Слова «В таких походах куля обминула,
Не подолала вражеська рука,
Щоб де? Аж дома! Дівка підманула,
Струїла геть такого козака!» належать:
Слова «Вона ж, дурна, чогось була топилась,
По тому ще й заслабла і злягла.
А я кажу: чого ти причепилась?
Чи ти його у власність набула?
А він такий, що він брехать не буде.
Грицько був чесний, не якийсь бабій» належать:
«Він… вважає зокрема:
Їй треба дьогтем вимазати ворота». Хто так вважає?
Слова Бобренчихи «У мене син одиничок, панове,
І запечалля на душі одне,
Одна у серці шпичечка тернова, -
Не дай же бог, у прийми дремене!» свідчать про таку рису характеру як:
Семен Капканчик словами «Що сватав ту, а в тої опинився…
Смалив до двох, то й попалив халявки»:
Словами «Від того кидавсь берега до того.
Любив достаток і любив пісні.
Це як, скажімо, вірувати в бога
І продавати душу сатані» двоїстість натури Грицька охарактеризовано:
Слова «Що ж це виходить? Зрадити в житті
Державу – злочин, а людину – можна?» належать
Словами «То – козак.
Таке нещастя хоч кого знеможе.
Це ж можна тут рішитися ума.
Любив же він Марусю, не дай боже!
Тепер сидить, лиця на нім нема» охарактеризовано
Слова «Отож скажу відкрито і вселюдно.
Буває всяко, доля – не черінь.
Любов – це, люди, діло неосудне.
По всі віки. Во вік віків. Амінь» належать
В уривку «Козак спітнів. Козацька шабля навпіл.
А стіл стоїть. Так само, як стояв» стіл і шабля є символами:
Хто «…потім стане побратимом Разіна - … Хромим. Загине на Дону»?
«Мине сім літ – і голову цю сиву
Виговському на списі подадуть». Кого скарають і за що?
Хто і за що «Загине теж, в бою заживши слави,
В недовгім часі після Пушкаря,
Вертаючи до попелу Полтави
З посольства до московського царя»?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома