Модернізм. "Київські неокласики". Творчість М. Семенка, М. Рильського

Додано: 20 вересня 2023
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 362 рази
36 запитань
Запитання 1

Укажіть художній стиль, до якого належить творчість М. Рильського


варіанти відповідей

футуризм

символізм

неокласицизм

імпресіонізм

Запитання 2

Продовжте визначення: «Неокласицизм . це …»


варіанти відповідей

напрям у європейському мистецтві та літературі  10 – 20-х років XX століття, одна з течій авангардизму

умовна назва естетичних тенденцій у європейській літературі кінця XIX — початку XX століття, характеризується культом героїки, уславленням мужності, утвердженням нового героя — мужньої людини, життя якої пов'язане з ризиком і незвичайними пригодами

одна з течій у літературі, у принципах поетики якої було руйнування норм морфології та синтаксису, використання образів-символів і звуконаслідування

течія в літературі й мистецтві, що проявилась у використанні античних тем та сюжетів, міфологічних образів і мотивів, проголошенні гасел «чистого» мистецтва та культу позбавленої суспільного змісту художньої форми в оспівуванні земних насолод

Запитання 3

Визначте ідею поезії М. Рильського «У теплі дні збирання винограду»


варіанти відповідей

возвеличення почуття кохання, яке знаходить людину в усі часи – і в молодості, і в зрілості

мистецтво — вічна цінність 

возвеличення краси й гармонійності світу, висловлення бажання жити

 треба насолоджуватися життям, поки є така можливість

Запитання 4

Продовжте визначення: «Футуризм – це...»:


варіанти відповідей

одна з течій у літературі, у принципах поетики якої було руйнування норм морфології і синтаксису, використання образів-символів і звуконаслідування

течія в літературі й мистецтві, що проявилась у використанні античних тем і сюжетів, міфологічних образів і мотивів, проголошенні гасел «чистого» мистецтва та культу позбавленої суспільного змісту художньої форми в оспівуванні земних насолод

напрям у європейському мистецтві та літературі 10 – 20-х років XX століття, одна з течій авангардизму, що відкидала поетично-мистецькі традиції

умовна назва естетичних тенденцій у європейській літературі кінця XIX – початку XX століття, які характеризуються культом героїки, уславленням мужності, утвердженням нового героя – мужньої людини, життя якої пов'язане з ризиком і незвичайними пригодами

Запитання 5

Поет і філософ Євген Сверстюк уточнив, що ж саме означає ця назва: «Слова, які ввійшли в історію і означили в ній долю української культури після революції і програної війни. Причому ця метафора охоплює і мертвих, і живих, яких не страчено, але позбавлено свободи творити». Про яку назву йде мова?


варіанти відповідей

"Розстріляне відродження"

"Київські неокласики"

ВАПЛІТЕ

«Ґроно п’ятірне»

Запитання 6

Збірки «Синя далечінь» (1922), «Крізь бурю й сніг» (1925), «Троянди й виноград» (1957) належать


варіанти відповідей

Павлу Тичині

Михайлю Семенку

Максиму Рильському

Миколі Зерову

Запитання 7

У якому вірші автор не використав жодного розділового знаку

варіанти відповідей

"Місто"

"Бажання"

"У теплі дні збирання винограду"

" Солодкий світ!.."

Запитання 8

Рядки

Солодкий світ! Простір блакитно-білий

І сонце — золотий небесний квіт.

Благословляє дух ширококрилий

Солодкий світ.

поєднані

варіанти відповідей

рефреном

анафорою

епіфорою

інверсією

Запитання 9

Максим Рильський у поетичному уривку

У чотирнадцять рядків укласти вмій

І труд, і думку. і натхнення, й бій,

І заклики до братства благородні.

згадує про поетичну форму лірики

варіанти відповідей

рондель

сонет

октаву

терцину

верлібр

Запитання 10

Войовничий урбанізм, культ надлюдини, дегуманізація, сміливе експерементування з художньою формою − характерні риси

варіанти відповідей

неокласицизму

футуризму

символізму

модернізму

імпресіонізму

Запитання 11

Автором рядків: 

А то ходиш цим балаганом, що звуть — природа,

Й молиш: о, хоч би вже тебе чорти вхопили!

- є:



варіанти відповідей

представник авангардизму

неокласик

митець, який був лідером "П′ятірного грона"

автор збірки «Сонячні кларнети»

Запитання 12

В українській літературі 1920–1930-х років активізувалися проблеми:


варіанти відповідей

природи і людини, екології

землі і волі, прав селянства

митця і влади, свободи творчості

сім’ї та шлюбу, кохання

Запитання 13

У жанрі верлібру написані вірші:

варіанти відповідей

М. Рильського «У теплі дні збирання винограду»

М. Семенка «Місто»

М. Семенка "Бажання"

М. Рильського "Солодкий світ!.."

Запитання 14

Течіями авангардизму є всі, ОКРІМ:

варіанти відповідей

футуризм

дадаїзм

сюрреалізм

абстракціонізм

неореалізм

Запитання 15

Автором рядків:

Твій погляд, ніби пролісок несмілий, 

Немов трава, що зеленить граніт,

- є поет:

варіанти відповідей

представник авангардизму

неокласик

автор збірки «Сонячні кларнети»

учасник угрупування "Аспанфут"

Запитання 16

Хто не входив до "П′ятірного грона"

варіанти відповідей

Юрій Клен

Михайло Драй-Хмара

Максим Рильський

Михайль Семенко

Запитання 17

До ознак авангардизму варто віднести все, ОКРІМ:

варіанти відповідей

категоричне заперечення традицій

змалювання типових героїв і обставин

використання парадоксальних форм

засобом донесення ідей до людини є маніфест

ігрова манера письма

Запитання 18

Які із названих спілок письменників ми не маємо права назвати літературною організацією:

варіанти відповідей

МАРС

ВАПЛІТЕ

"Гарт"

неокласики

Запитання 19

Які літературні організації утворив М. Семенко

варіанти відповідей

"Фламінго", "Аспанфут", "Нова генерація"

"Комкосмос", "Фламінго" "Гарт"

"Аспанфут", "Марс", ВУСПП

"Нова генерація", "Плуг", "Аспанфут"

Запитання 20

Назва збірки, яку запозичив М. Семенко, щоб протиставити їй авангардистську поезію

варіанти відповідей

"Кобзар"

"Prelude"

"Зів′яле листя"

"Дерзання"

Запитання 21

Яка філософія панфутуризму

варіанти відповідей

орієнтуватися на зразки античної літератури

старе мистецтво треба "добивати", задля створення нового.

життя коротке − мистецтво вічне

підкорятися комуністичній партії

Запитання 22

Усі представники цього угрупування були репресовані

варіанти відповідей

"Плуг"

"Ланка − Марс"

ВАПЛІТЕ

"Гарт"

Запитання 23

Хто з поетів підкорився партії і не був репресований/розстріляний

варіанти відповідей

П. Тичина, М. Рильський, В. Сосюра

М. Семенко, М. Зеров, М. Драй-Хмара

Юрій Клен, М. Рильський, М. Хвильовий

П. Филипович, П. Тичина, М. Семенко

Запитання 24

У якому вірші використані звукові, зорові, нюхові образи та неологізми

варіанти відповідей

М. Рильський "Солодкий світ"

М. Рильський "У теплі дні збирання винограду"

М. Семенко "Бажання"

М. Семенко "Місто"

Запитання 25

У якому вірші наявні такі образи: молода дівчина на мулах, радісний молодий чоловік, ясний сад

варіанти відповідей

"У теплі дні збирання винограду"

"Бажання"

"Місто"

"Солодкий світ"

Запитання 26

Який вірш побудований на діалозі

варіанти відповідей

"У теплі дні збирання винограду"

"Місто"

"Бажання"

"Солодкий світ"

Запитання 27

Які були паралельні явища у мистецтві ХІХ -- ХХ століття

варіанти відповідей

декаданс, модернізм, авангардизм

футуризм, модернізм, неокласицизм

імпресонізм, експресіонізм, символізм

авангардизм, модернізм, футуризм

Запитання 28

Представником Київських неокласиків є автор поезій

варіанти відповідей

"Солодкий світ!", "У теплі дні збирання винограду"

"Солодкий світ!..", "Місто"

"У теплі дні збирання винограду", "Бажання"

"Місто", "Бажання"

Запитання 29

У Статуті Спілки письменників СРСР, утвореної 1932 року, провідним методом у літературі та літературній критиці було проголошено...

варіанти відповідей

футуризм

модернізм

соціалістичний реалізм

неокласицизм

Запитання 30

Сільську ідилію «теплих днів збирання винограду» зобразив автор рядків

варіанти відповідей

"Вона ж йому: — Світи щодня лампаду ⁄ Кіпріді добрій. — Підняла батіг"

 "Узори надвесняних тонких віт, / Твій погляд, ніби пролісок несмілий..."

«Ви знаєте, як сплять старі гаї?– / Вони все бачать крізь тумани»

"Місяця стягнуть і дати березової каші, /Зорі віддати дітям — хай граються..."

Запитання 31

Уривки з вірша-сонета подані в рядку

варіанти відповідей

"Осте сте ∕ бі бо ⁄ бу ⁄ візники — люди ⁄ трамваї — люди ⁄ автомобілібілі ⁄ бігорух рухобіги ⁄ рухливобіги"

"А то ходиш цим балаганом, що звуть — природа/ Й молиш: о, хоч би вже тебе чорти вхопили!"

"Стану я, гляну я — / скрізь поточки як дзвіночки, жайворон як золотий / З переливами..."

"Твій погляд, ніби пролісок несмілий / Немов трава, що зеленить граніт"

Запитання 32

Уривок із футуристичної поезії

варіанти відповідей

Чи янголи нам свічі засвітили

По довгих муках безсердечних літ,

Чи ми самі прозріли й зрозуміли

Солодкий світ?

пути велетні

диму сталь

палять

пах

пахка

пахітоска

дим синій

чорний ди

м

І він потягся, як дитина, радо

І мовив: — Добре бути молодим

У теплі дні збирання винограду.

Думами,думами —

наче море кораблями, переповнилась блакить

Ніжнотонними:

Буде бій

Вогневий!

Сміх буде, плач буде

Перламутровий…

Запитання 33

Лідером Київських неокласиків був

варіанти відповідей

Максим Рильський  

Ананій Лебідь

Михайль Семенко

Микола Зеров.

Запитання 34

 Розстріляне відродження - це...

варіанти відповідей

літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищ.

досить розмите поняття, що має зв’язок напряму в мистецтвом, літературою, архітектурою, музикою. З’явився він на початку 20 ст., хоча його коріння сягає ще в 19 ст. Ця течія, пов’язана із руйнуванням канонів та традиційних форм до яких звикло людство. 

духовно-культурне та літературно-мистецьке покоління 20-х і 30-х рр. XX ст. в Українській СРР, яке дало високохудожні твори у галузі літератури, філософії, живопису, музики, театру, кіно та яке було знищене пiд час великого терору.

напрям у мистецтві, що розвинувся на початку XX століття здебільшого в Італії й відстоював крайній формалізм, пропагував культ індивідуалізму, відкидав загальноприйняті мовні та поетично-мистецькі норми. 

Запитання 35

Укажіть на портреті М. Рильського

варіанти відповідей
Запитання 36

Укажіть на портреті М. Семенка

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест