Виділене слово виступає у ролі підмета в реченні
Позначте речення зі складеним підметом
Простий дієслівний присудок ужито в реченні
Виділити речення, у якому підмет і присудок виражені інфінітивом
Граматичною основою у реченні «Українській класичній прозі завжди була властива яскрава поетичність» є
Неправильно визначено граматичну основу в реченні
Правильно узгоджено підмет з присудком у реченні
Оберіть речення, у якому підмет і присудок узгоджено неправильно
Оберіть речення, у якому між підметом і присудком треба ставити тире
Тире між підметом і присудком треба ставити в усіх реченнях, ОКРІМ (розділові знаки пропущено)
ПРАВИЛЬНО ВИДІЛЕНО ГРАМАТИЧНІ ОСНОВИ В УСІХ РЕЧЕННЯХ, ОКРІМ
ПОМИЛКУ В УЗГОДЖЕННІ ГОЛОВНИХ ЧЛЕНІВ ДОПУЩЕНО В РЕЧЕННІ
ПОМИЛКУ В УЗГОДЖЕННІ ГОЛОВНИХ ЧЛЕНІВ ДОПУЩЕНО В РЕЧЕННІ
УКАЖІТЬ РЕЧЕННЯ, У ЯКОМУ НЕПРАВИЛЬНО УЗГОДЖЕНО ПІДМЕТ (абревіатуру) З ДІЄСЛОВОМ - ПРИСУДКОМ
Знайдіть складне речення, у якому допущено пунктуаційну помилку
Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку
Установіть відповідність між реченням і видом підрядної частини
1) Я чув, як дихав сонний ліс у прохолодному тумані.
2) Якби мені сила та воля, жив би без горя.
3) Соборна Вкраїно, всі храми твої відбудуєм, щоб лунами дзвонів сягнути
духовних вершин.
4) Україна моя починається там, де доля моя усміхається.
А) обставинне мети
Б) обставинне місця
В) з'ясувальне
Г) обставинне умови
Д) означальне
Визначте рядок, у якому всі словосполучення потребують стилістичного редагування
Синтаксис вивчає:
До складу словосполучення належать:
Доберіть приклад до кожного виду речення
Вид речення:
1.означено-особове
2. неозначено-особове
3.узагальнено-особове
4. безособове
Приклад:
А. Раніше, аніж наказувати, навчись коритися.
Б. Мені невесело було й на нашій славній Україні.
В. Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.
Г. Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.
Д. Озеро в лісі, в озері - ліс
Доберіть приклад до кожного виду речення.
Вид речення:
1. називне
2. означено-особове
3.неозначено-особове
4. безособове
Приклад:
А. Яку ще хочем собі славу?
Б. Солодке тяжіння земної орбіти.
В. В моїй сльозі є сіль землі.
Г. Небо затягло сизими хмарками.
Д. Тут уміють цінувати працю хлібороба.
Доберіть приклад до кожного виду речення.
Вид речення:
1. означено-особове
2. неозначено-особове
3. узагальнено-особове
4. безособове
Приклад:
А. Пахне гіркотою осені.
Б. Раніше в Україні на щодень пекли житній хліб.
В. Старезний, густий, предковічний ліс на Волині.
Г. Чесне діло роби сміло.
Д. Сади свій сад, плекай свої надії.
З’ясуйте типи односкладних речень.
Тип односкладного речення:
1. називне
2. означено-особове
3. неозначено-особове
4. безособове
Приклад:
А. Шкода даремно згаяного часу.
Б. Гостей зустрічали щиро, з хлібом-сіллю.
В. Кришталевий промінь сміливого сонця.
Г. Допоки горіти буде долоні твоєї дотик.
Д. Поверни золоті її очі, сині хвилі і вітер весни.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома