сміливі лінії вулиці, досконала рівнобіжність їх, тяжкі перпендикуляри обабіч, велична похилість бруку, що спалахував іскрами під ударами копит, війнули на нього суворою, йому ще незнаною гармонією.
9. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10
(1)На розі вулиці Свердлова, потрапивши знову в тиск, він на мить затримався й глянув вздовж рівного схилу, яким підіймався трамвай. (2)Там був несподіваний затишок поруч бурі, раптова заводь, де юрба, звернувши, розпадалась на окремі постаті завмираючи й ущухаючи геть. (3) Він провів очима трамвай, що зник на верховині, розчинившись у далекому мороці, і в цій синястій від ліхтарів смузі серед нерухомих, потуплених будівель відчув дивну красу міста. (4) Сміливі лінії вулиці, досконала рівнобіжність їх, тяжкі перпендикуляри обабіч, велична похилість бруку, що спалахував іскрами під ударами копит, війнули на нього суворою, йому ще незнаною гармонією.
10. У кожному реченні є підрядна частина
А з’ясувальна
Б означальна
В порівняльна
Г місця
М’який знак треба писати на місці пропусків у рядку
А брун..ці, оболон..ці, т..мяний
Б нян..ці, дитин..ці, брин..чати
В повод..ся, дзелен..чати, гуцульс..кий
Г він..єтка, медал..йон, дос..є
Граматично правильна відповідь на запитання «Коли прибуває потяг?» у рядку
А двадцять хвилин шостої
Б в десять сорок
В о одинадцятій
Г о пів на першу
Вимагає редагування речення
А Збираючи докупи думки,пригадував щось важливе.
Б Убираючи голос рідної ріки, хотілося летіти назустріч вітру.
В Горобці метушилися,цвірінькаючи у верховітті.
Г Повітря над нами бринить,повнячись бджолиним гулом.
Частку НЕ треба писати окремо в рядку
А Не/здужає бабуся.
Б Він не/зчувся, як заснув.
В Нікому не/відомі стежки.
Г Не/стямилася від захвату.
Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини У селі жили добрі люди... додати
А і ніхто з них не бажав покидати його.
Б які любили землю й працю на ній.
В і не знали лиха й біди.
Г серед розкішної української природи.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А « Навіки,- продовжив розповідь екскурсовод,- Картина могла зникнути з музею».
Б «Можете уявити,скільки було в нас хвилювань,- зауважив він і додав:- Не забудемо».
В « Після пережитого настав час просвітління,- казав промовець.- Хіба можна було не радіти?»
Г Хтось вигукнув : «Чудом урятована!»
Немає частки в реченні
А Земля ще сонна лежала й тихо дихала.
Б Солодкий мед для нас бджоли збирають.
В Перед нами лише стіл,укритий рушником.
Г Хай рясно квітнуть сади!
Неповним є речення
А Життя – це гра.
Б Люби природу!
В Весно,прийди!
Г Над нами блакитне небо.
Помилку в утворенні наказового способу допущено в рядку
А дивись-но
Б глянемо
В пишімо
Г дбаймо
Кому перед ЯК треба поставити в реченні
А Пам'ятаю цей день як сьогодні.
Б Затримався не більше як на годину.
В Знаємо Іздрика як письменника.
Г Став білий як стіна.
Д Краплинки сяяли як діаманти.
Правильно утворено ступені порівняння прикметників у рядку
А якнайчистіший, більш міцний, самий веселий
Б кращий, найбільш надійний, розумніший від усіх
В замаленький, лимонніший, щонайгірший
Г живіший, премиліший, найсильніший
Літеру е (є) треба писати в обох словах рядка
А пол..мо,полю…мо
Б гра..мо,бач..мо
В засво..мо,клич..мо
Г поміт..мо, плет..мо
Помилковою є форма дієприкметника в рядку
А принесений, віддаючий, прибраний
Б зжовклий, побілений, закинутий
В сплячий, сяючий, занесений
Г залишений, похнюплений, зшитий
Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні
А Листя було схоже на гору печива, яке щедро посипали цукровою пудрою.
Б Дітлахи з підстрибом побігли до садка, який було обсаджено яблунями.
В Гості захоплено роздивлялися стелю, яку розмалювали акриловими фарбами.
Г Вовк ,як відомо, - хижак, який шукає поживу в лісових нетрях.
Знайдіть складносурядне речення
А Звідусіль пливуть міцні пахощі й легкими струмками лоскочуть серце,викликаючи солодку тугу.
Б Швидко пройшов вулицями,на хвилину кинув зором на Сулу,що розляглась широкими Луками.
В Серед пучечків торішньої трави де-не-де визирали блакитними оченятами проліски,але вся земля лежала ще чорна.
Г Земля зітхала сонцем і не знала,що за малу годину вона потоне в його золотих обіймах,і ті сльози-тумани розвіються,зникнуть.
Д Пара линула вгору,збиралася там у хмари,хмари тьмарили небо,затуляючи землі сонце.
Знайдіть складнопідрядне речення
А Звідусіль пливуть міцні пахощі й легкими струмками лоскочуть серце,викликаючи солодку тугу.
Б Швидко пройшов вулицями,на хвилину кинув зором на Сулу,що розляглась широкими луками.
В Серед пучечків торішньої трави де-не-де визирали блакитними оченятами проліски,але вся земля лежала ще чорна.
Г Земля зітхала сонцем і не знала,що за малу годину вона потоне в його золотих обіймах,і ті сльози-тумани розвіються,зникнуть.
Д Пара линула вгору,збиралася там у хмари,хмари тьмарили небо,затуляючи землі сонце.
Знайдіть складне з різними видами зв’язку речення
А Звідусіль пливуть міцні пахощі й легкими струмками лоскочуть серце,викликаючи солодку тугу.
Б Швидко пройшов вулицями,на хвилину кинув зором на Сулу,що розляглась широкими Луками.
В Серед пучечків торішньої трави де-не-де визирали блакитними оченятами проліски,але вся земля лежала ще чорна.
Г Земля зітхала сонцем і не знала,що за малу годину вона потоне в його золотих обіймах,і ті сльози-тумани розвіються,зникнуть.
Д Пара линула вгору,збиралася там у хмари,хмари тьмарили небо,затуляючи землі сонце.
Знайдіть безсполучникове речення
А Звідусіль пливуть міцні пахощі й легкими струмками лоскочуть серце,викликаючи солодку тугу.
Б Швидко пройшов вулицями,на хвилину кинув зором на Сулу,що розляглась широкими луками.
В Серед пучечків торішньої трави де-не-де визирали блакитними оченятами проліски,але вся земля лежала ще чорна.
Г Земля зітхала сонцем і не знала,що за малу годину вона потоне в його золотих обіймах,і ті сльози-тумани розвіються,зникнуть.
Д Пара линула вгору,збиралася там у хмари,хмари тьмарили небо,затуляючи землі сонце.
З’ясуйте, у якому реченні виділене слово виконує роль підмета
А Степом промчав гарячий,перемішаний з бризками близького дощу вітер.
Б Та ось ніби велетенський дракон розпростер чорні крила.
В Майже біля кожної оселі серпень підняв над землею вибухи цвіту.
Г Чужі приходять в час твоїх щедрот.
Д Виходжу в сад, він чорний і худий.
З'ясуйте , у якому реченні виділене слово виконує роль присудка
А Степом промчав гарячий,перемішаний з бризками близького дощу вітер.
Б Та ось ніби велетенський дракон розпростер чорні крила.
В Майже біля кожної оселі серпень підняв над землею вибухи цвіту.
Г Чужі приходять в час твоїх щедрот.
Д Виходжу в сад, він чорний і худий.
З'ясуйте, у якому реченні виділене слово виконує роль означення
А Степом промчав гарячий,перемішаний з бризками близького дощу вітер.
Б Та ось ніби велетенський дракон розпростер чорні крила.
В Майже біля кожної оселі серпень підняв над землею вибухи цвіту.
Г Чужі приходять в час твоїх щедрот.
Д Виходжу в сад, він чорний і худий.
З'ясуйте, у якому реченні виділене слово виконує роль додатка
А Степом промчав гарячий,перемішаний з бризками близького дощу вітер.
Б Та ось ніби велетенський дракон розпростер чорні крила.
В Майже біля кожної оселі серпень підняв над землею вибухи цвіту.
Г Чужі приходять в час твоїх щедрот.
Д Виходжу в сад, він чорний і худий.
Доберіть приклад вживання тире в безсполучниковому реченні
А Вчорашнє – ніби сон,що випурхнув з очей.
Б Ні,нас не вабить ніжна тишина – прийдешнє осяває наші лиця.
В Не шлем і щит приніс він на цю священну гору , а торбу з окрайцем житнього хліба та флейту – порадницю скаламучених роздумів.
Г І в самому центрі того простору – Роздолля.
Д Не смійтесь : і зорі,і горизонт, і далечінь, і навіть саме життя – все може пахнути!
Доберіть приклад вживання тире між підметом і присудком
А Вчорашнє – ніби сон,що випурхнув з очей.
Б Ні,нас не вабить ніжна тишина – прийдешнє осяває наші лиця.
В Не шлем і щит приніс він на цю священну гору , а торбу з окрайцем житнього хліба та флейту – порадницю скаламучених роздумів.
Г І в самому центрі того простору – Роздолля.
Д Не смійтесь : і зорі,і горизонт, і далечінь, і навіть саме життя – все може пахнути!
Доберіть приклад вживання тире при однорідних членах речення
А Вчорашнє – ніби сон,що випурхнув з очей.
Б Ні,нас не вабить ніжна тишина – прийдешнє осяває наші лиця.
В Не шлем і щит приніс він на цю священну гору , а торбу з окрайцем житнього хліба та флейту – порадницю скаламучених роздумів.
Г І в самому центрі того простору – Роздолля.
Д Не смійтесь : і зорі,і горизонт, і далечінь, і навіть саме життя – все може пахнути!
Доберіть приклад вживання тире при відокремленій прикладці
А Вчорашнє – ніби сон,що випурхнув з очей.
Б Ні,нас не вабить ніжна тишина – прийдешнє осяває наші лиця.
В Не шлем і щит приніс він на цю священну гору , а торбу з окрайцем житнього хліба та флейту – порадницю скаламучених роздумів.
Г І в самому центрі того простору – Роздолля.
Д Не смійтесь : і зорі,і горизонт, і далечінь, і навіть саме життя – все може пахнути!
Знайдіть означено-особове речення
А Відпочиваю від гримучих трас, камінних стін і мурашиння літер.
Б Як пощастило дівчинці в сімнадцять, в сімнадцять гарних, неповторних літ!
В Після дощів смарагдова діброва, на білій ріні річка говірка.
Г Пекучий день, лісів солодка млява, смага стежок, сонливиці левад...
Д Ці стародавні ікони реставрували на початку XX століття.
Знайдіть неозначено-особове речення
А Відпочиваю від гримучих трас, камінних стін і мурашиння літер.
Б Як пощастило дівчинці в сімнадцять, в сімнадцять гарних, неповторних літ!
В Після дощів смарагдова діброва, на білій ріні річка говірка.
Г Пекучий день, лісів солодка млява, смага стежок, сонливиці левад...
Д Ці стародавні ікони реставрували на початку XX століття.
Знайдіть безособове речення
А Відпочиваю від гримучих трас, камінних стін і мурашиння літер.
Б Як пощастило дівчинці в сімнадцять, в сімнадцять гарних, неповторних літ!
В Після дощів смарагдова діброва, на білій ріні річка говірка.
Г Пекучий день, лісів солодка млява, смага стежок, сонливиці левад...
Д Ці стародавні ікони реставрували на початку XX століття.
Слід поставити двокрапку в безсполучниковому складному реченні (розділові знаки пропущено):
А Шумлять сади цвіте колосся у серці найніжніший цвіт.
Б Поглянь уся земля тремтить у палких обіймах ночі лист квітці рвійно шелестить траві струмок воркоче.
В Вітер дихне пшениці ворухнуться розкішні .
Г Розум без книги птах без крил .
Д Шелестить пожовкле листя по діброві гуляють хмари сонце спить ніде не чуть людської мови .
На другий склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ
А обіцянка
Б обрання
В проміжок
Г виразно
Д довідник
Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А тямущий, рум'янець, духмяно, боєць
Б сьогодення, криниця, щільний, миряни
В зяблик, життєпис, українець, з'єднання
Г шістсот, черешня, щедрування, коляда
Д знищення, дебют, ячмінь, прабабуся
НЕМАЄ лексичної помилки в словосполученні
А участковий лікар
Б печеня по-гуцульськи
В доказувати думку
Г здавати екзамен
Д смачні блюда
Фразеологізм стріляний птах має значення
А балакучий
Б запальний
В досвідчений
Г розумний
Д сміливий
У реченні
Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком одинокий на світі, є добрі люди, що дбають про тебе
виділено слово є
А прикметником
Б займенником
В дієсловом
Г прислівником
Д сполучником
У реченні
Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком одинокий на світі, є добрі люди, що дбають про тебе
виділено слово є
А прикметником
Б займенником
В дієсловом
Г прислівником
Д сполучником
У реченні
Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком одинокий на світі, є добрі люди, що дбають про тебе
виділено слово є
А прикметником
Б займенником
В дієсловом
Г прислівником
Д сполучником
У реченні
Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком одинокий на світі, є добрі люди, що дбають про тебе
виділено слово є
А прикметником
Б займенником
В дієсловом
Г прислівником
Д сполучником
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома