Лексикологія. Фразеологія.

Додано: 27 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 240 разів
26 запитань
Запитання 1

У якому рядку наведено тільки фразео­логізми?

варіанти відповідей

Усміхатися до людей, святковий настрій, до­машнє вогнище.

Розбити глека, за царя Гороха, будувати по­вітряні замки.


Аж іскри летять, працювати тяжко, соняч­ний день.


Радісна зустріч, за тридев'ять земель, сріб­ний промінь.


Запитання 2

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

А невірний номер

Б завдати шкоди

В переказати кошти

Г матеріальне становище

Д підбивати підсумки

Запитання 3

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

А вітальний адрес

Б екзаменаційний білет

В вступати до ліцею

Г святкові міроприємства

Д дипломатичні відносини

Запитання 4

Лексичну помилку допущено в рядку


варіанти відповідей

А сучасні меблі

Б учбовий корпус

В вулиці перетинаються

Г відчинити двері

Д сходова клітка

Запитання 5

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

А виключити світло

Б навколишнє середовище

В заслуговує на увагу

Г стерегтись автомобіля

Д привести до успіху

Запитання 6

Який фразеологізм є антонімом до вислову „стояти як пень”?


варіанти відповідей

стояти на власних ногах


стояти на краю безодні

сидіти склавши руки

бігти стрімголов

скрутити собі м’язи

Запитання 7

Які фразеологізми становлять синонімічний ряд?


варіанти відповідей

зачепити за живе, зривати маску, відкривати очі, перемивати кісточки

очей не відірвати, ні в казці сказати ні пером описати, хоч з лиця воду пий, писана красуня

брати на себе, укривати ганьбою, зіграти в ящик, допікати до живого

обливати брудом, гав ловити, розкривати рота, собаку з’їсти

пекти раків, пасти задніх, зуб на зуб не попадає, правити теревені.

Запитання 8

 У якому рядку неправильно визначено зміст фразеологізму?

варіанти відповідей

ламати хребта - перемагати

говорити начистоту   - щиро

працювати до сьомого поту - тяжко

ухопити шилом патоки - досягти мети

ставати на диби - протестувати

Запитання 9

Позначте рядок із фразеологізмами, що є синонімічними до виразу бити байдики.

варіанти відповідей

зуби з’їсти; пройти крізь вогонь і воду

ловити ґав; давати горобцям дулі

купатися в золоті; жити, як вареник у маслі

продавати зуби; заводити хахоньки та хихоньки

Запитання 10

Позначте рядок із фразеологізмом, що є антонімом до слова ледарювати.

варіанти відповідей

мозолити руки

починати з нуля

відставляти губу

бити лихом об землю

Запитання 11

У якому рядку усі пари слів є антоні­мічними?

варіанти відповідей

Зимовий - весняний; день - ніч; мужність - відважність.


Привітний - працелюбний; зима - літо; ви­соко - низько.


М'яко - твердо; літо - осінь; світлий - со­нячний.


Голосно - тихо; радість - смуток; великий - малий.

Запитання 12

Позначте фразеологічний зворот, який є синонімом до слова "засоромитися"

варіанти відповідей

пустити червоного півня

як рак свисне

пекти раків

показати, де раки зимують

ухопити шилом патоки

Запитання 13

Позначте рядок, у якому фразеологічні звороти є синонімічними

варіанти відповідей

на живу нитку - білими нитками шитий

і води не замутить - хоч у вухо бгай

попасти на слизьке - накрити мокрим рядном

бентежити кров - не чути землі під собою

закрутити веремію - укрутити хвоста

Запитання 14

У реченні "Після важкого дня я дуже стомився" замість виділених слів доречний фразеологізм

варіанти відповідей

не чув ні рук ні ніг

ні за цапову душу

землі під ногами не чув

ні риба ні м'ясо

ні в сих ні в тих

Запитання 15

У фразеологізмах "вертітися як …", "влипнути як … в мед", "чутно, коли і … летить", "якась .. вкусила" замість крапок має бути слово

варіанти відповідей

птаха

курка

муха

оса

бджола

Запитання 16

Синонім до фразеологізму на руку ковінька подано в рядку

варіанти відповідей

тільки того й треба

порадити

раптово

дати хабара

Запитання 17

Синонім до фразеологізму зуби показувати подано в рядку

варіанти відповідей

зуби з'їсти

зуб за зуб

мати зуб

зубами торгувати

Запитання 18

Антонім до фразеологізму як мокре горить подано в рядку

варіанти відповідей

як три дні не їв

як черепаха

як сніг на голову

як на пожежу

Запитання 19

Антонім до фразеологізму як в око вліпив подано в рядку

варіанти відповідей

як по писаному

як на долоні

як Пилип з конопель

як на пню стати

Запитання 20

Роль обставини виконує фразеологізм у реченні

варіанти відповідей

То все було якесь надумане, білими нитками шите.

Романові вдома довелося вперше покуштувати березової каші.

Добре, що нагодився вчасно, бо пустили б за вітром усе село.

Усі звернули увагу, що Катруся розповідала похапцем, п’яте через десяте.

Рибалочка на бережку та рибоньку ловить, а милая по милому білі ручки ломить.

Запитання 21

Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ:

варіанти відповідей

комар носа не підточить;

лишити з носом;

обкрутити довкола носа;

чути запах носом.

Запитання 22

Позначте рядок, у якому фразеологізм має значення "надумане мірило упередженої людини, яка підганяє під нього факти дійсності"

варіанти відповідей

піррова перемога

прокрустове ложе

геростратова слава

дамоклів меч

Еолова арфа

Запитання 23

Позначте рядок, у якому правильно пояснене значення фразеологічного звороту "плести химери"

варіанти відповідей

пліткувати про щось

інтригувати когось

виготовляти домотканий килим

домагатися чого-небудь від когось

говорити щось беззмістовне

Запитання 24

Укажіть антонім до фразеологізму "триматися гоголем"

варіанти відповідей

тримати на виду

піджимати хвоста

опускати руки

тримати в пазурах

попускати віжки

Запитання 25

Правильним тлумаченням фразеологізму "нога за ногою" є

варіанти відповідей

іти один за одним

бути дуже пригніченим, сумним

пересуватися дуже повільно

досягнути мети без надмірних зусиль

приховувати справжню сутність

Запитання 26

Правильним тлумачення фразеологізму "збитися на манівці" є в рядку

варіанти відповідей

потрапити в несприятливі умови

втратити правильний напрям у діяльності

говорити плутано, нелогічно

приховувати істинну сутність чого-небудь

ускладнювати ситуацію

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест