Контрольна робота "Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики (ІІ ч)

Додано: 14 лютого 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 916 разів
12 запитань
Запитання 1

Особливий стилістичний прийом, за допомогою якого розкриваються почуття героїв, їхні думки, переживання, прагнення тощо - це

варіанти відповідей

пряма мова;

непряма мова;

невласне пряма мова.

Запитання 2

Оберіть речення, ускладнене звертанням (розділові знаки опущені)

варіанти відповідей

Я п'ю тебе сонце твій теплий зцілющий напій

Море плаче голосом великим дужі хвилі ринуть і ридають і здіймаються все вгору вгору

Усе і це повітря і покручені лози і зів'яла трава мимохіть нагадує їй щасливі хвилини її життя

Геніальний Тарас Шевченко Кобзар безмежно любив Дніпро й тому не випадково заповів поховати себе на Канівських схилах

Запитання 3

Оберіть речення, ускладнене однорідними членами (розділові знаки опущені)

варіанти відповідей

Неоспівана сіроокая через гори і сині ліси принеси мені в серці спокою і любов на уста принеси

Гнів і жаль огонь і холод несамовита радість і гірка туга разом обхопили Петрове серце

Яків Брус на прізвище Ява за тридцять повоєнних літ обіймав навперемінно кілька посад

Аж тоді Кріт хоч і огинаючись і позираючи скоса на їжака видобувся з нори і сів біля неї близенько

Запитання 4

З наведених речень оберіть складносурядне (роздіілові знаки опущені)

варіанти відповідей

Спитайте коли відбудеться концерт і скільки коштує квиток

Робиш діло не кайся робиш зло зла сподівайся

Якби ти знав не коли телефонували а що переказували

Всім серцем любіть Україну свою І вічні ми будемо з нею

Запитання 5

З наведених речень оберіть складнопідрядне (роздіілові знаки опущені)

варіанти відповідей

У неї тоді блищали очі й червоніли щоки

Куліш не каша п'ять рублів не гроші

Хоч знаєш знаєш добре знаєш як я люблю тебе без тями як мучусь довгими ночами і як літа вже за літами свій біль свій жаль свої пісні у серці здавлюю на дні

Повіяв вітер по долині пішла дібровою луна

Запитання 6

Оберіть речення, в якому треба поставити тире між підметом і присудком (роздіілові знаки опущені)

варіанти відповідей

Скільки б ми таких кубків гірких не пили ще зостанеться цілеє море

Дунув вітер понад ставом і сліду не стало

Життя прожити не поле перейти

Оглянувся на порозі мати стоїть

Запитання 7

Оберіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки при прямій мові

варіанти відповідей

Я крикнув журавлю "Візьми мою журу"!

"Буде добра каша", - каже бабця наша.

"Куди ти йдеш?", - журилась мати.

Я прийду і вимовлю: - "спасибі".

Запитання 8

З наведених речень оберіть речення, ускладнене відокремленими обставинами (роздіілові знаки опущені)

варіанти відповідей

Ось вони рідні озера та луки в синім добрі солов'їних очей

Десь далеко за темною смугою лісу обізвався грім

Прийди ж поглянь на мене серед ночі

На столі букети барвистих квітів айстри гвоздики жоржини

Запитання 9

Оберіть речення з узагальнювальним словом при однорідних членах (розділові знаки опущені)

варіанти відповідей

Всяке птаство як-от деркачів перепілок куликів курочок можна було викосити косою в траві

Ви збираєтась далі воювати пане гетьмане?

У дверях класу стоїть Олександр Миколайович їхній вчитель фізики і класний керівник

Тільки дуб стоїть у листі і калинонька в намисті

Запитання 10

Оберіть речення, ускладнене вставними словами (розділові знаки опущені)

варіанти відповідей

Пробачте мені мамо моя.

Діти посадили вишні черешні сливи і яблука у шкільному саду.

На квітці метелик мов свічечка.

Можливо мене сьогодні запросять на екскурсію з іншим класом.

Запитання 11

Що не належить до пунктуаційної помилки?

варіанти відповідей

Пропуск розділового знака;

постановка зайвого розділового знака;

заміна одного знака іншим, який не відповідає правилу;

неправильна послідовність розділових знаків при їх сполученні;

помилки у вживанні великих і малих букв.

Запитання 12

Складне синтаксичне ціле (ССЦ) - це

варіанти відповідей

поєднання в одне ціле за змістом і будовою ряду речень, що мають відносну завершеність теми, семантичні і синтаксичні зв'язки між компонентами;

пов'язана за змістом частина тексту у формі відступу від одної частини до іншої;

синтаксична одиниця, яка слугує для формування повідомлення і передачі думки;

синтаксична одиниця, утворена поєднанням двох і більше повнозначних слів, пов’язаних між собою за змістом і граматично.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест