Контрольна робота з теми "Неорганічні речовини і їхні властивості. Частина 3. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук"

Додано: 20 квітня 2022
Предмет: Хімія, 11 клас
Тест виконано: 444 рази
21 запитання
Запитання 1

1. Вкажіть правильне тлумачення поняття «генетичний зв'язок»:


варіанти відповідей

перетворення речовин одного класу на речовини інших класів

хімічні властивості речовин

можливість одержання складних речовин із простих

взаємозв'язок простих і складних речовин усіх класів неорганічних сполук

Запитання 2

Вкажіть загальну схему генетичного ряду неметалу:

варіанти відповідей

метал → основний оксид → луг → сіль

метал → амфотерний оксид → сіль → нерозчинна основа

неметал → кислотний оксид → кислота → сіль

сіль → нерозчинна основа → оксид → метал

Запитання 3

Вкажіть загальну схему генетичного ряду малоактивного металу:

варіанти відповідей

метал → основний оксид → луг → сіль

метал → амфотерний оксид → сіль → нерозчинна основа

неметал → кислотний оксид → кислота → сіль

сіль → нерозчинна основа → оксид → метал

Запитання 4

Вкажіть генетичний ряд Сульфуру:

варіанти відповідей

C → CO2 → H2CO3 → CaCO3

S → SO2 → H2SO3 → CaSO3

P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4

Na → Na2O → NaOH → Na2SO4

Запитання 5

Вкажіть генетичний ряд Карбону:

варіанти відповідей

C → CO2 → H2CO3 → CaCO3

S → SO2 → H2SO3 → CaSO3

P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4

Na → Na2O → NaOH → Na2SO4

Запитання 6

Вкажіть генетичний ряд Калію:

варіанти відповідей

K → K2O → KOH → K2SO4

Ca → CaO → Ca (OH)2 → CaSO4

Cu → CuO → CuSO4 → Cu(OH)2

Na → Na2O → NaOH → Na2SO4

Запитання 7

Установіть відповідність між неметалічним елементом та його біологічним значенням:

       Елемент                                  Біологічне значення

Нітроген                   А входить до складу гормонів щитоподібної залози

2 Флуор                       Б бере участь в утворенні кісток, зубів, волосся, нігтів

3 Оксиген                    В входить до складу білків, амінокислот, НК, АТФ

4 Йод                           Г бере участь у тканинному й клітинному диханні


варіанти відповідей

1 а, 2 б, 3 в, 4 г

1 б, 2 в, 3 а, 4 г

1 в, 2 б, 3 г, 4 а

1 г, 2 в, 3 б, 4 а

Запитання 8

Установіть відповідність між металічним елементом та його біологічним значенням:

       Елемент                                   Біологічне значення

Кальцій                     А компонент гемоглобіну крові та м’язового міоглобіну

2 Калій                         Б містяться в усіх клітинах і фізіологічних рідинах організму

3 Ферум                       В  бере участь у проведенні імпульсу від нервів до м’язів

4 Магній                       Г основний елемент кісткової тканини та зубів


варіанти відповідей

1 а, 2 б, 3 в, 4 г

1 б, 2 в, 3 а, 4 г

1 в, 2 б, 3 г, 4 а

1 г, 2 б, 3 а, 4 в

Запитання 9

Установіть послідовність типів хімічних реакцій у перетворенні:

CaO → Ca(OH)2 → CaCl2 → CaCO3 → CaO:

А  розкладу                  В  заміщення

Б  сполучення             Г  обміну

варіанти відповідей

1 а, 2 б, 3 в, 4 г

1 б, 2 в, 3 а, 4 г

1 в, 2 б, 3 г, 4 а

1 г, 2 б, 3 а, 4 в

Запитання 10

Установіть послідовність додавання реактивів у генетичному ряді:

Cu → CuO → CuSO4 → Cu(OH)2 → CuCl2:

А  NaOH                       В  H2SO4

Б   O2                            Г  NаCl

варіанти відповідей

1 а, 2 б, 3 в, 4 г

1 б, 2 в, 3 а, 4 г

1 в, 2 б, 3 г, 4 а

1 г, 2 б, 3 а, 4 в

Запитання 11

Вкажіть загальну схему генетичного ряду активного металу:

варіанти відповідей

метал → основний оксид → луг → сіль

метал → амфотерний оксид → сіль → нерозчинна основа

неметал → кислотний оксид → кислота → сіль

сіль → нерозчинна основа → оксид → метал

Запитання 12

Вкажіть генетичний ряд Кальцію:

варіанти відповідей

K → K2O → KOH → K2SO4

Ca → CaO → Ca (OH)2 → CaSO4

Cu → CuO → CuSO4 → Cu(OH)2

Na → Na2O → NaOH → Na2SO4

Запитання 13

Вкажіть генетичний ряд Фосфору:

варіанти відповідей

C → CO2 → H2CO3 → CaCO3

S → SO2 → H2SO3 → CaSO3

P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4

Na → Na2O → NaOH → Na2SO4

Запитання 14

Вкажіть генетичний ряд Купруму:

варіанти відповідей

K → K2O → KOH → K2SO4

Ca → CaO → Ca (OH)2 → CaSO4

Cu → CuO → CuSO4 → Cu(OH)2

Na → Na2O → NaOH → Na2SO4

Запитання 15

Вкажіть генетичний ряд Натрію:

варіанти відповідей

C → CO2 → H2CO3 → CaCO3

S → SO2 → H2SO3 → CaSO3

P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4

Na → Na2O → NaOH → Na2SO4

Запитання 16

Вкажіть біологічне значення зображеного елемента:

варіанти відповідей

містяться в усіх клітинах і фізіологічних рідинах організму

основний елемент кісткової тканини та зубів

бере участь у проведенні імпульсу від нервів до м’язів

компонент гемоглобіну крові та м’язового міоглобіну

Запитання 17

Вкажіть біологічне значення зображеного елемента:

варіанти відповідей

містяться в усіх клітинах і фізіологічних рідинах організму

джерело для утворення хлоридної кислоти в шлунку

бере участь у проведенні імпульсу від нервів до м’язів

бере участь в утворенні АТФ, у формуванні кісткової тканини й зубів

Запитання 18

Вкажіть біологічне значення зображеного елемента:

варіанти відповідей

містяться в усіх клітинах і фізіологічних рідинах організму

основний елемент кісткової тканини та зубів

бере участь у проведенні імпульсу від нервів до м’язів

компонент гемоглобіну крові та м’язового міоглобіну

Запитання 19

Вкажіть біологічне значення зображеного елемента:

варіанти відповідей

підсилює процес гальмування в ЦНС, діє заспокійливо

джерело для утворення хлоридної кислоти в шлунку

бере участь у проведенні імпульсу від нервів до м’язів

бере участь в утворенні АТФ, у формуванні кісткової тканини й зубів

Запитання 20

Молочні продукти (особливо сири), горіхи, сардини, лосось є джерелами надходження в організм ...:

варіанти відповідей
Запитання 21

Нестача цього елемента може призвести до порушень серцево-судинної діяльності (аритмії):

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест