Контрольна робота. Відомості з синтаксису та пунктуації.

Додано: 4 травня 2022
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 194 рази
12 запитань
Запитання 1

Позначте речення, у якому перед сполучником потрібно поставити кому:

варіанти відповідей

Осінь стояла напрочуд погожа й тепла.        

Степові волошки дивляться на нас із трави, похитують своїми голівками і манять до себе.

Я люблю і вітер і сніг.     

Налетів сильний і холодний вітер і зірвав останні листочки.

Запитання 2

Укажіть речення, в яких є однорідні члени.   

варіанти відповідей

Велика кількість птахів оселяється на березі моря і живиться рибою. 

Поклала в торбинку хліба та цибулі.   

Моя любов до народу не дозволяє мені віддати рідний край на поталу лютому гнобителю. 

Шипшина важко віддає плоди.

Запитання 3

Укажіть речення, в якому є узагальнююче слово перед однорідними членами:

варіанти відповідей

Харитя поклала торбинку, взяла в руки серп і почала жати.

Плоскі вершини гір вкриті ковилою, житняком, шавлією та іншими трав'янистими рослинами.

Полювати на дрібних тварин злітаються хижі птахи: орли, яструби, сови.

Я люблю тебе, друже за те, що не можу тебе не любити.

Запитання 4

У якому варіанті правильно виділене вставне слово?

варіанти відповідей

 Пішла вона ще під інше віконце послухати може, там на неї чекають.

Пішла вона ще під інше віконце послухати, може, там на неї чекають.

Пішла вона ще під інше віконце послухати, може там на неї чекають.

Вона може виступити так, що всі захоплено аплодуватимуть. 

Запитання 5

У якому варіанті представлене складне речення?

варіанти відповідей

Та ворона завжди крякала щось неприємне.       

А вона почула й передумала  до нас  іти.

До нас прилетіла на срібних конях всемогутня зима, і скоро випав сніг

Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

Запитання 6

Де потрібно поставити перед виділеним сполучником у реченні…

варіанти відповідей

На вечірньому небі потьмяніли й щезли сріблясті зірки.

Роман прислухається і до пісні і до народження чогось нового.

Любив дід гарну бесіду і добре слово.

Для письменника все має вагу: порядок народної пісні чи сторінка літопису.

Запитання 7

У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?


варіанти відповідей

Усе це: мішечки з горішками, шишками та грибами принесли в подарунок білочці.


Усе це: мішечки з горішками, шишками та грибами — принесли в подарунок білочці.

Усе це — мішечки з горішками, шишками та грибами принесли в подарунок білочц

Усе це; мішечки з горішками, шишками та грибами принесли в подарунок білочці.

Запитання 8

У якому варіанті представлено речення з однорідними додатками?

варіанти відповідей

Я йду вздовж узлісся і насолоджуюся цією казковою красою.

Зима встановлює свої закони й правила.

Сніг переливається різнобарвною веселкою, легкий морозець. 

Зимове сонечко пригрівало холодну землю.

Запитання 9

У якому варіанті представлено речення зі звертанням?


варіанти відповідей

Мабуть, весна принесе з собою і радість.    

Сподіваюся, сину мій, ти усе зробив правильно.

Поля, ліси, гори — усе сяяло після дощу.  

Пробачте, вернуся не скоро.

Запитання 10

У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?

варіанти відповідей

Уже відспівав свою мелодію березень, і поплив з гір у доли швидкими потоками.

Уже відспівав свою мелодію березень, і поплив з гір, у доли швидкими потоками.

Уже відспівав свою мелодію березень і поплив з гір у доли швидкими потоками.

Уже відспівав свою мелодію березень - і поплив з гір у доли швидкими потоками.

Запитання 11

Однорідні члени речення – це:

варіанти відповідей

члени речення, що становлять його граматичну основу; 

усі члени речення, крім головних;

члени речення, які відповідають на одне й те питання та відносяться до одного й того самого члена речення;

слова, що називають того, до кого звертаються.

Запитання 12

Звертання і вставні слова у реченні:

варіанти відповідей

є головними членами речення;      

є другорядними членами речення;

не є членами речення;  

можуть бути і головними, і другорядними членами речення.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест