Контрольна робота. Творчість Ольги Кобилянської та Лесі Українки

Додано: 23 березня 2021
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 39 разів
38 запитань
Запитання 1

Вираз  «Impromtu phantasie» перекладається як

варіанти відповідей

«Фантазія-експромт»  

«Вальс-фантазія»

«Етюд», 

«Симфонія душі»

Запитання 2

Жанр твору«Impromtu phantasie» О.Кобилянська означила як:

варіанти відповідей

нарис

повість

роман

 балада

Запитання 3

Тема твору «Impromtu phantasie» Ольги Кобилянської:

варіанти відповідей

доля трьох талановитих жінок, закоханих у мистецтво, що прагнуть до вільного, духовно багатого життя

любов до природи

захоплення світовою літературою

роздуми про мистецтво і його роль у житті людини, значення для формування духовності

Запитання 4

У новелі "Valse melancolique" Ольга Кобилянська порушує тему:

варіанти відповідей

емансипованої жінки

Першої світової війни

пригнічення українського народу російською владою

визволення полонених

Запитання 5

У новелі О.Кобилянської "Impromptu phantasie" порушено всі проблеми, окрім:

варіанти відповідей

сили фізичної і духовної (епізод з упійманням коня);

сили і слабкості людської душі;

чутливості людської душі до мистецтва (епізод, у якому героїня вперше чує мелодію “Фантазія-експромт)

насильство над людиною;

Запитання 6

3. Головна героїня твору «Valse melancoligue» мріяла бути 



варіанти відповідей

акторкою



музикантом

лікарем

учителькою

Запитання 7

4. Який художній прийом позначає композицію твору Лесі Українки "Contra spem spero"? *



варіанти відповідей

паралелізм



антитеза

анафора

інверсія

Запитання 8

5. Яке твердження про О. Кобилянську НЕ Є правдивим? *



варіанти відповідей

Свій письменницький шлях О. Кобилянська починає як німецькомовна авторка.



Письменниця захоплювалася філософією Ніцше.

Письменниця не захоплювалася ідеями фемінізму.

Перші твори О. Кобилянська написала в 14 років.


О. Кобилянська була знайома з Лесею Українкою.

Ольга Кобилянська радила «завершувати кожен день книгою».

Запитання 9

6. Назвіть характерний для письма Лесі Українки творчий метод, що полягає в поєднанні гармонії ідеалу з життєвою правдою. *

варіанти відповідей

неокласицизм



імпресіонізм

неоромантизм

символізм

Запитання 10

Які проблеми порушено у "Лісовій пісні" Лесі Українки?

варіанти відповідей

гармонії людини і природи



духовного аристократизму і жіночої самореалізації


роздвоєння душі

кохання і зради

ролі митця в суспільстві

Запитання 11

Драма-феєрія - це: 

варіанти відповідей

епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

великий за обсягом і складний за будовою епічний твір, у якому широко охоплені важливі й складні суспільні про­цеси, всебічно і в розвитку показані численні персонажі; розвивається кілька сюжетних ліній, пов’язаних із долею го­ловних героїв.

п'єса з казково-фантастичним сюжетом, поряд із людьми діють створені уявою письменника фантастично-міфічні істоти.

невеликий прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному (рідко кількох) епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажу.

Запитання 12

10. У вірші «Contra spem spero» Леся Українка використала давньогрецький міфологічний образ: 



варіанти відповідей

Сізіфа



Прометея

Зевса

Геракла

Запитання 13

12. Кому з героїв твору належать слова: " На цілу довгу мить тобі я буду вірна, хвилину буду я ласкава і покірна, а зраду потоплю!" 

варіанти відповідей

Мавка



Килина

Русалка

Пропасниця

Запитання 14

14. Вставте потрібне слово замість пропуску в реченні :"Мені здається часом, що ......., ота стара, сухенька, то — матуся.Вона мене на зиму прийняла і порохном м'якеньким устелила для мене ложе".

варіанти відповідей

Верба



Калина

Тополя

Береза

Запитання 15

18. Епізод з тріснутою струною в новелі О. Кобилянської «Меланхолійний вальс» є:

варіанти відповідей

експозицією;



зав’язкою;

розвитком дії;

кульмінацією;

розв’язкою.

Запитання 16

20. Визначте кульмінацію твору Лесі Українки "Лісова пісня"... 

варіанти відповідей

Мавка перетворюється на вербу; син Килини вирізає з верби сопілку - і вона промовляє голосом Мавки.

Килина хоче зрубати вербу, але Перелесник охоплює її вогнем. Разом із вербою згорає й хата.

Лукаш хоче надрізати ножем березу, щоб сточити сік, але Мавка зупиняє його.

Килина, її діти, матір ідуть в село. Лукаш залишається в зимовому лісі, де поступово замерзає.

Лукаш забуває про Мавку; Мавку забирає Марище — “Той, хто в скалі сидить”.

Запитання 17

21. Ідея поезіі "Мріє, не зрадь!": 

варіанти відповідей

заклик до боротьби з навколишнім та своїм внутрішнім світом заради досягнення цілей, заради здійснення мрій.

утвердження думки про вільний вибір жінкою свого життєвого шляху та не-обхідність створення умов для її самореалізації.

заперечення тужливих настроїв, протиприродних молодості.

Запитання 18

Упізнай героя новели Кобилянської:

Констатую, що нервова... наложила на свої почуття сильну упряж... Завсігди спокійна, як мармур... не пристрасна... вірна...вміє тайну заховати.

варіанти відповідей

Ганнуся

Марта

Софія Дорошенко

Запитання 19

У творі «Valse melancolique» автор звертається до всіх названих проблем, ОКРІМ

варіанти відповідей

жіночої емансипації  

жінки-покритки  

жіночої дружби 

творчої особистості 

збереження морально-етичних цінностей

Запитання 20

Кульмінацією новели є

варіанти відповідей

Софія отримує відмову від дядька

Марта одружується й щаслива у своєму шлюбі

Ганна повертається з Італії з сином

Софія починає жити на квартирі

Запитання 21

Події в драмі-феєрії «Лісова пісня» розгортаються в такій послідовності

варіанти відповідей

Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Лукаш одружується – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Мавка перетворюється на вербу 

Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Лукаш одружується

Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку – Лукаш одружується – Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези

Лукаш одружується – Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези – Мавка перетворюється на вербу – Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку

Запитання 22

У драмі-феєрії «Лісова пісня» порушені всі названі проблеми, КРІМ

варіанти відповідей

історичної правди

великого кохання

людини й мистецтва

сутності щастя

краси людських взаємин

Запитання 23

Темою драми-феєрії "Лісова пісня" є


варіанти відповідей

історія кохання Мавки і Лукаша

фантастичні пригоди у поліському лісі

зіставлення світу людини та світу природи в їхніх гармонійних і дисгармонійних взаєминах

розповіть про світ міфічних істот, який ворогує зі світом людей

Запитання 24

Установіть, чиї це слова: «Минай людські стежки, дитино, бо там не ходить воля, — там жура тягар свій носить. Обминай їх, доню: раз тільки ступиш—і пропала воля!» (драма-феєрія "Лісова пісня")

варіанти відповідей

матері Лукаша

Водяника

дядька Лева

Лісовика

Запитання 25

Хто з героїв-людей "Лісової пісні" знав ціну краси й гармонійного співіснування людини з природою?


варіанти відповідей

Лукаш

дядько Лев

Килина

мати Лукаша

Запитання 26

Композиційну особливість драми-феєрії «Лісова пісня» вказано в рядку


варіанти відповідей

поділ на три дії, кожна з яких починається пейзажем відповідної пори року

розгортання подій упродовж трьох років, кожен з яких різний за настроєм

перехід із світу людей у світ природи через сни дійових осіб

пісенний початок кожної дії сумний, а кінець — оптимістичний

Запитання 27

Кому у "Лісовій пісні" належать слова:

"Ну, як-таки щоб воля - та пропала? 

Се так колись і вітер пропаде!"?

варіанти відповідей

Перелеснику

Килині

Мавці

Дядькові Леву

Запитання 28

На якому музичному інструменті грав Лукаш із драми-феєрії Лесі Ураїнки "Лісова пісня"?

варіанти відповідей

флейті

флоярі

трембіті

сопілці

Запитання 29

Благородство Мавки у творі "Лісова пісня" проявляється у вчинках, окрім

варіанти відповідей

вона ранить руку серпом, аби Русалка Польова ожила бодай на один день

заступає дорогу Злидням до Килининої хати

повертає Лукашеві людську подобу

одягає людське вбрання, аби догодити матері Лукаша

Запитання 30

 В уривку Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні, Без надії таки сподіватись, Жити хочу! Геть думи сумні!

варіанти відповідей

метонімію

синекдоху

антитезу

порівняння

анафору

Запитання 31

За стилем твір «Лісова пісня» є

варіанти відповідей

реалістичним

неоромантичним

сентиментальним

імпресіоністичним

Запитання 32

На рисунку зображено героїв твору

варіанти відповідей

Ольги Кобилянської

Івана Франка

Михайла Коцюбинського

Лесі Українки

Запитання 33

Уривок із листа «От і знов берусь здіймати «сізіфовий камінь» догори!... Чи підійметься? Навряд — не такий то камінь!» перегукується з óбразами та мотивами вірша

варіанти відповідей

«Contra spem spero!»

"Чого являєшся мені у сні.."

«Слово, чому ти не твердая криця...»

"Лісова пісня"

Запитання 34

Назва вірша «Contra spem spero!» Лесі Українки в перекладі з латини означає:

варіанти відповідей

без надії сподіваюсь;

боротися до кінця; 

мовчати — кричати; 

думки проти течії. 

Запитання 35

Жанр феєрія можна означити словами

варіанти відповідей

музичний, музикальний, ритмічний

фантастичний, химерний, непересічний

чарівний, казковий, міфічний

пригодницький, авантюрний, гострий

Запитання 36

Провідним мотивом вірша "Contra spem spero!" є

варіанти відповідей

місце митця в суспільному житті

заперечення права молодої людини на справжнє щастя

заперечення тужливих настроїв, протиприродних молодості

любов до рідного краю, його історії, традицій, культури

Запитання 37

«Старезний, густий, предковічний ліс на Волині. Посеред лісу простора галява з плакучою березою і великим прастарим дубом…

Цей уривок є


варіанти відповідей

Розвитком дій

Кульмінацією

Прологом

Епілогом

Запитання 38

Хто з героїв драми мав таку життєву позицію?

Та я б і цілий ліс продати рад(а)

або протеребити, — був би грунт…


варіанти відповідей

Килина

дядько Лев

Лісовик

Лукаш

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест