Ліна Костенко "Маруся Чурай"

Додано: 7 квітня 2021
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 158 разів
32 запитання
Запитання 1

Що сталося влітку 1658 року?

варіанти відповідей

Полтава згоріла дощенту

Хмельницький став гетьманом

Маруся Чурай одружилася з Грицьком Бобренком

Маруся Чурай народилася

Запитання 2

Вкажіть жанр твору "Маруся Чурай"

варіанти відповідей

роман у віршах

пригодницький роман

історична поема

драма-феєрія

Запитання 3

Про кого йдеться:

В таких походах куля обминула,

не подолала вражеська рука,

щоб де? аж дома! дівка підманула,

струїла геть такого козака!

варіанти відповідей

Гриця Бобренка

Івана Іскру

Леська Чкркеса

Мартина Пушкаря

Запитання 4

ПРО кого сказано:


...єдиний син достойної вдови,...

чотири годи бувши у походах,

ні в чім нагани жодної не мав.

Був на Пиляві, і на Жовтих Водах,

і скрізь, де полк Полтавський воював.

варіанти відповідей

Гриця Бобренка

Івана Іскру

Мартина Пушкаря

Леська Черкеса

Запитання 5

Про кого сказано:

... відьма,

що у Полтаві гіршої нема,

що всі це знають, і по ній це видно

... на обличчя з янголами схожа,

але в душі — то чистий сатана.

Уміє перекинутись в сороку,

а то виходить з комина, як дим.

варіанти відповідей

Марусю Чурай

Галю Вишняк

стару Чураїху

Параска Демиха

Запитання 6

Про кого сказано:

... він міряв не тією міркою.

В житті шукав дорогу не пряму.

Він народився під такою зіркою,

що щось в душі двоїлося йому.

Від того кидавсь берега до того.

Любив достаток і любив пісні.

Це як, скажімо, вірувати в Бога

і продавати душу сатані.

варіанти відповідей

Грицько Бобренко

Іван Іскра

Лесько Черкес

Мартин Пушкар

Запитання 7

Хто каже про Марусю: Ця дівчина… Обличчя, як з ікон.

варіанти відповідей

посланець від гетьмана

Іван Іскра

Гриць Бобренко

Богдан Хмельницький

Запитання 8

Про кого сказано:

Любив же він Марусю, не дай Боже!

Тепер сидить, лиця на нім нема.

варіанти відповідей

Гриць Бобркенко

Іван Іскра

Лесько Черкес

Яків Остряниця

Запитання 9

Про кого з героїв сказано:

Вони з_______бували в битвах

разом.

________утне ще штуку не одну.

Він потім стане побратимом Разіна –

_________ Хромим. Загине на Дону.

варіанти відповідей

Лесько Черкес

Іван Іскра

Гриць Бобренко

Северин Наливайко

Запитання 10

Про кого сказано:

І голова у нього над плечима

була як вежа в шапці сивини.

Ще не старий. І славу мав, і силу.

(Про нього потім думу іскладуть.

Мине сім літ – і голову цю сиву

Виговському на списі подадуть).

варіанти відповідей

Мартин Пушкар

Лесько Черкес

Іван Іскра

Грицько Бобренко

Запитання 11

Про кого сказано:

Підвівся_____, полковий обозний,

син Остряниці Якова, ____ .

(Загине теж, в бою заживши слави,

в недовгім часі після Пушкаря,

вертаючи до попелу Полтави

з посольства до московського царя).

варіанти відповідей

Іван Іскра

Лесько Черкес

Мартин Пушкар

Грийь Бобренко

Запитання 12

Хто говорить про Марусю:

Ця дівчина не просто так, Маруся.

Це – голос наш. Це – пісня. Це – душа.

Коли в похід виходила батава, –

її піснями плакала Полтава.

варіанти відповідей

Іван Іскра

Мартин Пушкар

Гриць Бобренко

Богдан Хмельницький

Запитання 13

Який художній засіб вжито:

Вона піснями виспівала душу.

Вона пісні ці залишає нам.

варіанти відповідей

анафора

епітет

порівняння

епіфора

Запитання 14

У якому рядку правильно відтворено порядок розділів?



варіанти відповідей

«Якби знайшлась неопалима книга»-«Полтавський полк виходить на зорі»-«Сповідь»- «Гінець до гетьмана»

«Якби знайшлась неопалима книга»-«Гінець до гетьмана»-«Страта»-«Проща»

 «Полтавський полк виходить на зорі»-«Гінець до гетьмана»- «Дідова балка»-«Сповідь»

«Сповідь»-«Якби знайшлась неопалима книга»-«Полтавський полк виходить на зорі»- «Гінець до гетьмана»

Запитання 15

Назвіть художні засоби:

Уже, мабуть, молебень відслужили,

бо затужили дзвони, затужили!

І заридали дзвони, загули! –

це ж там за браму хлопців провели.

варіанти відповідей

повтор, персоніфікація

тавтологія, оксиморон

епітет, анафора

метафора, метонімія

Запитання 16

Указати художні засоби:

Це ж полк виходить – за далекі гони.

Комусь тополя стане в головах.

І дзвонять дзвони,

дзвонять, дзвонять дзвони

по всій Полтаві, по усіх церквах!

варіанти відповідей

тавтологія, персоніфікація, алітерація

тавтологія, епіфора, асонанс

гіпербола, епітет, асонанс

гіпербола, анафора, епітет

Запитання 17

Який художній засіб вжито:

Вечірнє небо світиться красою,

і соняхи гудуть, як тулумбас.

варіанти відповідей

метафора, порівняння

метафора, анафора

пестливе слово, порівняння

порівняння, літота

Запитання 18

Кого описано:

Цікаве. А ласкаве, як телятко.

Хороший хлопчик, трохи шалиган,

усе збивав шоломи шелюгам.

варіанти відповідей

Гриця

Івана

Марусю

Галю

Запитання 19

Про кого йдеться:

А сам він дід старезний, полотняний.

А в нього сива борода, як дим.

Розказує про Кафу, полонянок,

про те, в які походи він ходив.

варіанти відповідей

дід Галерник

Мартин Пушкар

війт Горбань

Іван Іскра

Запитання 20

Про кого йдеться:

Він годий був,.... він і звався.

Він лицар був, дарма що постоли.

Стояв на смерть. Ніколи не здавався.

Йому скрутили руки і здали.

варіанти відповідей

Гордій Чурай

Іван Іскра

Гриць Бобренко

Лесько Черкес

Запитання 21

Кого описано:

була предивна, як на людський глузд.

Було, сльозами набрякають очі,

вона ж сміється кутиками вуст.

Таке обличчя чи така вже звичка,

а голосочок! – чистий, мов кришталь.

варіанти відповідей

матір Марусі

Марусю Чурай

Галю Вишняківну

матір Гриця

Запитання 22

Про кого каже Маруся:Він, мамо, гордий. Він козак. Він лицар.

варіанти відповідей

Гриця

Івана

Батька

Леська

Запитання 23

Про кого сказано:

Він не якийсь. Він сам собі ______.

У нього скроні в срібній папороші.

Буває так, що слава на дурняк,

а в нього слава за великі гроші.

варіанти відповідей

Вишняка

Чурая

Бобренка

Пушкаря

Запитання 24

Кого описано:

Такі пухкі у ____ рученята,

коса білява, куці і товста.

Як реп’яшки, зелені оченята

і пишно закопилені вуста.

варіанти відповідей

Галя Вишняківна

Маруся Чурай

Бобренчиха

Чураїха

Запитання 25

Кого описано:

А слово скаже – з пам’яті не викинеш.

А більш мовчить, не щедрий на слова.

Таке обличчя, зразу і не звикнеш, –

різке, як меч. Тонке, як тятива.

В нас на кутку його не люблять наші.

Шляхетний дуже і чолом не б’є.

Він, – каже, – гордий. З ним не звариш каші.

Він і мовчить, бо дума щось своє.

варіанти відповідей

Івана Іскру

Гриця Бобренка

Леська Черкеса

Мартина Пушкаря

Запитання 26

Про кого сказано:

Був молодий і гарний був на вроду.

І жив, і вмер, як личить козаку.

За те, що він боровся за свободу,

його спалили в мідному бику!

варіанти відповідей

Северина Наливайка

Гордія Чурая

Івана Іскру

Гриця Бобренка

Запитання 27

Про кого сказано:

Упир з холодними очима,

пихатий словом і чолом,

душа підступна і злочинна,

закута в панцир і шолом.

Уломок лицарського роду,

мучитель власного народу,

кривавий кат з-під темної зорі, –

отам від жив, на Замковій горі.

варіанти відповідей

Ярему Вишневецького

Гордія Чурая

Грицька Бобренка

Стефана Потоцького

Запитання 28

Кому належать слова:

– Краще б мене вішав ще раз цар турецький!

Висіти на палі то іще не мука,

Як тепер дивитись на такого внука!..”

варіанти відповідей

Байді Вишневецькому

Яремі Вишневецькому

Грицю Бобренку

Богдану Хмельницькому

Запитання 29

У якому розділи розповідається про долю України?

варіанти відповідей

«Сповідь»

«Дідова балка»

«Проща».

«Облога Полтави».

Запитання 30

Про кого сказано:

Лишив нащадкам працю свою горду,

бо він писав і в келії сидів...

варіанти відповідей

Нестора

Петра і Павла

 Алимпія

Агапіт

Запитання 31

Душа у тебе має бути крицею.

Так плакати не гідно козака.

Твій батько був, Іване, _______-, –

наступний гетьман після Павлюка.

Чиїм сином був Іван?

варіанти відповідей

Якова Остряниці

Якова Іскри

Гордія Чурая

діда Галерника

Запитання 32

Хто й про кого говорить:

Ми з нею рідні. Ми одного кореня.

Мабуть, один лелека нас приніс.

Батьки у нас безстрашні й непокорені

і матері посивілі од сліз.

варіанти відповідей

Іван про Марусю

Гриць пор Марусю

Гриць про Галю

Іван про Галю

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест