Контрольна робота "Літературне шістдесятництво"

Додано: 27 квітня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 927 разів
17 запитань
Запитання 1

Вкажіть ознаки притаманні шістдесятництву

варіанти відповідей

Самосвідомість та іронія стосовно літературних та соціальних традицій, що часто призводило до експериментів із формою.

Раціоналізм, правдиве, конкретно-історичне, всебічне зображення типових подій і характерів у типових обставинах при правдивості деталей, розв'язання проблем на основі загальнолюдських цінностей. 

Прагнення до духовної незалежності, політична відчуженість, ідеали громадянського суспільства та служіння народові.

Заглиблення у внутрішній світ особистості та намагання передати приховані порухи людської душі.

Запитання 2

Вкажіть умовну назву суспільно-політичної доби, на тлі якої постало літературне шістдесятництво  

варіанти відповідей

«атомний синдром» 

«хрущовська відлига»

«культ особи» 

 «перестройка»

Запитання 3

Вкажіть рядок, який не тільки передає головну думку поезії "Страшні слова, коли вони мовчать", а й став афоризмом.

варіанти відповідей

"Страшні слова, коли вони мовчать, коли вони зненацька причаїлись..."

«Поезія — це завжди не­повторність, якийсь безсмертний дотик до душі»

 "Україно, ти моя молитва,

Ти моя розпука вікова..."

"Чужа душа - то, кажуть, темний ліс... Плювати в неї - гріх тяжкий, не можна"

Запитання 4

Вкажіть твір, провідним мотивом є показ таланту бачити красу в повсякденні.


варіанти відповідей

"Балада про соняшник"

 "Три зозулі з поклоном"

«Маруся Чурай»

 "Задивляюсь у твої зіниці"

Запитання 5

Образи полотна, любові, журби, червоного та чорного наявні в поезії

варіанти відповідей

"Пісня про рушник" Малишка

 "Наша мова" Голобородька

"Два кольори" Павличка

 "Задивляюсь у твої зіниці" Симоненка

Запитання 6

В уста якого героя Ліна Костенко вкладає своє ставлення до українського народу?

Історії ж бо пишуть на столі.

Ми пишем кров’ю на своїй землі

варіанти відповідей

Мартин Пушкар

мандрівний дяк

 Іван Іскра

Лесько Черкес

Запитання 7

У вірші «Страшні слова, коли вони мовчать…» наявні всі названі мотиви, ОКРІМ

варіанти відповідей

важливості слова в житті людини

збереження української мови.

сутності поетичного мистецтва

пошуків свіжого, оригінального

 творчості як категорія краси

Запитання 8

Стосунки Марусі й Грицька («Маруся Чурай») подібні до взаємин


варіанти відповідей

Наталки та Петра ( "Наталка Полтавка" І.П.Котляревського

Галі й Чіпки («Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика)

Лесі й Петра Шраменка («Чорна рада» Пантелеймона Куліша)

Мавки й Лукаша («Лісова пісня» Лесі Українки)

Мелашки й Лавріна («Кайдашеїю сім’я» Івана Нечуя-Левицького)

Запитання 9

Події в романі «Маруся Чурай» розгортаються в такій послідовності:

варіанти відповідей

 Іван Іскра в Богдана Хмельницького — суд над Марусею — проща Марусі в Києві — облога Полтави

суд над Марусею — Іван Іскра в Богдана Хмельницького — облога Полтави — проща Марусі в Києві

Іван Іскра в Богдана Хмельницького — проща Марусі в Києві — облога Полтави — суд над Марусею

суд над Марусею — Іван Іскра в Богдана Хмельницького — проща Марусі в Києві — облога Полтави

облога Полтави — суд над Марусею — Іван Іскра в Богдана Хмельницького — проща Марусі в Києв

Запитання 10

Джерелом сюжету новели «Три зозулі з поклоном» став 

варіанти відповідей

епізод із життя батьків автора 

сюжет народної балади 

народна легенда

твір Тараса Шевченка 

народний переказ 

Запитання 11

Що об’єднує твір В. Симоненка «Ти знаєш, що ти — людина?» з віршем О. Олеся «Чари ночі»? 

варіанти відповідей

жанр 

 рік написання 

мотив швидкоплинності часу

наявність риторичних питань 

образи весняної природи

Запитання 12

У виділених рядках

Де матінка плаче.

Там Дунай розлився;

Де плаче сестриця,

Там слізок криниця

використано художній засіб

варіанти відповідей

гіперболу

метафору

порівняння

персоніфікацію

 епітет

Запитання 13

Історична подія, яка лягла в основу роману " Маруся Чурай"

варіанти відповідей

Перша світова війна

визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького

скасування кріпосного права

період Руїни

Революція 1905 року

Запитання 14

А слово скаже - з пам’яті не викинеш.

А більш мовчить, не щедрий на слова.

Таке обличчя , зразу і не звикнеш, -

різке, як меч. Тонке, як тятива.

Це опис героя роману Ліни Костенко

варіанти відповідей

Мартина Пушкаря

Леська Черкеса

 Грицька Бобренка


Якима Шибилиста

Івана Іскри

Запитання 15

У романі " Маруся Чурай" є всі проблеми,ОКРІМ

варіанти відповідей

любові й зради

батьків і дітей; виховання;

митця і народу

гармонії людини з природою

патріотизму і пристосуванства

Запитання 16

Установіть відповідність між героями твору Л.Костенко "Маруся Чурай" та їхніми характеристиками

1. Северин Наливайко А) Ще не старий. І славу мав, і силу.

Про нього потім думу і складуть.

Мине сім літ - і голову всю сиву

Виговському на списі подадуть).

2. Ярема Вишневецький Б) Був молодий і гарний був на вроду.

І жив, і вмер, як личить козаку,

За те, що він боровся за свободу,

Його спалили в мідному бику!

3. Грицько Бобренко В) Упир з холодними очима,

Пихатий словом і чолом

Душа підступна і злочинна,

Закута в панцир і шолом.

4. Мартин Пушкар Г) Ві міряв не тією міркою

В житті шукав дорогу не пряму.

Він народився під такою зіркою,

Що щось в душі двоїлося йому.

Д) Таке обличчя - зразу і не звикнеш, -

Різке, як меч, тонке, як тятива.



варіанти відповідей

1Б 2В 3Г 4А

1А 2В 3Б 4Д

1Б 2А 3Г 4В

1В 2Д 3Г 4А

Запитання 17

Установіть відповідність між авторами та висловами про них

1 В. Симоненко

2 Д. Павличко

3 І. Драч

4 О.Довженко


А «Дітей мали багато, чотирнадцять, перемінний склад, з якого залишилося двоє: я й сестра (нині лікар). Решта померли в різний час, майже всі не досягли працездатного віку.

Б  «Він відродив український модернізм, спрямовуючи поезію

в лоно світового мистецтва».

В  «Продовжувач Франка, каменяр нової доби».

Г «Витязь молодої української поезії».

Д «Ніяка сила не змогла відірвати його від далекої краси України».

варіанти відповідей

1А 2Б 3Д 4Г

1В 2Д 3Б 4А

1Д 2В 3Г 4А

1Г 2В 3Б 4А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест