Лінгвістична риторика

Додано: 6 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: Лінгвістична риторика
Тест виконано: 83 рази
30 запитань
Запитання 1

Предметом риторики як навчальної дисципліни є

варіанти відповідей

 вивчення теорії красномовства і формування необхідних якостей оратора 

 вивчення теорії і формування необхідних якостей оратора 

формування необхідних якостей оратора 

Запитання 2

Риторика - це

варіанти відповідей

наука про закони підготовки та виголошення промови з метою досягнення бажаного впливу на аудиторію

наука про виголошення промови з метою досягнення бажаного впливу на аудиторію

наука про закони промови з метою досягнення бажаного впливу на аудиторію

Запитання 3

Об’єкт риторики – це

варіанти відповідей

мисленнєво-мовленнєва діяльність 

усно-мовленнєва діяльність 

мисленнєво-прогресивна діяльність 

Запитання 4

Предмет риторики - це

варіанти відповідей

публічна промова у процесі комунікації


публічний виступ у процесі комунікації


публічний спіч у процесі комунікації


Запитання 5

Основними поняттями риторики є

варіанти відповідей

логос,етнос, пафос

логос,етос, пафос

лотос,етос, пафос

Запитання 6

Риторика формує вміння

варіанти відповідей

розробляти програму діяльності

працювати з фактами

установлювати контакт з аудиторією

визначати сторони світу

аналізувати предмет дослідження

розв'язувати квадратні рівняння

Запитання 7

Який синонім має термін "риторика"?

варіанти відповідей

Мистецтво слова

Красномовство

Ораторське мистецтво

Пишномовство

Запитання 8

Який елемент промови має найбільше значення для успішного виступу?

варіанти відповідей

Зовнішній вигляд оратора

Міміка, жести, інтонація оратора

Дружня атмосфера під час виступу

Вдала аргументація

Запитання 9

Оратор - це

варіанти відповідей

особа, яка виголошує промову

особа, яка створює промову

особа, яка редагує промову

Запитання 10

Полеміка - це:

варіанти відповідей

публічна суперечка, метою якої є з’ясування і зіставлення різних поглядів, пошук, вияв істинної думки, віднаходження правильного розв’язання проблеми;

суперечка, у якій є конфронтація, протистояння сторін, ідей, промов; це боротьба принципово протилежних думок з метою захистити свою точку зору і спростувати думку опонента;  

суперечки, які виникають під час обговорення доповідей, повідомлень, виступів на зборах, засіданнях, конференціях;           

форма мислення, яка розкриває зв'язок між предметом і його ознакою.

Запитання 11

Етапи підготовки промови включають всі названі варіанти, ОКРІМ:

варіанти відповідей

Вибір теми, що цікавить самого доповідача та модельовану аудиторію;

Збір фактичного матеріалу;

Репетиція промови;

Складання орієнтовного плану промови;

Літературна обробка тексту;

Попередня домовленість з аудиторією про позитивне сприйняття будь-якого матеріалу.

Запитання 12

Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

варіанти відповідей

балас..ний, піз..ній, міжоблас..ний

шелес..нути, безжаліс..но, невіс..ці, влас..ний

зап’яс..ний, очис..ний, захис..ник, буревіс..ник

цінніс..ний, виїз..ний, швидкіс..ний, перехрес..ний

заздріс..ний, кіс..лявий, бороз..на, улес..ливий

Запитання 13

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Поїзд летить зі скреготом і гулом

В'ється та пісня над драконом

Хмари їдучого диму лоскочуть ніздрі, душать за горло

Вартовий перестає бити у стінку

Запитання 14

На перший склад падає наголос...

варіанти відповідей

А бюлетень

Б гальмо

В випадок

Г дочка

Запитання 15

Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка...

варіанти відповідей

А геній, суниця, зап’ястний, єднання

Б Вітчизна, окраєць, ательє, більярд

В приїжджати, ключ, мільйон, тополя

Г дзбан, рядок, потьмяніти, щоденник

Д малювання, симпатія, пісня, якість



Запитання 16

Установіть відповідність між характеристикою звуко-буквеного складу та прикладами слів.

Характеристика кожного слова рядка Приклади

1 звуків і букв порівну А ящірка, юстиція, щонайщасливіше

2 звуків на один більше, ніж букв Б ялиця, об’єднати, пощастило

3 звуків на один менше, ніж букв В зникають, щастить, писарчук

4 звуків на два менше, ніж букв Г походжають, переймаються, змагання

Д беззаконня, гілляччя, бадьорість

варіанти відповідей

А 1 - Д, 2 - В, 3 - А, 4 - Б

Б 1 - Б, 2 - Г, 3 - В, 4 - А

В 1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - Д

Г 1 - А, 2 - Д, 3 - Б, 4 - В

Запитання 17

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення...

варіанти відповідей

А Заспівала сопілочка осьдечки за вікном.

Б Відповідаючи їм, не забудьте подякувати.

В Ці квитки можна обміняти в касі вокзалу.

Г Лікувальні можливості живокосту безмежні.

Запитання 18

Лексичну помилку допущено в рядку...

варіанти відповідей

А виключні здібності

Б поверхове уявлення

В громадська думка

Г виконавча влада

Запитання 19

Вкажіть рядок слів, що мають більшу кількість букв, ніж звуків

варіанти відповідей

щастя, бджолиний, нетто

кількість, порівняння, джмелик

щавель, виїжджати, ремінь

приємність, м'який, сеньйора

Запитання 20

Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пере[..]овсім, [..]іловий, [..]ублікат

му[..]рість, [..]жерельний, досві[..]

тиж[..]невий, водоспа[..], [..]алекоглядний

пі[..]бити, баске[..]бол, електропоїз[..]

Запитання 21

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

річ..ю, Прикарпат..я, гордіст..ю

шален..ий, Криворіж..я, лют..ю

антен..ий, буквен..ий, Волин..ю

Поволж..я, рослин..ість, закон..ий

в..ічливий, Німеч..ина, передгроз..я

Запитання 22

Лексичну помилку допущено в рядку...

варіанти відповідей

А виключні здібності

Б поверхове уявлення

В громадська думка

Г виконавча влада

Запитання 23

Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку

варіанти відповідей

А листати сторінки улюбленої книги

Б зранку забули відкрити вікно

В дивовижна пам’ятка природи

Г відноситися з повагою до друзів

Запитання 24

Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядках

варіанти відповідей

черв..як, надвечір..я, кав..яр

верхів..я, миш..як, сер..йозний

грав..юра, з..юрмитися, арф..яр

сузір..я, під..їхати, духм..яний 

торф..яний, верф..ю,м..яч

Запитання 25

Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку

варіанти відповідей

костюм … шафі, подивитися … вічко, постукав … двері

побував … Полтаві, заголовок … журналі, пташенята … гнізді 

квітка … вазоні, світло … кімнаті, розчиняється … молоці 

Запитання 26

Правильно написано слова в рядках

варіанти відповідей

Мабудь, ковзько, кістлявий, празький

Кислолимонний, 5 - поверховий, зап'ястний, герцозький

Ворзельський, шляхетчина, білосніжний, Мін'юст

Галичина, прізвище, капусняк, форпостний

Хвасливий, низький, айсберг, жовчю

Запитання 27

Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка, ОКРІМ

варіанти відповідей

розм..якнути, бультер..єр, Лук..ян, різнобарв..я

рум..янець, кон..юнктивіт, інтерв..ю, В..єтнам

відв..язати, дит..ясла, бар..єрний, Аліґ..єрі

подвір..я, об..єднання, пів..юрти, пів..яблука

б..юро, р..яст, карб..юратор, б..ювет

Запитання 28

Позначте рядки, у яких усі слова пишуться без м’якого знака:

варіанти відповідей

Уман..щина, майбут..нє, мен..ший, бджіл..ці

землян..ці, яблун..ці, ремін..чик, емул..сія

буквар.., ін..ший, куз..ня, чотир..ма

тон..ший, ніч.., перелаз..мо, рибал..ці

сопіл..ці, домен..щик, степ.., удар..те

ад..ютант, ковз..кий, україн..ський, кан..йон

ц..вях, наріж..те, різ..бяр, бояз..кість

Запитання 29

Подвоєння літер на місці пропуску НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ в усіх словах рядка

варіанти відповідей

облич..я, гусен..я, безсмерт..я, щаст..я

лист..я, фарбован..ий, молодіст..ю, від..іл

червон..а, Галич..ина, набран..ий, священ..ий

священ..ик, побуквен..ий, фін..ський, піц..а

повіст..ю, солов’їн..ий, щен..я, бут..я

Запитання 30

М'який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядків

варіанти відповідей

близ..кість, стаєн.., нян..чити, брин..чати

гривен.., сяд..те, дівчинон..ці, селянс..кий

копален.., т..мяний, Михал..ченко, освітян..ський

кан..йон, монпас..є, пол..ський, мен..ший

павіл..йон, хвилюєт..ся, пан..ський, пасл..он

 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест